Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Duck skrev:Hör med Br.Hörberg
cbr_micke skrev:Men ett sämre däck har sämre garantier att när du kommer knäskrapandes i 200km/h genom en kurva fortfarande har halva skinkan kvar på hojjen när du kommer ut ur kurvan t.ex.. Ett nytt mög däck hade många klarat sig med i nybörjargruppen på sturup raceway är min åsikt iallafall... :kocko
Kay skrev:Ah! Kostar? inte ens säker på att 160 går på min...
CorbenDallas skrev:![]()
Var det bara jag som inte förstod?
Många som klotat på SRW har kört på just mögdäck, varför chansa?
Dessutom vill jag se den som drar knät i backen i 200 med en hoj som har 150-däck...
Kay skrev:Ahh... Vart skaffar man dem då?? Vad kostar dem?
cbr_micke skrev:Det kanske är bättre och kunna köra bra med mögdäck än att bara köra med BRA "ban" däck.. det finns olika BRA däck för olika syfte.. enligt kay själv ska han ju börna, vad jag vet är alla däck bra på det..![]()
Kay skrev:Ahh... Vart skaffar man dem då?? Vad kostar dem?
CorbenDallas skrev:Läs om , läs rätt.
Du kör inte bra på mögdäck, du kör bara långt.
cbr_micke skrev:Nu är vi tillbaka igen ju kära corben, hur resonerar du BRA där?
...
Hur är ett bra däck för dig? Är ett bra däck ett däck som inte går långt då? tror mer det är den individuella körningen som avgör hur bra ett däck presterar för varje människa. Ett bra däck för dig kanske hade vatt ett däck som tillåtit dig knäskrapa utan någon möjlighet att vurpa alls. Men som jag sa tidigare, det finns många som inte behöver oroa sig alls för va de kör för däck märke/pris/betyg bland de som kör på SRW då, jag är en av dem. När jag körde me det asslitna däcket så man kunde se cordsen i mitten på, hade jag den långa högerkurvan för mig själv och tänkte se hur långt man kunde luta hojjen och ifall den skulle ge efter, när fotpinnarna skrapa och jag lyfte mer på foten för att kunna luta mer, så gav det efter. Med ett mögdäck som var asslitet. Du lutar inte hojjen så långt när du knäskrapar, fast som sagt det brås ju också på vad du har för hojj och ifall du har möjlighet o höjja o sänka fotpinnarna.. Men visst jag håller med att det är ju bättre o köpa så "BRA" däck så möjligt för syftet med körningen. För att minimera riskerna. Jag minns själv när du sa att tänk om man själv orsakar någon annans olycka på banan vilket dåligt samvete man haft efteråt. Det är mest det jag oroar mig för på banan inte om jag har bra däck så JAG kan köra fortare än om jag haft ett mögdäck. Tycker vi kan lägga ner den här diskussionen för den handlar endå bara om våra egna åsikter.. vi kan tjabbla i evigheter.. Men kay, köp ett bra däck vaaight..
cbr_micke skrev:Du lutar inte hojjen så långt när du knäskrapar, fast som sagt det brås ju också på vad du har för hojj och ifall du har möjlighet o höjja o sänka fotpinnarna..
Fixx skrev:hur menar du då?
Jag har ofta knäskrapat med min r6:a när både fotpinne och kåpor är i marken..
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |