Billigast telefoni i Sverige?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Argh, skrev något först men efter att läst på 1 sida till så sket det sig.

Så frågan är. Vilka är billigast i Sverige på samtal?
Jag ringer för totalt 70kr i månaden, max. Så abbonnemangent ska antingen vara gratis eller snorbilligt. BBB hade tidigare gratis abbonnemang via deras IP-telefoni. Men det finns inte längre och kostar nu 99kr.
Någon med erfarenhet av BBB's IP-telefoni? Jag har hört lite dåliga rykten.

Last edited:
Swedie skrev:

Jag ringer för totalt 70kr i månaden, max. Så abbonnemangent ska antingen vara gratis eller snorbilligt. BBB hade tidigare gratis abbonnemang via deras IP-telefoni. Men det finns inte längre och kostar nu 99kr.
Vi har BBB telefoni (ADSL-Modem) på två månader har vi råkat ut för
3 driftstörningar. Varav en allvarlig, hade lovat att ringa hem och då
fungerade det inte :huvet Blev tvungen att ringa grannen som
vidarebefodrade mitt meddelande.
Vi kommer att byta tillbaka till Telia.

Billigare än gratis?

Swedie skrev:

Jag har BBB IP-telefoni via 10mbit bredband (LAN) hemma och det har fungerat klanderfritt. Nu nöter jag ju knappast på det då jag ju är i E-tuna i veckorna men det har aldrig strulat.

Enda gången jag hört att det var lite sämre ljud var när en försäljare ringde och ville sälja ett annat abonemang... Konstigt? :va

Sen kommer jag att säga upp IP-telefoni abonemanget så snart min C3PLAY box kommer för då kör jag via den istället. Det kostar i princip INGET!

Lycka till i djungeln! / PJ

BMW R90s skrev:
Vi har BBB telefoni (ADSL-Modem) på två månader har vi råkat ut för
3 driftstörningar. Varav en allvarlig, hade lovat att ringa hem och då
fungerade det inte :huvet Blev tvungen att ringa grannen som
vidarebefodrade mitt meddelande.
Vi kommer att byta tillbaka till Telia.

Säga vad man vill om Felia koppartelefon, den funkar när man behöver den. Funderar själv på IP-telefoni, men hur kul är det när man behöver ringa 112 och skiten inte fungerar?

Ismannen skrev:
Kan det här vara nått http://www.skype.com/

Känner några som använder det och för dom funkar det bra.

Jepp jag tror dig, men hittade detta på deras sida!..."Skype is not a telephony replacement service and cannot be used for emergency dialing."

Men Telia o deras 200kr i månaden bara för abbonemanget är hutlöst för mig som inte ringer alls mycket. Typ inget.

Vad är en C3PLAY?

raceman_peps skrev:
Jepp jag tror dig, men hittade detta på deras sida!..."Skype is not a telephony replacement service and cannot be used for emergency dialing."
Det säger de om all ip-telefoni. Detta bara för att vid ett eventuellt elavbrott så funkar inte dessa telefoner. De som använder IP-telefoni har alltid mobil som extra-telefon ifall att det inte skulle funka vid eventuell olycka.
Skype är ju det absolut mest nerladdade programmet, ca 150 miljoner nedladdningar. Tror detta är framtiden, något som ebay oxå tror på. Det är ju nyligen sålt för 20 miljarder med option på ytterligare 13 miljarder.

Swedie skrev:
Men Telia o deras 200kr i månaden bara för abbonemanget är hutlöst för mig som inte ringer alls mycket. Typ inget.

Vad är en C3PLAY?

C3Play är ett pyramidföretag med boxar som inte funkar och du får betala för funktioner som inte finns.. när de får in tillräckligt många som betalar så kommer fler tjänster .. men som sagt det kostar mer än det smakar
Hör du ngn nämna C3Play = SPRING!

Jag kör tele2's bredbandstelefoni. Engångskostnad på 700:- för en box som man kopplar till telefonen och internet. Ingen fast månadsavgift, betala bara för det du ringer.

Om du nu ringer så lite så tycker jag att du ska säga upp ditt fasta abonnemang. Om jag inte hade haft flickvän så hade jag fimpat mitt för länge sedan...

Jag kör endast med mobil och Halebop kontantkort.

De flesta jag ringer till har också Halebop och då kostar det ca 55öre i uppkopplingsavgift och sedan kan vi prata i 5min eller 5timmar, det kostar lika lite ändå.

Sedan finns det även Comviq-Knockout där man kan ringa till alla och även alla tider på dygnet för 65öre eller likande.

Fast telefon suger, dyrt som fan bara i abb. avgift.

oscar skrev:
Om du nu ringer så lite så tycker jag att du ska säga upp ditt fasta abonnemang. Om jag inte hade haft flickvän så hade jag fimpat mitt för länge sedan...

Dumpa flickan så kan du säga upp abonemanget då får du råd att vurpa ännu oftare :hihi

oscar skrev:
HAHA, så sant så det där. Endast hon som använder fast telefoni för o prata med sina vänner långt bort i stan.

Bor man i ComHem-hus så kan jag rekommendera deras telefoni.
60:-/månad med samma samtalspriser som Telia Bas. Ljudkvaliteten är helt ok. Behöver man en extra linje (till flickvännen?) så kostar det 25:- extra/månad.
Dessutom gratis samtal till andra ComHemtelefonikunder

Last edited:
vi har comhem här.

60kr.. hmm. vad är det för skillnad på deras grejer? dyrare, ju mer "kvalite" ökar dom?

tjänar ju 140 spänn i månaden iaf.

är BBB bättre dock?

Dyrare månadsavgift = lägre samtalskostnader är den enda skillnaden jag känner till så man får nog ringa rätt mycket för att att tjäna på att ta de dyrare abonnemangen.
Jag hade redan bredband hos dem utan bindningstid så jag fick byta modemet gratis, slapp inträdesavgift och bindningstid på telefonin. Inga extra kostnader alls för mig alltså.

RWD skrev:
Dyrare månadsavgift = lägre samtalskostnader är den enda skillnaden jag känner till så man får nog ringa rätt mycket för att att tjäna på att ta de dyrare abonnemangen.
Jag hade redan bredband hos dem utan bindningstid så jag fick byta modemet gratis, slapp inträdesavgift och bindningstid på telefonin. Inga extra kostnader alls för mig alltså.

Har man allt hos comhem, bredband, Tv & telefoni så får man ju det billigaste abbonemanget gratis!
Jag har gått från 5-700 kr / mån i telefoni hos Telia till 1-200 kr/mån inkl abbkostnad hos comhem.

Jag har TV Medium, Bredband 8Mbit, då får jag telefoni Large gratis!

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8