"Billigare vid snabb affär"

Snabb affär för mig är en köpare som vet vad han/hon vill ha när man träffas, dvs redan har tagit reda på premier, tidigare ägare, pumpat mig på info¨(självklart försöker man då inte snacka "upp" hojen så att köparen får helt fel nivå på sina förväntningar) etc etc + har pengarna klara. Exempel: spekulant 1 på min gixxer gick runt hojen, ryckte i hjulen, muttrade och funderade i över 1 timme innan han provkörde. Efter provkörningen smälte han upplevelsen låååångsamt, ömsom diskuterandes med mig men mest med sig själv nickade "ja den här blir det", halade fram postväxeln men ändrade sig plöstligt när vi skulle skriva kvittot med motiveringen att "jag ska nog inte ha en så snabb, tung hoj"... :va :gnissla.

Två timmar senare kom spekulant 2 som ringt mig säkert 10 ggr innan vi träffades för att kolla olika grejor. Han gick ett varv, bad mig starta upp hojen och halade fram postväxeln på begärt pris - 1000 kr. En halvtimme senare stod hojen på släpet och rullade iväg mot nya öden....det var en snabb affär :tummenupp

enhjuling skrev:
Brukar det inte vara tvärtom att när hojen varit till salu länge så sjunker priset eftersom säljaren upptäcker att han är tvungen att sälja billigare om han skall få sälja alls ?
Din är ganska billig just nu va? :pannkyss

korvgubbe skrev:
Så man slipper stå utanför garaget i duggregn och titta på nån nervös lirare som ska klättra runt å kolla på varje detalj medan hans buttra flickvän står och ser stressad ut och är skitsne för att han ska lägga semesterpengarna på en hoj....
Mohahahaa!!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Så j-vla mitt i prick... :lol

Besserwisser skrev:
Men vad betyder då "prutat och klart" ? Har säljaren stått och prutat med sig själv eller :rolleyes:
Vill man inte ha nå prutande så är det ju inte så svårt att skriva det!
Hahaha... !
Jo men med prutat och klart repliken försöker säljaren bevisa att priset redan är riktigt lågt och att det inte går å pruta på det mer, för det har han själv gjort framför spegeln i 2-3timmar... :tummenupp

Sen när man skriver, "ej prutbart", så ringer ju ändå ngn nisse å undrar: "Vad är ditt lägsta bud om jag hämtar hojjen snabbt?"
:banana

Gör som en polare gjorde.

Han hade en hoj till salu för säg 50,000:-
Och i annonsen hade han skrivit prutat och klart.

En kille ringer och bjuder 45,000:-.
Polaren höjer till 55,000:-
Men så kan du inte göra säger killen då.
Polaren svarar: Kan du pruta kan jag höja.
Sen yrar killen som ringde en stund att har man sagt ett pris så har man, osv. osv.
Det hela slutar med att polaren lägger på luren.

Efter nån minute så ringer samma kille upp igen och säger att samtalet bröts, men polaren bara svara att han la på luren eftersom han ändå inte ville ha hojen till "rätt" pris.

"Säljes på grund av tillökning i familjen"
Jag skiter väl i dina knoddar.

"-02:a, 1000 mil, nyskick"
Jaha, du har aldrig packat upp den ur kartongen? Hur kan den då ha gått 1000 mil?

"Prutat och klart"
Ingen kommentar.

"Du får pengarna i näven om du går ned 5000"
Aldrig i helvete att jag vill ha 10000-tals kronor i kontanter. Om de inte är falska så riskerar jag ändå ett baseball-trä i nacken. Har folk inte hört talas om internetbanker?

"Måste/bör ses"
Jaha, för jag brukar alltid köpa osett.

Jag har för vana att ALLTID pruta på grejjer, det hör till. Står det ej prutbart i annonsen så skiter jag oftast i just den om det mot förmodan inte är ett väldigt bra pris. På samma sätt så köper jag inget som jag inte kan sälja för mer eller samma pris senare efter att ha använt det ett tag. Efter att ha ägt ett 30-tal bilar så har jag gjort förlustaffär på 3-4 stycken av dem om jag räknar på rena köp- och säljsiffror. Det jag lägger ut på motor och dylikt räknar jag oftast inte med :) På hojjarna har jag oftast gått jämnt upp.

Postväxel är inte kontant, säger jag till köparen att han ska betala kontant så får han inte köpa av mig om han kommer med en postväxel.

Dee_cati skrev:
Postväxel är inte kontant, säger jag till köparen att han ska betala kontant så får han inte köpa av mig om han kommer med en postväxel.
Varför inte? Idiotiskt att inte använda en post/bankväxel, mycket säkrare.

Har heller aldrig fattat "B.V.S.A"... Det är ju ungefär som att skriva "kom och våltdag mig" i en kontaktannons... :va

Jag menar, står det B.V.S.A i en annons förstår iaf jag att hojen är prutbar, och att det inte spelar någon roll om prutar genast eller om en vecka... Men kanske inte alla har koll på.

Det dummaste jag varit med om när var en kille sänkte hojen från 15000 till 13500 och skrev i annonsen "måste få sålt hojen, köp den innan torsdag, efter det jag den till 15000 igen". :hihi :rofl :rofl :rofl :Snacka om att be om ett påtvingat rektalt samlag....

Men är det inte så att när man säljer nåt via annons, så är det som å stå på vilken marknad som helst å kränga grejer? Klart man får räkna med alla kategorier av folk, som däcksparkare odyl.
Va fan, man går ju inte in på konsum å rycker första knippet bananer heller? Klart man måste kolla..det är ju en rättighet som köpare. Har man inte tid med sånt som säljare så kan man ju alltid åka till en handlare å bli r-vkn.. Har själv upplevt det motsatta.. Att säljaren inte verkade det minsta intresserad att sälja hojen överhuvudtaget när man väl åkte å kikade på den..
"-Tänkte väl egentligen inte sälja..skulle mest kolla hur den står på begmarknaden prismässigt liksom.."
Så det finns fuckon även på säljsidan!
Gjorde min affär i stort sett klar via telefon:
-Är den så fin som du säger så köper jag den, är den inte det får du betala soppan hem.. Då kom det fram några fler småsaker som han "glömt bort":) Åkte 50 mil enkel å kursade..

125kubik skrev:
Har heller aldrig fattat "B.V.S.A"... Det är ju ungefär som att skriva "kom och våltdag mig" i en kontaktannons... :va

Jag menar, står det B.V.S.A i en annons förstår iaf jag att hojen är prutbar, och att det inte spelar någon roll om prutar genast eller om en vecka... Men kanske inte alla har koll på.

Det dummaste jag varit med om när var en kille sänkte hojen från 15000 till 13500 och skrev i annonsen "måste få sålt hojen, köp den innan torsdag, efter det jag den till 15000 igen". :hihi :rofl :rofl :rofl :Snacka om att be om ett påtvingat rektalt samlag....
:hihi :rofl :lol
HaHaha! *viker mig framför datorn i skratt*

valmers skrev:
Jag skiter väl i dina knoddar.

Jaha, du har aldrig packat upp den ur kartongen? Hur kan den då ha gått 1000 mil?

"Prutat och klart"
Ingen kommentar.

Aldrig i helvete att jag vill ha 10000-tals kronor i kontanter. Om de inte är falska så riskerar jag ändå ett baseball-trä i nacken. Har folk inte hört talas om internetbanker?

"Måste/bör ses"
Jaha, för jag brukar alltid köpa osett.

Många vill veta varför något säljs, anges inget skäl tror de att saken säljs för att den är trasig.

Med nyskick avses vanligtvis att varan vid en snabb inspektion ser ut som den kunde vara ny.

Inte du kanske, men många vill ha pengarna direkt. De är väl jävligt pizzasugna eller nått och måste handla en direkct.

"Måste/bör ses"
Betyder oftast ganska precis samma sak som "nyskick", med vissa variationer.

Back