Billigaste vägen till Tyskland?

Maggelito

Green mean machine drinking gasoline!
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Kawazuki ZX9R
Vilken är den billigaste vägen till Tyskland? Jag hade tänkt åka till Calle som ligger i burg och köpa lite alkohol.
Ska man åka färjor eller broar? Vilket är billigast?
Och vad kostar broar och färjor på ett ungefär?
Nån som är rutinerad Tysklandsresenär?

Är inte rutinerad på att handla alkohol men kommer man norrifrån är HH ferries Helsingborg-Helsingör billigare än bron och sen tar man färga Rödby-puttgarden

Vilken är den billigaste vägen till Tyskland? Jag hade tänkt åka till Calle som ligger i burg och köpa lite alkohol.
Ska man åka färjor eller broar? Vilket är billigast?
Och vad kostar broar och färjor på ett ungefär?
Nån som är rutinerad Tysklandsresenär?

Sök efter kombibiljett dvs H-borg-H-ör och Rödby Puttgarden t/r, 1-dagars biljett blir billigare så du måste planera resan så att du är framme i den tid du vill handla och kan återvända inom ett dygn.
Vissa har så att om du återvänder inom 3 timmar får du lite pengar tillbaka, då gäller det att ha en shoppinglista klar och hänga på låset!

Jag var iväg i förra veckan.

Åkte med Scandilines helsingborg-helsingör och rödby-puttgarten. Köper man en endagsbiljett så blir det rätt så bra pris.

Kan erkänna att jag inte har gjort nån noga koll på detta men alla jag vet som åker tar den vägen.

Sen är Calle visst inte så billiga längre. Titta in på deras hemsida, calle.dk och jämför med bordershopen som ligger precis vid färjan i putgarden.

Lycka till!

Calles är lite lurig... ölen brukar de vara billigare men bordeshoppen brukar vara billigare på sprit.. så åker du dit för att handla billig kolla då först up vad du ska handla var.

Åk till Harrislee/Padborg.
Där ligger två STORA affärer som håller riktigt bra priser.
(Poetsch och Otto Duborg heter butikerna)

Calles är lite lurig... ölen brukar de vara billigare men bordeshoppen brukar vara billigare på sprit.. så åker du dit för att handla billig kolla då först up vad du ska handla var.

Det har aldrig hänt under de 20-tal gånger jag har varit ner under flera år. Anledningen till att de kan VERKA vara billigare är ju för att de säljer bara 70:isar. Men det är ju enbart literpriset som är intressant, precis som kilopriset när du köper mat. Men det kanske har ändrats det senaste halvåret eller dylikt?

Maggelito, gör preci som blitzen säger så blir allt bra. Ner till Helsingborg, köp en shopping-biljett (ca 800:-) på HH-ferries och sedan kör du genom hela Danmark ner till Rödby och färjar över till Puttgarden och här åker du till Heilighafen istället för Burg. Det var bättre förr iaf, mindre folk och bättre utbud. Även en Dandiscount bredvid Calles, en del grejjer kan vara billigare här men oftast inte.

*/ ?>
Back