Bilproblem Volvo 850

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
1000RR -08
Inget mc relaterat ämne , och jag kan inte ett skit om bilar...

Bilen: Volvo 855 SE -94

Körde med bilen häromkvällen o då gick den som alltid utmärkt, kommer ut dagen efter så är bilen död , startmotorn går runt men den tänder inte.
En polare föreslog tändspolen, har nu bytt tändspolen och den startade direkt och dog lika snabbt igen . Känns nästan som om den skjuter tändspolen .. så min fråga är.. vad ska jag testa byta/fixa härnäst ?? Är i starkt beroende av min gamla "byggarbil" så all hjälp/tips tas taksammt imot ...

En teori jag haft är att bränslerelät är kass, men då borde den ju inte startar direkt med en ny tändspole...

Soppapumparna är ett standardfel på Volvo. Är ju lätt att kolla dock. Palla upp bilen med pallbockar och ta hjälp av någon polare som har lite koll på var pumparna sitter. Låt din käre vän kräla in under och lyssna på pumparna när du vrider nyckeln till läge 2. Pumparna ska nämligen mata på då för att leda fram soppa innan du startar.

jag hade samma problem på min gamla 855 och då var det soppapumpen, den är lätt att byta, bara riva loss inredningen i skuffen och leta upp "hålet" eller vad man ska kalla det (en nersänkning) och lossa plastlocket där och så har du pumpen i näven i stort sett. Man får eventuellt röja bort lite kablar o shit som kan ligga ivägen. Kommer inte ihåg hur den är fäst men det var inga specialverktyg inblandade...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg