Billigaste bredbandet?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag håller på och letar efter ett vettigt alternativ till en polare, men samtliga leverantörers hemsidor är kassa elelr så ljuger de rakt av.

Nån som kan tipsa om ett billigt alternativ (telia är givetvis uteslutet isåfall) och det rör sig om 0.5mbit skulle jag tro att det hamnar på. Han ska bara kolla lite allmänt skit, spela poker etc så han behöver inte ha något supersnabbt fiber-abonnemang.

Hjälp!

Själv kör jag Glocalnet, 259:-/mån för 0.5 MBit. Har funkat klockrent & väntar på att GN ska få in sina underleverantörer i växeln, kommer då få betala 249:-/mån för 8 MBit. Annars finns ju ett "gratis" ADSL-ab. hos spray: http://www.spray.se/bredband/ - kostnaden ligger per downloadad Mb så nån film kan man ju knappast tanka ner. :rolleyes:

Valen skrev:
Själv kör jag Glocalnet, 259:-/mån för 0.5 MBit. Har funkat klockrent & väntar på att GN ska få in sina underleverantörer i växeln, kommer då få betala 249:-/mån för 8 MBit. Annars finns ju ett "gratis" ADSL-ab. hos spray: http://www.spray.se/bredband/ - kostnaden ligger per downloadad Mb så nån film kan man ju knappast tanka ner. :rolleyes:

Jodå

det verkade faktiskt bra :)

headline-12.gif

Jag trodde man kunde få ett 0.5 för runt 199:- i månaden eller däromkring :va Jaja, fler tips är bra att ha :)

Bor han också i Arboga?

Jag letade leverantör för bara några månader sedan (när jag flyttade hit).
Då kom jag fram till att Glocanet var billigast det första året. Tyvär så fungerar indet deras 199:-/mån abb i arboga. Men det kostar 259:- plus 40:- om man inte ringer med dom.

Valen skrev:
Själv kör jag Glocalnet, 259:-/mån för 0.5 MBit. Har funkat klockrent & väntar på att GN ska få in sina underleverantörer i växeln, kommer då få betala 249:-/mån för 8 MBit.
Hur länge har du fått vänta då. Till grannen sa dom "senast i december kommer din station vara utbyggd, då får du 8 MBit" Jo tjena, det har ju hänt mycket :rolleyes:

Skeebum skrev:
Bor han också i Arboga?

Jag letade leverantör för bara några månader sedan (när jag flyttade hit).
Då kom jag fram till att Glocanet var billigast det första året. Tyvär så fungerar indet deras 199:-/mån abb i arboga. Men det kostar 259:- plus 40:- om man inte ringer med dom.

Jepp, han bor också i byn. Dert verkar inte bättre än att det får bli glocalnet, även om jag är allergisk mot dem och inte vill rekommendera dem :(
Du kollade inte om det var på G med uppgradering till 24mbit hos någon av leverantörerna? Jag har lämnat både mail och telenummer till dem för år sedan så att de ska höra av sig vid uppgradering men jag har alltid fått ringa själv :huvet

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd