Billigare service på vintern

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Har hört lite olika om prisskillnader på service under sommar respektive vinterhalvår. Vore kul om några kunde dela sina erfarenheter angående säsongspriser. Jag bor i Stockholmsområdet och det verkar som att de större verkstäderna är mindre benägna att hålle ett lägre "vinterpris" på service. Har hört att en del servar för nära 50% lägre pris på vintern. Kan det stämma?

moog skrev:
Har hört lite olika om prisskillnader på service under sommar respektive vinterhalvår. Vore kul om några kunde dela sina erfarenheter angående säsongspriser. Jag bor i Stockholmsområdet och det verkar som att de större verkstäderna är mindre benägna att hålle ett lägre "vinterpris" på service. Har hört att en del servar för nära 50% lägre pris på vintern. Kan det stämma?

http://www.avamc.se/index.php?xnews=SIDA2200

moog skrev:

Gillar din avatar bild...:)

Vet inte om jag har något större förtroende för AVA-verkstan. Men dom kan ju har blivit bättre på senare år.

Min avatarbild är tagen för ett fem år sedan. Men jag är mig ganska lik i dag, ser möjligen lite äldre ut. Det var svårt att hitta en hjälm som passade.

Det blev en av de mindre verkstäderna. Mest serviceminded, klart billigast och verkar ha koll på läget.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN