Billigt va ??

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Jaha..jag tror jag gjort en bra deal :hej ett micron slipon som nytt, dock till en blejd men fick ett rör ombyggt så det passar på rettan..

500 pistoler !!!!! :skrämd :tummenupp :bow
fick dessutom ett bakdäck (pilot sport) som det är iaf 200 mil kvar på :squid

Bifogat

• micron.jpg
    micron.jpg
    99.1 KB · Visningar: 877
fluppen skrev:
Jaha..jag tror jag gjort en bra deal :hej ett micron slipon som nytt, dock till en blejd men fick ett rör ombyggt så det passar på rettan..

500 pistoler !!!!! :skrämd :tummenupp :bow
fick dessutom ett bakdäck (pilot sport) som det är iaf 200 mil kvar på :squid

Är inte pistoler dyra? :p

Det låter ju som ett klipp.... :tummenupp

Varför först sätta Rettadelar på en Blade och sen sätta Bladedelar på en Retta? :D

fluppen skrev:

Vem byggde om det till dig??

Jag ska nämligen bygga om mina orginal dämpare så de passar till M4 systemets pipor.
De är "Bolt-On" i orginal. :tummenupp
Så allt jag behöver är en platta med 5 hål (4 små och ett STORT) och ett Längd: 6cm * Inner-diameter 5.5cm. Svetsa ihop dessa och voila. Ett orginal/M4 system som går igenom Besiktning + BIKE events. :)
Tar 5 minuter att legalisera i stället för 2 timmar... :tummenupp

Och två styck behöver jag förståss... :)

Re: Re: Billigt va ??

PutteLiten skrev:
Vem byggde om det till dig??

Jag ska nämligen bygga om mina orginal dämpare så de passar till M4 systemets pipor.
De är "Bolt-On" i orginal. :tummenupp
Så allt jag behöver är en platta med 5 hål (4 små och ett STORT) och ett Längd: 6cm * Inner-diameter 5.5cm. Svetsa ihop dessa och voila. Ett orginal/M4 system som går igenom Besiktning + BIKE events. :)
Tar 5 minuter att legalisera i stället för 2 timmar... :tummenupp

Och två styck behöver jag förståss... :)

Mats på Halmstad-Gustav byggde det till mig, men han är en upptagen man :fakta jag köpte två 2,5 tums rör (böjjar) som är till bil, på mekonomen.

Sen tog han en platta typ 3-4 mm och skar ut och borrade hål för bolton-et som svetsades på röret...funkar najs

Men gå till en svetsare rör firma eller nåt typ VVS och en ritning, dom borde kunna fixa det lätt till dig

Blev rejält bra...kolla bilden :fakta

Bifogat

• micron siadn.jpg
    micron siadn.jpg
    96 KB · Visningar: 708
Last edited:
Re: Re: Re: Billigt va ??

fluppen skrev:
Mats på Halmstad-Gustav byggde det till mig, men han är en upptagen man :fakta jag köpte två 2,5 tums rör (böjjar) som är till bil, på mekonomen.

Sen tog han en platta typ 3-4 mm och skar ut och borrade hål för bolton-et som svetsades på röret...funkar najs

Men gå till en svetsare rör firma eller nåt typ VVS och en ritning, dom borde kunna fixa det lätt till dig

Blev rejält bra...kolla bilden :fakta

Ser skitbra ut!!! :tummenupp

Får ta och rita lite.
Fick dock andra lite viktigare saker att fixa först. Kutsen och bakramen gick sönder i går. Jävla klåpare som fixat den tidigare. Behöver en kurs i hållfastighetslära... :fakta

I alla fall. Fick köpt mig en ny (begagnad på MC skroten, sista/enda exet!!!) bakram idag - kostar lika mycket som att fixa den gamla... Irriteraden utlägg...

Och nu håller jag på att fixa dit orginal grejerna. "jätte snyggt" med orginal gult/grått och allt annat svartmetallic... - NOT! :mad:

Men sedan när ag är klar med det, dåååå ska jag återta att fixa till Orginal-bolt-on-systemet... :)
Har en ventilations/plåtslageri firma som jag tänkte anlita. Men lite folk där nu... Semestertider :rolleyes:

:hej

Re: Re: Re: Re: Billigt va ??

