Robban_C
Gubbfan åker knarr!
Japp. Papper på en sån här hoj söktes desperat i ett antal annonser här på SH i senhöstas. Hojen fanns men inga papper. Det fanns inte heller någon hållbar anledning till att pappren saknades, endast en bortförklaring att hojen var skrotad i Tyskland = inga papper. Emellertid får man ju alltid ett kvitto på den skrotade hojen/hojdelen om man köper från en skrot. Utom på just den här snubben. Konstigt.Teddy skrev:Katten på råttan o s v. Ibland blir det tyvärr så att folk utmålas felaktigt till något de inte är, men stryker man längs husknuten med en kofot i handen mitt i natten är det inte så konstigt om någon som går upp för att pinka och tittar ut genom förnstret tror att det är en tjuv i farten. Har man läst denna säljares samtliga trådar och inlägg så luktar det gammal strömming lång väg. Han kanske bara är dålig på att uttrycka sig eller så förstår han inte bättre än att om man frågar efter visa saker på ett visst sätt och vägrar att svara på andras frågor så är det lätt att det uppfattas fel? Vad vet jag? Men att helt hysterisk vilja köpa en ram med papper eller bara papper får även min döda farmor att rycka till i graven. Att "tvätta" en stulen hoj genom pappersexcercis och rambyte ingår ju i grundkursen "Hur vi snor en hoj och säljer den" som t o m ärliga människor kan.
En sporthoj skrotas som bekant inte utan att anledning. Ex vis efter en kullåkning. Tycker någon att den aktuella hojen (fotot på blocket) ser ut att vara skadad eller så (jag har bara tatt en snabb titt)?
Han som annonserade efter papper (uppenbarligen samma som säljaren i blocketannonsen) fick tydligen inte fatt på några papper och försöker därför sälja knarren till någon annan godtrogen.
Han har antingen gått på en rejäl nit vid försök att privatimportera en stulen knarr alternativt så har han själv "extraknäckt på nattskiftet". Hursomhelst så är det att betrakta "konsumentskydd" att ta upp sånt här ex vis här på SH i syfte att skydda folk från att köpa det som antagligen är stulet.