Billigast 150/70R-18?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Vart handlar jag Billigast 150/70R-18 däck nytt?
Hört med mitonga och MC-huset, dom ska ha ca 1200 båda två för ett 140 med montering, men jag vill ha 150. Jag går icke ner till smalare...
Nån som vet nåt ställe med bra priser?

Duck skrev:
Hör med Br.Hörberg

har jag redan sagt för en månad sen. Mr Kay har problem med hörseln/synen...

Dessutom ska du inte köpa ett billigt däck, du ska köpa ett BRA däck. Kom inte ut på banan med nåt mög, då åker du i backen igen...

M.oraltant

Det är inte däckets fel när man e nybörjare på bana eller hoj överhuvudtaget..

Men ett sämre däck har sämre garantier att när du kommer knäskrapandes i 200km/h genom en kurva fortfarande har halva skinkan kvar på hojjen när du kommer ut ur kurvan t.ex.. Ett nytt mög däck hade många klarat sig med i nybörjargruppen på sturup raceway är min åsikt iallafall... :kocko

Jag ska ha mögdäck för jag burnar bara då det är det ända jag kan :hihi
Nämen nu ska jag bara ha däck så jag kan köra utan att oroa mig för att flygga av pga däckets kasshet. kommer nog köpa banslicks sen istället...

cbr_micke skrev:
Men ett sämre däck har sämre garantier att när du kommer knäskrapandes i 200km/h genom en kurva fortfarande har halva skinkan kvar på hojjen när du kommer ut ur kurvan t.ex.. Ett nytt mög däck hade många klarat sig med i nybörjargruppen på sturup raceway är min åsikt iallafall... :kocko
:confused:
Var det bara jag som inte förstod?

Många som klotat på SRW har kört på just mögdäck, varför chansa?
Dessutom vill jag se den som drar knät i backen i 200 med en hoj som har 150-däck...

nja- banslicks skulle jag knappt vilja köra på gatan med..

Men här följer några alternativ som jag tror jan va vettiga till din hoj..

PILOT ROAD
To meet the varying demands of today’s sports-touring motorcycle riders, Michelin has launched the new Pilot Road.

The tyre features new front and rear tread patterns, with variable depth grooves at the front to improve water clearance, and alternate open and closed grooves at the rear to offer a good balance between rigidity and water clearance. The tread uses 100 percent silica rubber compounds, which provide excellent grip and progressive handling in wet and dry conditions.

PILOT ROAD

110/70 ZR 17 (54W) TLO FRONT
120/60ZR 17 (55W) TLO FRONT
120/70 ZR 17 (58W) TLO FRONT
150/70 ZR 17 (69W) TLO REAR
160/60 ZR 17 (69W) TLO REAR
170/60 ZR 17 (72W) TLO REAR
180/55 ZR 17 (73W) TLO REAR
190/50 ZR 17 (73W) TLO REAR
110/80 ZR 18 (58W) TLO FRONT
160/60 ZR 18 (70W) TLO REAR

ImageServlet

Pirelli mtr 02 dragon.
MTR%2002%20Dragon%20HR.gif
150/60R18TL 67H MTR02
Three LONGITUDINAL GROOVES for better dumping performance.

SOFT COMPOUND for grip at racing level.

SINGLE RADIUS CONTOUR for perfect straight and cornering stability.

finns nog några metzler och dunlop oxå..

Ah! Kostar? inte ens säker på att 160 går på min...

jag kör ju me 160 på min kay, borde gå på din.. :P

jag kör ju me 160 på min kay, borde gå på din.. :P

CorbenDallas skrev:
:confused:
Var det bara jag som inte förstod?

Många som klotat på SRW har kört på just mögdäck, varför chansa?
Dessutom vill jag se den som drar knät i backen i 200 med en hoj som har 150-däck...

Det kanske är bättre och kunna köra bra med mögdäck än att bara köra med BRA "ban" däck.. det finns olika BRA däck för olika syfte.. enligt kay själv ska han ju börna, vad jag vet är alla däck bra på det.. :arsele

Kay skrev:
Ahh... Vart skaffar man dem då?? Vad kostar dem?

Mitt köpte jag på mitonga, tror de gick på 1800 lr nått.. minns knappt..men det e samma som swappe hade på sin sv650s han minns kanske vad det hette ;) eller kosta..

cbr_micke skrev:
Det kanske är bättre och kunna köra bra med mögdäck än att bara köra med BRA "ban" däck.. det finns olika BRA däck för olika syfte.. enligt kay själv ska han ju börna, vad jag vet är alla däck bra på det.. :arsele

Läs om , läs rätt.
Var står det nåt om bandäck? Det enda jag skrivit är, köp BRA däck inte billiga. Jag har inte nämnt nåt alls om bandäck eller nåt annat utan BRA däck.

Sen vet jag inte var du får ditt resonemang ifrån gällande däck, det funkar kanske för dig men jag köper inte resonemanget.

Har du bra däck på cykeln har du en sak mindre att oroa dig för när du kör, vare sig det är på bananen eller på vanlig väg. Har du aldrig funderat på om du har fäste nog eller ej? Med sk mögdäck undrar du ju hela tiden var gränsen går, speciellt om du kör på bana. Har du ett vettigt däck behöver du inte fundera på det. Enkel logik.
Du kör inte bra på mögdäck, du kör bara långt.

Sen är det ju ganska få personer som bara börnar, man ska ta sig till o från stället man börnar på också...

Kay har ju dessutom sagt att han ska ut på SRW i år o då är tipset att ha bra däck. Så slipper man bli svartflaggad av banan pga det... :arsele :D :D :D :D

Kay skrev:
Ahh... Vart skaffar man dem då?? Vad kostar dem?

Kay, för att reda ut begreppen. nästa gång du tittar till cykeln. Kolla fälgbredden. Det står på "ekrarna" på ena sidan.
Klarar fälgen 160 är den biten klar, sen ska du få plats med däcket i svingen också, men det borde inte vara några problem. Finns väl fler här på forumet som kör liadan hoj som du, kolla om inte nån slängt på 160 däck...

Last edited:
Ajaaa. vi får se vad det blir! Men tack för visdomsorden, ska ta vara på dem corben :tummenupp

CorbenDallas skrev:
Läs om , läs rätt.

Du kör inte bra på mögdäck, du kör bara långt.

Nu är vi tillbaka igen ju kära corben, hur resonerar du BRA där?
:va ...
Hur är ett bra däck för dig? Är ett bra däck ett däck som inte går långt då? tror mer det är den individuella körningen som avgör hur bra ett däck presterar för varje människa. Ett bra däck för dig kanske hade vatt ett däck som tillåtit dig knäskrapa utan någon möjlighet att vurpa alls. Men som jag sa tidigare, det finns många som inte behöver oroa sig alls för va de kör för däck märke/pris/betyg bland de som kör på SRW då, jag är en av dem. När jag körde me det asslitna däcket så man kunde se cordsen i mitten på, hade jag den långa högerkurvan för mig själv och tänkte se hur långt man kunde luta hojjen och ifall den skulle ge efter, när fotpinnarna skrapa och jag lyfte mer på foten för att kunna luta mer, så gav det efter. Med ett mögdäck som var asslitet. Du lutar inte hojjen så långt när du knäskrapar, fast som sagt det brås ju också på vad du har för hojj och ifall du har möjlighet o höjja o sänka fotpinnarna.. Men visst jag håller med att det är ju bättre o köpa så "BRA" däck så möjligt för syftet med körningen. För att minimera riskerna. Jag minns själv när du sa att tänk om man själv orsakar någon annans olycka på banan vilket dåligt samvete man haft efteråt. Det är mest det jag oroar mig för på banan inte om jag har bra däck så JAG kan köra fortare än om jag haft ett mögdäck. Tycker vi kan lägga ner den här diskussionen för den handlar endå bara om våra egna åsikter.. vi kan tjabbla i evigheter.. Men kay, köp ett bra däck va ;) aight..

cbr_micke skrev:
Nu är vi tillbaka igen ju kära corben, hur resonerar du BRA där?
:va ...
Hur är ett bra däck för dig? Är ett bra däck ett däck som inte går långt då? tror mer det är den individuella körningen som avgör hur bra ett däck presterar för varje människa. Ett bra däck för dig kanske hade vatt ett däck som tillåtit dig knäskrapa utan någon möjlighet att vurpa alls. Men som jag sa tidigare, det finns många som inte behöver oroa sig alls för va de kör för däck märke/pris/betyg bland de som kör på SRW då, jag är en av dem. När jag körde me det asslitna däcket så man kunde se cordsen i mitten på, hade jag den långa högerkurvan för mig själv och tänkte se hur långt man kunde luta hojjen och ifall den skulle ge efter, när fotpinnarna skrapa och jag lyfte mer på foten för att kunna luta mer, så gav det efter. Med ett mögdäck som var asslitet. Du lutar inte hojjen så långt när du knäskrapar, fast som sagt det brås ju också på vad du har för hojj och ifall du har möjlighet o höjja o sänka fotpinnarna.. Men visst jag håller med att det är ju bättre o köpa så "BRA" däck så möjligt för syftet med körningen. För att minimera riskerna. Jag minns själv när du sa att tänk om man själv orsakar någon annans olycka på banan vilket dåligt samvete man haft efteråt. Det är mest det jag oroar mig för på banan inte om jag har bra däck så JAG kan köra fortare än om jag haft ett mögdäck. Tycker vi kan lägga ner den här diskussionen för den handlar endå bara om våra egna åsikter.. vi kan tjabbla i evigheter.. Men kay, köp ett bra däck va ;) aight..

Du har helt rätt. Vilket däck som är bäst är säkert olika för var och en även om halva RR kör runt med Super Corsa/Rehnsport.

För mig är ett bra däck ett däck som ger bra fäste utan att kosta skjortan. Däcket du rekommenderar funkar alldeles utmärkt. Har själv kört på Dunlopdäck i den prisklassen (207) o dom funkade bra.
Jag har även kört på Avon av modell sporttouring som gav lite fler mil (800) och även det höll i bra men jag minns att jag undrade o tänkte mkt på hur bra det skulle hålla.

För mig är däckvalet mkt psykologiskt. Får jag för mig att ett däck är dåligt så går det inte att köra på det. Inte avslappnat som man borde iallafall.
Summa sumarum är att ett bra däck har bra fäste, kostar inte skjortan och har mitt förtroende... :D

Just därför tycker jag att man ska man prata med nån som kan däck till just din cykel, tex Mitonga eller Bröderna Hörbergs. Det är inte alls säkert att dom senaste tuffaste o bredaste däcken är det bästa valet till just din cykel, speciellt inte om den har några år på nacken.

cbr_micke skrev:
Du lutar inte hojjen så långt när du knäskrapar, fast som sagt det brås ju också på vad du har för hojj och ifall du har möjlighet o höjja o sänka fotpinnarna..

hur menar du då?

Jag har ofta knäskrapat med min r6:a när både fotpinne och kåpor är i marken..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT