Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
zx6rman skrev:generatorn har pajjat på bilenoch jag måste ha en bil i morgon, så jag undrar om man kan köra utan generator ett tag om man laddar batteriet.
Generatorn är urplockad.
Bilen är en gammal skitig kadett -90

DJM skrev:inte länge, tills batteriet dör. För då tar alla lampor och fläktar och sånt allt av batteriet och inget laddar upp det. Så kanske några 10min.
zx6rman skrev:Jag bytte batteri häromdagen när det gamla dog, trodde batteriet var dåligt för det hade varit med ett tag, sen har jag kört typ 50min med det nya nu innan det dog, så jag skruvar av generatorn och kollar kolen som var hel slut, så om jag laddar upp batteriet borde det ju räcka lika länge som förut alltså ca: 50 min???? eller??
zx6rman skrev:så om jag laddar upp batteriet borde det ju räcka lika länge som förut alltså ca: 50 min???? eller??
Har beställt, men det kommer inte förens på fredagen.sandstream skrev:Kan du inte bara köpa ny kol på Biltema, Micro eller liknande?
Ofaan, ska han få fram gnistor genom att hacka sten ovanför topplocket då lrEvil M skrev:Det är ingen förgasare på bilen antar jag för då kan du köra tills soppan är slut.
HanneZ skrev:Ofaan, ska han få fram gnistor genom att hacka sten ovanför topplocket då lr![]()
fast det är fördelare så måste ju du ha ström till gnistorna.
Nu är du ute på djupt vatten min vänEvil M skrev:Hur funkar tex en cross som inte har batteri??
Tror ni det är batteriet som skapar gnistan?
Är det generatorn som skapar gnistan alltså?tobbeviking skrev:Nu är du ute på djupt vatten min vän![]()
GENERATORN är paj och har lite svårt att skapa gnista![]()
Tänk om tänk rätt![]()
//Tobbe
Alltså du måste ju skapa en spänning för att kunna driva tändspolen i en BIL.Evil M skrev:Är det generatorn som skapar gnistan alltså?
Växel eller inte, skit i det! Sånt är inte så nogaZana skrev:sno en dynamo från en cykel som du monterar så den snurrar med hjälp av generatorremmen sen använder du den till att ladda batteriet under färd... hahaha... eller kanske 5st skulle funka.... bara att gå ut och montera sönder morsans, grannens och lillesyrrans hoj....
edit: eller det är väl tamejfan växelström på dom dära sakerna.... hmmm
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller