Billigaste försäkringen för 20-åring, strypt hoj?

Bästa försäkringen jag hittade var bilsport mc halvförsäkring, betalar 10 100kr för min 690 Smc -10. If skulle ha 18 000kr i trafikförsäkring :censored

Ja IF har alltid vart dyrast när jag har kollat runt. När jag kollade till millen sist så skulle dom ha 46.000/år för trafikförsäkring :). Att jämföra med folksam som villa ha 12k för halvförsäkring och då är den avställningsbar.

Jag säger bara insplanet.com! De kollar många förslag och framför det billigaste till dig. Jag har använt dem bara för att testa en gång och nu ligger jag (19 år, mellanhoj) med en helförsäkring som går på dryga 2100 per år! Innan hade jag 3800 helförsäkring/år och var säker på att billigare blir det inte men eftersom insplanet är gratis så testade jag!

Precis min tanke! En kawasaki 600cc kan jag personligen rekommendera!

Insplanet är inte gratis. Insplanet lever på provision från de försäkringsbolag de rekommenderar. Har sett ett annat inlägg här på SH där den som bett om förslag från Insplanet och samtidigt kollat runt själv och hittat billigare försäkring på egen hand än Insplanet. fick ungefär repliken: Varför anlitar du Insplanet om du kollar runt själv?
Dessutom är billig försäkring ointressant utan att man ser på villkoren.
T.ex fick jag förslag på 12000kr i årspremie helförsäkring med 25000kr i självrisk för en hoj som kostade 40000kr på blocket. Jag skulle alltså slanta upp totalt 37000kr första året vid en hojskada innan dom betalade nåt. För 37000kr kunde jag ju lika gärna köpa en ny hoj. Efter kraschat den försäkrade.

Last edited:
Insplanet är inte gratis. Insplanet lever på provision från de försäkringsbolag de rekommenderar. Har sett ett annat inlägg här på SH där den som bett om förslag från Insplanet och samtidigt kollat runt själv och hittat billigare försäkring på egen hand än Insplanet. fick ungefär repliken: Varför anlitar du Insplanet om du kollar runt själv?
Dessutom är billig försäkring ointressant utan att man ser på villkoren.
T.ex fick jag förslag på 12000kr i årspremie helförsäkring med 25000kr i självrisk för en hoj som kostade 40000kr på blocket. Jag skulle alltså slanta upp totalt 37000kr första året vid en hojskada innan dom betalade nåt. För 37000kr kunde jag ju lika gärna köpa en ny hoj. Efter kraschat den försäkrade.

Jo så är det, men det kostar inget för användare, gratis är gott ;) Självklart kollar man villkor innan man skriver på försäkring!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman