billigt

jimmbo

www.islandmoto.com
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
tl1000r
KAn detta va sant ca 39000spänn
This is the best looking sport bike ever made in the best color available. This bike has never been down or abused. With 2,900 miles it is still pretty much a new bike. To really set the bikes candy red paint the frame, swingarm, & wheels were polished. The wheel spokes were painted red to match. I also added Gregg's Custom LED turn signals up front, a fender eliminator kit along with smaller rear signals, Yamaha flame grips, dark smoked double bubble windshield, matching red mirror block off plates, white frame sliders, carbon fiber gas cap cover, and a red neon light was installed under the tail. The only reason that I am putting this bike up for sale is because I currently have five sport bikes & a 2004 Big Dog Ridgeback. I hold the title on the bike free & clear so you can leave with the title, no waiting 4-6 weeks for the bank to release it. The bike will need a rear tire, but I do have a brand new Michelin Pilot that can be added for $150 if you like. Please don't waste time with lowball offers because the bike is too nice to wholesale & I am not forced to sell it. I really do like the bike & I do not have to sell it..Price for the bike is $5800.
Stephen, Rochester
Ref. No. 30110403 Contact by email

Bilden komm aldrig med det är en R1-04 så här e den
30110403.jpg

jimmbo skrev:
KAn detta va sant ca 39000spänn
This is the best looking sport bike ever made in the best color available. This bike has never been down or abused. With 2,900 miles it is still pretty much a new bike. To really set the bikes candy red paint the frame, swingarm, & wheels were polished. The wheel spokes were painted red to match. I also added Gregg's Custom LED turn signals up front, a fender eliminator kit along with smaller rear signals, Yamaha flame grips, dark smoked double bubble windshield, matching red mirror block off plates, white frame sliders, carbon fiber gas cap cover, and a red neon light was installed under the tail. The only reason that I am putting this bike up for sale is because I currently have five sport bikes & a 2004 Big Dog Ridgeback. I hold the title on the bike free & clear so you can leave with the title, no waiting 4-6 weeks for the bank to release it. The bike will need a rear tire, but I do have a brand new Michelin Pilot that can be added for $150 if you like. Please don't waste time with lowball offers because the bike is too nice to wholesale & I am not forced to sell it. I really do like the bike & I do not have to sell it..Price for the bike is $5800.
Stephen, Rochester
Ref. No. 30110403 Contact by email

Nää. Antagligen inte. Svarar du så ber dom dig säkert betala till en 3:e part som ska vara mellanhand. Det slutar väl oftast med att du varken har hoj eller pengar :(
Finns ett par liknande trådar om detta.

Väldigt nice att de polerat svingen och fälgkanterna, dock borde rejvis fått ta över och fortsatt ett tag till så det blir lite lyster... Annars snuskigt fin.

Dede skrev:
Nää. Antagligen inte. Svarar du så ber dom dig säkert betala till en 3:e part som ska vara mellanhand. Det slutar väl oftast med att du varken har hoj eller pengar :(
Finns ett par liknande trådar om detta.
Men kan ni sluta vara så misstroende. Kolla upp priserna i USA så ser ni att dom ligger därikring. ALLA försöker inte lura en.

http://www.100motorcycles.com/Results.CFM

Last edited:
Paroxyst skrev:
Men kan ni sluta vara så misstroende. Kolla upp priserna i USA så ser ni att dom ligger därikring. ALLA försöker inte lura en.

http://www.100motorcycles.com/Results.CFM
:rofl :rofl men snälla du..
Om du tror att de där annonserna är äkta så måste jag tyvärr spräcka din lyckliga bubbla som du lever i..
En R1 04:a kostar begagnad (i BÄSTA fall!!!!) $7500. Då är det väldigt billigt för jänkarna..
En ny går på runt $10000 och jag kan lova dig att de inte går ner så mycket..
Jag kan slå vad om mycket att det är en fejkannons eller att bågen i fråga är stulen(även om den vore stulen skulle den nog inte vara så billig)..

Stephen skrev:
:rofl :rofl men snälla du..
Om du tror att de där annonserna är äkta så måste jag tyvärr spräcka din lyckliga bubbla som du lever i..
En R1 04:a kostar begagnad (i BÄSTA fall!!!!) $7500. Då är det väldigt billigt för jänkarna..
En ny går på runt $10000 och jag kan lova dig att de inte går ner så mycket..
Jag kan slå vad om mycket att det är en fejkannons eller att bågen i fråga är stulen(även om den vore stulen skulle den nog inte vara så billig)..
Hur kan du vara så säker på din sak? Jag i min lyckliga bubbla har bott i Florida i 7 månader för inte länge sedan och rest dit ungefär 14 ggr de senaste 9 åren. För 5800$ får du inte bara en rätt så ny hoj du får en Trans am från 97 som i sverige kostar 170 000kr dvs mer än 20 000 dollar. Om du inte begriper dig på prisskillnaderna i USA och i Europa så tycker jag inte du ska uttala dig.

http://www.automotive.com/buy/used/14/7903492/2/index.html

Iom just det att dom i USA har sådana enorma problem med stölder så har dom oxå den effektivaste vapnen MOT stöld oxå. Folk i USA är väl medvetna om stöldproblemen. Sällan sätts sådana hojar ut med bild för någon att se på. Dom blir så gott som alla slaktade. I USA kör man stenhårt på att kolla upp VIN # dvs Vehicle Identification Number. Där man enkelt kan ringa ett 1-800 nummer och ge dom numret och dom genast kan kolla att den är ok. Tror du att tjuvar e så fiffiga att dom kan hacka Fordonsregisterbasen för att skaffa sig legit nummer så har du sett på för mycket filmer. ALLA! fordon registreras med sitt vin nummer precis som i sverige där serienumret på bilen antecknas i registerutdraget. Visst går det att byta ut men då måste det följa modellen exakt och du måste dessutom ha registernumret korrekt. Nej nej.. klart den KAN vara stulen det säger jag inget om. Men attityden som folk har här. "Oj oj den e så billig då MÅSTE den va stulen" Varför tror ni tjuvar är så puckade allihopa och lägger för billigt pris så folk blir misstänksamma? Skulle jag sälja en stulen hoj så inte fan skulle jag låta någon bli misstänksam utan jag skulle om något ta MERA än den är värd. Då skulle du antagligen säga "Jamen den KAN OMÖJLIGTVIS vara stulen för det priset iaf" Fördomar är din fiende.

Däremot kan det vara något allvarligt fel på den att det är därför han vill bli av med den och den är billig.Körd bara 5000km iof. Men billig i EU avseende. Normalpris för just den hojen kanske 7000-8000$ så det är inte så långt ifrån.
Hastighetsmätaren kan vara utbytt. Att den eg. är körd det 10dubbla. Finns mycket som kan va fuffens med just den hojen. Men det behöver inte vara stulen för det!

Last edited:
Grejen är bara att man alltid ska vara lite misstänksam vid låga priser. Har varit en hel del billiga hojar på Mobile.de. Säljaren vill skicka hojen och få pengar på kontot i förväg osv. Scam!

WestW skrev:
Grejen är bara att man alltid ska vara lite misstänksam vid låga priser. Har varit en hel del billiga hojar på Mobile.de. Säljaren vill skicka hojen och få pengar på kontot i förväg osv. Scam!
Om så är fallet "Säljaren vill skicka hojen och få pengar på kontot i förväg" ska man naturligtvis vara mycket varsam med sina pengar. Jag trodde det var en vanlig annons i USA det handlade om. Säger du nu att han vill skicka hojen och få pengarna i förväg så då skulle inte jag heller betala något.

Paroxyst skrev:
Om så är fallet "Säljaren vill skicka hojen och få pengar på kontot i förväg" ska man naturligtvis vara mycket varsam med sina pengar. Jag trodde det var en vanlig annons i USA det handlade om. Säger du nu att han vill skicka hojen och få pengarna i förväg så då skulle inte jag heller betala något.
jag håller koll på priserna i staterna då jag funderar på att ta in en hoj därifrån. Det är i synnerhet r1:orna jag håller koll på då detta är den jag vill ha..
Det var ju inte meningen att på något sätt förolämpa dig men jag måste säga att det är för billigt för att vara sant. Vi hade en liknande tråd om detta ämne för en vecka sen typ. Låter det för bra för att vara sant så är det troligtvis det..

Med tanke på att denna har gått 2900 miles, har lackade fälgar, polerad ram, bakram, och sving m.m. så kag jag med 95% säkerhet garantera dig att detta är fejk. Visst finns det billiga hojar i staterna, det säger jag inte emot på något sätt men r1-o4 får du inte för dom pengarna.. Hade den varit krashad så kanske men inte i det skicket som "säljaren" beskriver den nu.

Vad gäller VIN# så vet jag inte hur dom gör. Dom slaktar nog bågen och får ut mer pengar men det är väl inte omöjligt att dom skulle försöka sälja en stulen båge till någon lättlurad stackare som inte vet bättre utan som bara ser en billig prislapp..

Jag säger inte att du inte vet vad du talat om men du tar nog i ganska mycket i underkant vad gäller priset...
just my $0.02

Stephen skrev:

I det stora hela håller jag med dig, men det finns undantag. Om få så finns dom. Det här är antagligen som jag oxå skrev en fejk. Körd massor kanske ubytt km mätare och upputsad med nya delar. Luktar mysko som fan för just den hojen jag håller med. Mendet jag ville påpeka var attityden "Billig på nätet jahapp 110% säkert stulen". Men det ÄR bättre att va försiktig när man köper hoj speciellt på nätet och om man köper på postförskott ska man va halvt galen.
Att jag tar i priserna i underkant stämmer om man ser på medelpriset men jag kanske förklarade mig dåligt i mina tidigare inlägg där jag ville förklara precis som i sverige så hittar man ibland pärlor billigt. Iom USA som är större marknad och blodig konkurrens så hittar man oftare fina affärer men samtidigt mycket fler misstänksamma objekt. Puh.. Jag tror vi är helt överens ändå.. :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8