Billigaste luddämparen? (bolt-on)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
"Håller på att leta efter något att ha istället för originalburken.
På mina andra hojar har det medföljt men min senaste var det original. Snålat en säsong nu med att köra på orginal men fan inte en gång till! :4skrika"

Äntligen hittade jag mitt dröm-slipon!!
Fick en snubbe på ebay att skicka till sverige. Han verkade seriös och svarade snabbt på alla frågor. Åh jag älskar karbon och remus är assnygga. Njut gott folk!!

Bifogat

• 82ec_1.jpg
    82ec_1.jpg
    21.8 KB · Visningar: 74
Last edited:
Hör med dom som importerar från tyskland och dylikt.. kan komma lite lindrigare undan då...

Va hette företaget som hade slipon i färglglada färger?
Nått svenkskt var det iaf, med import... fan kommer inte på va de hette..

De hade även "avrundande" ändar på vissa ljuddämpare

*help!*

Last edited:
morecore skrev:
2698438 Håller på att leta efter något att ha istället för originalburken.
På mina andra hojar har det medföljt men min senaste var det original. Snålat en säsong nu med att köra på orginal men fan inte en gång till! :4skrika

Är det VIPER som är de billigaste på marknaden?
Letar även på ebay med det blir genast ganska dyrt att skicka, mellan 30-40 pund på mina förfrågningar.

Några andra heta tips?
Letar även begagnat, men har ni några sidor m.m. så hjälp mig!
:Bugar :tummenupp
BIKERSNEED här på sidan har billiga bolt on köpte ett scorpion till hondan o e nöjd:tummenupp

morecore skrev:
2698808 Va hette företaget som hade slipon i färglglada färger?

*help!*
Micron har massa färgglada burkar

morecore skrev:
2698438 Håller på att leta efter något att ha istället för originalburken.
På mina andra hojar har det medföljt men min senaste var det original. Snålat en säsong nu med att köra på orginal men fan inte en gång till! :4skrika

Är det VIPER som är de billigaste på marknaden?
Letar även på ebay med det blir genast ganska dyrt att skicka, mellan 30-40 pund på mina förfrågningar.

Några andra heta tips?
Letar även begagnat, men har ni några sidor m.m. så hjälp mig!
:Bugar :tummenupp

kolla med dom här
http://www.blocket.se/vi/10494423.htm?ca=7_s

morecore skrev:
2698808 Va hette företaget som hade slipon i färglglada färger?

*help!*

Är det Flip-mc du tänker på? X-racing tror jag de dämparna hette.

Rasorblade skrev:
2699461 ev. ska en polare börja ta hem X-racing......ska höra med honom hur det går med förhandlingarna.
ok trevligt.
vet du vart man kan hitta dessa utanför sverige? har sökt på altavista som en galning....

http://www.xracing.it/
tolk någon?

förresten, e det någon som vet om det finns något mer märke med avrundade ändar? Tycker den lille trumpeten ser lite tråkig ut ibland. Något slipon som liknar ljuddämparen till cross och motarder?

Last edited:
trasher84 skrev:
2699517 http://www.xracing.it/
tolk någon?

förresten, e det någon som vet om det finns något mer märke med avrundade ändar? Tycker den lille trumpeten ser lite tråkig ut ibland. Något slipon som liknar ljuddämparen till cross och motarder?
tack!
eh fan jag har sett nått märke mer som gör sådana nu när man kollat runt...
ska se om jag hittar dem igen.

BOS ? om de nu inte är till cross dvs...
http://www.ambi-bike.de/home.html?auspuff/bos/bos-home.html

Last edited:
Vilken kanonsida, där fanns det mycket gott att titta på! Tackar så mycket! BOS-dämparna var schyssta, men Ixil-conical var ju helt grymma! Fanns dock inte till min Hornet... Får väl byta hoj :D Men jag måste säga att X-Racing-dämparna var snygga som fan. Tyvärr har jag inte en aning om hur de låter... Om det är någon som har testat så skriv gärna en kommentar. Undrar även om det är säkert att handla från affärer i Tyskland, tex vi köp av slipon? :confused:

trasher84 skrev:
2699657 Vilken kanonsida, där fanns det mycket gott att titta på! Tackar så mycket! BOS-dämparna var schyssta, men Ixil-conical var ju helt grymma! Fanns dock inte till min Hornet... Får väl byta hoj :D Men jag måste säga att X-Racing-dämparna var snygga som fan. Tyvärr har jag inte en aning om hur de låter... Om det är någon som har testat så skriv gärna en kommentar. Undrar även om det är säkert att handla från affärer i Tyskland, tex vi köp av slipon? :confused:
Jag skulle nog säga att det e helt klart lugnt att handla från tyskland, gjort det flera gånger. Även england funkar perfa. Köp från sidor som verkar seriösa, som den jag länkade typ. mkt grejer där!

raukroland skrev:
2698904 ART är väl bland de billigare...
Hade ett sådant på min hoj förrut köpt på www.checkray.se...

Funkar jäkligt bra på Kawasaki, blir riktigt skönt ljud...

ART har konkat enligt Checkray (prata med Peter, han har örnkoll på dämpare). De har ett antal kvar i lager som de säljer ut. Kollade i augusti efter slip-on till min Fazer.

ART har konkat enligt Checkray (prata med Peter, han har örnkoll på dämpare). De har ett antal kvar i lager som de säljer ut. Kollade i augusti efter slip-on till min Fazer.

Ok, var de på lågpris, alltså lägre än vad deras hemsida visar?
Tack!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back