billigaste mönstrade däcken..

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
ja vart hittar man de,säkert 100 trådar om det men vem vann?
typ rennsport,corsa,208 or etc...

Att sträva efter billigaste däcken kan vara att sträva efter fara men billigast hos oss är Dunlop D208 som är ett helt OK däck och som kostar runt 2300-2400kr per set!! ;)

/Fürstenhoff.

Jag är en snigel jämfört med dig men jag tycker att D208, orginal på CBR600RR, är klart läskiga när man börjar gasa lite.

samma erfarenhet de är lömska varma men plånboken får avgöra med min lön....

ps.alla är vi sniglar det är väl därför banrekordet på atorp är sedan gp på 1800 talet....:)

Last edited:
Annars är ju Tomahawk ett billigt o mönstrat däck. Hur bra dom är vet jag ju inte. Men det är ett godkänt regummerat däck som klarat sig bra i tester i olika MC-tidningar. Kör inte själv med dom men har en kompis som testat ett bakdäck o han är nöjd.

Tomahawk sport/touring (regummerade):
120/70zr17, 160/60zr17.

http://www.blocket.se/vi/10926992.htm?ca=12_s

Har dock själv en annan syn på det här med däck. Oavset om det handlar om MC el Bil. Det är en billig livförsäkring att ha erkänt bra däck då det är det enda som har kontakt med vägen o den ytan är inte stor. Har Michelin Pilot Power på hojen och är nöjd med dom. :)

mv

Last edited:
Äh, men lägg av nu Igelhammar... Spara 3-400 spänn genom att gå från de bästa däcken till skit är riktigt falsk ekonomi. Det kommer gå långsammare och du kommer vurpa oftare. Helt kass!

jag menade mer som jämförelse,om ex nån firma tar 600 spänn mindre för corsa pro än nån annan och man inte känner till de,400 spänn för att köra skräp aldrig,blev 10 talet däck hos greven då han är trevlig med snabb service men 20k eller 30 k är skillnaden jag sökte efter...

han kanske bara vill ha puckar att göra donuts med...

jag menade mer som jämförelse,om ex nån firma tar 600 spänn mindre för corsa pro än nån annan och man inte känner till de,400 spänn för att köra skräp aldrig,blev 10 talet däck hos greven då han är trevlig med snabb service men 20k eller 30 k är skillnaden jag sökte efter...
Varför mönstrat, ska du sälja dom som beggade 20 minutersdäck? Slicks håller längre och ser mera rejsmässigt ut i depån.

:)

Varför mönstrat, ska du sälja dom som beggade 20 minutersdäck? Slicks håller längre och ser mera rejsmässigt ut i depån.

:)

Har funderat på att köra på slicks. Några rekommendationer för vad en gatåkare ska ha på bana, 600cc?

En annan fråga, vad kör WSS på när det regnar? Däcken dom kör på när det är torrt ser mest ut som slicks.

Har funderat på att köra på slicks. Några rekommendationer för vad en gatåkare ska ha på bana, 600cc?

En annan fråga, vad kör WSS på när det regnar? Däcken dom kör på när det är torrt ser mest ut som slicks.

Ang. Slicks så tycker jag att du skall undvika de allra mjukaste däcken. Själv körde jag på Pirelli's slicks och SC1 och SC2 i hårdhet. Kör man på en lite hårdare gummiblandning så håller däcken längre, men jag kände inte att greppet var sämre.

När det regna så kör de på regndäck i WSS.

Får du inte spons på däcken eller känner en däcksnajsare så att du kan få inköpspris så är nog Greven billigast i Sverige.

Last edited:
svar på frågan?

Jag som också är på jakt efter däck.

Mina kriterier är bästa däcken till lägsta möjliga pris, dvs jag struntar i om andra sämre däck är billigare. Och mönstrade racedäck ska det vara.

Helst Metzeler Racetec K2, men är öppen för förslag (återigen, endast mönstrade racedäck, inga Michelin 2CT eller liknande).

Så, vad kan vänliga själar föreslå? Greven var ett förslag, får ringa honom imorgon.

Mvh
Stefan M

Pm:a håkan. Han har lite däck över tror jag!

/HW

Tjena Hannes! Jo, jag pratade med Håkan, och jo, han hade lite däck över, men tyvärr fel sort.

Däremot var hans tips mynetmoto, så jag fick iaf tummen ur och beställde Racetec K2 120+190 för 3300:- inkl frakt. Vid beställning är det en fördel att ha Paypal, det snabbar upp tillvaron.

/Stefan M

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...