PutteLiten skrev:
Ser skitbra ut!!! :tummenupp

Får ta och rita lite.
Fick dock andra lite viktigare saker att fixa först. Kutsen och bakramen gick sönder i går. Jävla klåpare som fixat den tidigare. Behöver en kurs i hållfastighetslära... :fakta

I alla fall. Fick köpt mig en ny (begagnad på MC skroten, sista/enda exet!!!) bakram idag - kostar lika mycket som att fixa den gamla... Irriteraden utlägg...

Och nu håller jag på att fixa dit orginal grejerna. "jätte snyggt" med orginal gult/grått och allt annat svartmetallic... - NOT! :mad:

Men sedan när ag är klar med det, dåååå ska jag återta att fixa till Orginal-bolt-on-systemet... :)
Har en ventilations/plåtslageri firma som jag tänkte anlita. Men lite folk där nu... Semestertider :rolleyes:

:hej

Hur fan kunde kutsen och bakramen gå sönder ?? :rolleyes: trist iaf..

Ska du lacka det så du får samma färg då eller ??

Lycka till med allt :tummenupp

semstertider suger förrutom när man har det själv :fakta

Re: Re: Re: Re: Re: Billigt va ??

fluppen skrev:
Hur fan kunde kutsen och bakramen gå sönder ?? :rolleyes: trist iaf..

Ska du lacka det så du får samma färg då eller ??

Lycka till med allt :tummenupp

semstertider suger förrutom när man har det själv :fakta

Tja, förra ägaren hade modifierat orginal fästena - dvs sågat av dem. Och satt dit egna som skulle passa med kolfiberkutsen. Gör man sådant ska man fan ha torrt på fötterna, inte tänka "det håller nog"... Det finns ju en anledning till att hållfastighetslära är svårt... (lite irriterad i dag pga detta....)
Hmm, hade jag gjort det hade jag gjort hållare som passat till orginalfästena. Inte ta bort dem. Kostar 2000 att få tillbaka dem. :fakta
Svetsa aluminium är inget man gör bara så där...

Japp ska lackera om den i samma färg. Blir lite hobby lackering dock. För jag funderar på att köpa andra kåpor och lackera om hela hojen. I vinter...

Det possitvia är dock att jag nu kommer att ha en baklampa som fungerar. :)
Måste hitta lite possitiva saker bland all missär... :D

fluppen skrev:
Hehe... för mkt poser på parkeringen vettu... BURN MOTHER FU**KER BURN :rock
Du får komma ner här så ska vi ta lite krokiga vägar så får du slita lite på siderna med :D men jag ska bara få hojen och bli 100% frisk i armen typ mitten på august :tummenupp

den där fluppen... :(

...han ska ALLTID BURNA!!! :confused:

det ÄR inte det däcken är till för.... blir så lessen när jag ser sånt. :bow :rock

Det var billigt Fluppen :tummenupp
Där ser du, allting passar till alla hojar...

750RR

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Billigt va ??

PutteLiten skrev:
Tja, förra ägaren hade modifierat orginal fästena - dvs sågat av dem. Och satt dit egna som skulle passa med kolfiberkutsen. Gör man sådant ska man fan ha torrt på fötterna, inte tänka "det håller nog"... Det finns ju en anledning till att hållfastighetslära är svårt... (lite irriterad i dag pga detta....)
Hmm, hade jag gjort det hade jag gjort hållare som passat till orginalfästena. Inte ta bort dem. Kostar 2000 att få tillbaka dem. :fakta
Svetsa aluminium är inget man gör bara så där...

Japp ska lackera om den i samma färg. Blir lite hobby lackering dock. För jag funderar på att köpa andra kåpor och lackera om hela hojen. I vinter...

Det possitvia är dock att jag nu kommer att ha en baklampa som fungerar. :)
Måste hitta lite possitiva saker bland all missär... :D

Ja vissa människor tror att saker håller bara med lite tejp tom :fakta

2000:-...sura pengar :fakta svetsa i alu går ju, omman har grejjor till det.

Hehe..gött med lampan iaf :D

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back