Billigaste fasta telefon abonnemanget??

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Nu är det ju fritt o Telia har släppt sitt monopol även på det fasta telefon abonnemanget.
Någon som hittat något billigare och kanske redan bytat?.
Glocalnet annonserade om 119 kr/mån mot Telias 125 kr/mån.
Visst låter som korvöre men man kan ju ändå lägga dessa korvöre på roligare saker :) .

har haft glocalnet som förval det sög o kundtjänsten ska vi inte snacka om

hmmm vet inte om alla kan få detta än men jag har Bredbandsbolaget och det verkar ju fungera okej, kostar 99 kr/ månad...

HEJ
ja tänkte nyss skapa en sån här tråd : D

ja tror att optimaltelecom.se har billigaste telefonabbonemang

men ja vill gärna höra av någom som har det vad det står på fakturan, allt brukar låta så bra på hemsidan men sen när räkningen kommer så är där plötsligt en jevla massa grejor som ska betalas
dom påstår sig själv va billigast ...

Ordinarie + Månadsavgift
Lägsta-Pris-Garanti Fri Tid + 9 kronor
Lägsta-Pris-Garanti All Tid + 21 kronor
Lägsta-Pris-Garanti 53 kronor

står de bara 9:- + det man ringt för på fakturan ? :gnissla :gnissla
dom säger inte mer på sidan

Blondie skrev:
har haft glocalnet som förval det sög o kundtjänsten ska vi inte snacka om

Har Glocalnet som förval,funkat ok här och man ringer för 20 kr/mån till dem som oxå har Gloclanet.
Men klart givetviss vill man både höra negativt och positivt,för det är ju inte säkert alla "uppstickar" bolag funkar tillfredställande.

Vad har du idag? och hur funkar det?.

ebbaklasa skrev:
HEJ

men ja vill gärna höra av någom som har det vad det står på fakturan, allt brukar låta så bra på hemsidan men sen när räkningen kommer så är där plötsligt en jevla massa grejor som ska betalas

Sant,precis vad jag oxå vill veta,det är som du säger det låter så bra o lockande men hur är det sedan i verkligheten. :)

Fördelen med att välja annan operatör för fast telefon gäller främst de som inte har någon fast idag.
Telia tar 675:- i anslutningsavgift och många uppstickare tar inget alls.

ebbaklasa skrev:
HEJ

Ordinarie + Månadsavgift
Lägsta-Pris-Garanti Fri Tid + 9 kronor
Lägsta-Pris-Garanti All Tid + 21 kronor
Lägsta-Pris-Garanti 53 kronor

står de bara 9:- + det man ringt för på fakturan ? :gnissla :gnissla
dom säger inte mer på sidan

Har Optimal!! :tummenupp
Helt OK!

Jag hade bytt även om Telia hade varit billigast.
Jag har väntat hela mitt liv på att slippa ha att göra med Telia över huvud taget... It´s personal...
Äntligen fick ni era Telia-as! Underbart! :arsele

Varför inte IP-telefoni?

Tex.

www.skype.com

http://www.rixtelecom.se/generate.php?sid=36&r=m

Ett alternativ från clas i sjön:

DECT/IP telefon. Fungerar som en vanlig DECT-telefon som du kopplar till telenätet men är även utrustad med USB-anslutning som du kopplar till din dator. Via din bredbandsuppkoppling ringer du sedan gratis till alla andra som också är registrerade hos Skype™ (en IP-tjänst). Det finns också möjlighet att ringa genom ditt bredband och därefter bli kopplad ut på det analoga vanliga telefonnätet och till mobiltelefoner. Du betalar då endast en mindre samtalskostnad beroende på vilket land du ringer till. Bägge dessa alternativ är alltså perfekt för långa utlandssamtal! (OBS: Kräver bredbandsuppkoppling) Den tredje möjligheten är att ringa via det vanliga telenätet precis som vanligt. Den här unika telefonen är alltså två telefoner i en! Hantera alla dina samtal direkt från den trådlösa telefonen, framför datorn eller via headset och/eller datorhögtalarna. Minimikrav: Windows XP, 400 MHz processor, 128 MB RAM.

Nr 36-1543 ´ 995,00 st.

/

är ju lite partisk jag... jobbar på Telias kundtjänst. Visst e dom andra operatörerna lite billigare, det är ju det dom bygger sina affärsidéer på (att vara billigare än Telia då). Skiljer dock inte så himla mycket... Sen är det ett faktum att gammal är äldst, och det tar nog tid innan de andra har en lika utvecklad kundtjänst som Telia.

IP-fånefortsättning..

Ja,eller ännu enklare en ip-fåne från tele2. ca 600 för en liten dosa som du pluggar in din vanliga telefon i alt pluggar in i huvudjacket för att få ip-telefoni ihela huset.) Inga fasta avgifter, billig telefoni och om du vill, 99kr per månad så ringer du hur mycket du vill inom fasta nätet. Och det bästa, du behöver inte ha datorn igång hela tiden för att telefonen ska funka.Kräver dock 512kb enligt dem. Jag har dockbara 256kb och det funkar bra.

Jag har Optimal Telecom (Tjejen jobbar för dem) och det funkar bara fint.
Ringer rätt lite med fasta telen men jag har ännu inte haft ett enda problem.

josefiine skrev:
är ju lite partisk jag... jobbar på Telias kundtjänst. Visst e dom andra operatörerna lite billigare, det är ju det dom bygger sina affärsidéer på (att vara billigare än Telia då). Skiljer dock inte så himla mycket... Sen är det ett faktum att gammal är äldst, och det tar nog tid innan de andra har en lika utvecklad kundtjänst som Telia.

Har Telia något som plåster på såren om man får sitta i telefonkö i ett år?
Vet att på Optimal kan man få pengar som bonus på fakturan om man tvingas sitta länge i kö.

Trallhusbjörn skrev:
Har Telia något som plåster på såren om man får sitta i telefonkö i ett år?
Vet att på Optimal kan man få pengar som bonus på fakturan om man tvingas sitta länge i kö.

kan du intyga att du suttit i kö i ETT ÅR så ska jag fixa dej lite ersättning :pannkyss

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN