Billigast 150/70R-18?

metallgutten skrev:
på den tiden då man var aktiv...

Gamla meriter gills inte, försök göra det med Gilliera´n :tungan - glöm inte den 25:e april har lovat att du kan köra lite med min - jag kan vara flagg vakt eller något under tiden.

Kay ge upp ingen kommer ändå att skänka bort några däck till dej :kocko
Kolla med Bröderna Hörbergs dom brukar ha bra pris på Bridgestone däck och dina dimentioner ska finnas som Battlax BT-010. Det ska vara ett sporthojsdäck och lär räcka låångttt. Möjligen inte att börna med men det lär du inte hitta några som gör :D

Från Bridgestones hemsida:

Brand: Yamaha
Model: FZR600 ('91>'93)
Front IPC :
Front dimensions : 110/70 ZR 17 (54W) TL
Front Profile : BT-010
Front Pressure : 2.5
Rear IPC :
Rear Dimensions : 150/60 ZR 18 (67W) TL
Rear Profile : BT-010
Rear Pressure : 2.6

Rogerr skrev:
Kay ge upp ingen kommer ändå att skänka bort några däck till dej :kocko
Kolla med Bröderna Hörbergs dom brukar ha bra pris på Bridgestone däck och dina dimentioner ska finnas som Battlax BT-010. Det ska vara ett sporthojsdäck och lär räcka låångttt. Möjligen inte att börna med men det lär du inte hitta några som gör :D

Från Bridgestones hemsida:

Brand: Yamaha
Model: FZR600 ('91>'93)
Front IPC :
Front dimensions : 110/70 ZR 17 (54W) TL
Front Profile : BT-010
Front Pressure : 2.5
Rear IPC :
Rear Dimensions : 150/60 ZR 18 (67W) TL
Rear Profile : BT-010
Rear Pressure : 2.6

Har väl inte sagt att nån ska ge mig några däck :kocko däremot är den ekonomiska vinningen från ett däck till ett annat ganska relevant då jag antagligen inte kan utnyttja nåt av däcken optimalt i denna fasen av min körning... Om jag kan få ett potenza monterat och klart för 1200.- istället för ett bridgestone för 2100.- med montering, så tar jag potenzan. Kan du sedan ö.h.t. motivera mig att köpa det nästan dubbelt så dyra däcket så varsågod... Och säkerhetsaspektsskilnaden tror jag inte på, då jag refererar till vad jag tidigare sa; kan kan ändå inte knäskrapa.

Kay skrev:
Om jag kan få ett potenza monterat och klart för 1200.- istället för ett bridgestone för 2100.- med montering, så tar jag potenzan. Kan du sedan ö.h.t. motivera mig att köpa det nästan dubbelt så dyra däcket så varsågod... .

Är inte potenza bidäck :va
Det är tillräckligt många som försökt övertyga dej till både det ena och det andra har jag sätt så det tänker jag inte ge mej in på.
Själv har jag bara upptäckt det att smakar det så kostar det, speciellt om det står hoj på grejen. :(

Rogerr skrev:
Är inte potenza bidäck :va
Det är tillräckligt många som försökt övertyga dej till både det ena och det andra har jag sätt så det tänker jag inte ge mej in på.
Själv har jag bara upptäckt det att smakar det så kostar det, speciellt om det står hoj på grejen. :(

Avenza kanske det är. Aja... MC-huset hade det.

Fixxör: ok omg NP! omg! ..Vad jag försökte säga otydligt var att kan du skrapa fotpinnar med ett mögdäck finns de ingen anledning för andra o oroa sig om hur långt de kan luta hojjen. ska du luta hojjen mer så får du justera fotpinnarna och då borde man kanske börja bry sig mer om vad man kör för däck annars finns det andra saker o oroa sig för tycker jag. Det är inte meningen att du ska skrapa fotpinnarna. ok np?

cbr_micke skrev:
Fixxör: ok omg NP! omg! ..Vad jag försökte säga otydligt var att kan du skrapa fotpinnar med ett mögdäck finns de ingen anledning för andra o oroa sig om hur långt de kan luta hojjen. ska du luta hojjen mer så får du justera fotpinnarna och då borde man kanske börja bry sig mer om vad man kör för däck annars finns det andra saker o oroa sig för tycker jag. Det är inte meningen att du ska skrapa fotpinnarna. ok np?

cbr_micke, skärp dig....! För det första så skrapar man inte fotpinnar med mögdäck :näsblod. Att skrapa fotpinnen har inte med höjd alltid att göra -inte med R6 som Fixx kör, utan det har med inställning av bakdämpare. Att skaffa sig höj & sänkbara fotpinnar bara för att inte skrapa i är FEL i första läget. Köp rejäla däck och bli nöjd.

Kör man som en kärring kan man åka på vad som helst :huvet

Last edited:
Zilversurfer skrev:
cbr_micke, skärp dig....! För det första så skrapar man inte fotpinnar med mögdäck :näsblod.

> Ok, då har jag inte gjort det då. Men om du menar att det vore självmord, så förstår jag.

Att skrapa fotpinnen har inte med höjd alltid att göra -inte med R6 som Fixx kör, utan det har med inställning av bakdämpare. Att skaffa sig höj & sänkbara fotpinnar bara för att inte skrapa i är FEL i första läget. Köp rejäla däck och bli nöjd.

> Jag har inte sagt att jag e missnöjd har jag det. Jag har inte heller sagt åt nån o skaffa höjbara fotpinnar bara för att inte skrapa. Men vad hade ditt tips varit helt hypotetiskt.. om man har bra däck och fotpinnarna tar i hela tiden?

Kör man som en kärring kan man åka på vad som helst :huvet

Är inte ute efter bråk me alla här. Så ta det inte fel.

Kay skrev:
Avenza kanske det är. Aja... MC-huset hade det.

Annars hade det nog sätt rätt fett ut :rolleyes:
Och vilka burnisar :tummenupp
AP_2491.jpg

AP_57.jpg

Vad som menas med ett bra däck, är en relativ subjektiv åsikt. :va

Bra däck för mig är Dunlop sportmax touring, då det är jag som förare som är den begränsande faktorn & inte däcken.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT