Billigare försäkring beroende på vart man är skriven?

Ulukai

Livet slutar vid 200
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
GiX 750
Jag bor i malmö och är även skriven här. Kan inte jag vara skriven uppe vid Höör där mina föräldrar har ett Hus för att på detta sätt få billigare försäkring? Måste jag då bor där oxå året runt? Min kompis som bor i malmö är tex skriven i vällinge.

Någon som vet vad som gäller?

Din postadress är där du är skriven vännen. Flytta till Höör. ;)
Sen ska denna ligga i Försäkringsforumet. :näsblod

Last edited:
Du kan ha 2 st postadresser. Man kan vara skriven på ett ställe även om man inte bor där.

Man kanske skulle köpa sig ett 4 kvadratmeter stort ruckel i norrlands djupa skogar och skriva sig där :P

Sorry för att den hamnade fel. Jag var så uppspelt över allt. Det blev mycket billigare om jag var bokförd vid Höör. Halva priset närmare bestämt. Vem vänder man sig till om man ska ändra sin adress och sånt?

Ulukai skrev:
Sorry för att den hamnade fel. Jag var så uppspelt över allt. Det blev mycket billigare om jag var bokförd vid Höör. Halva priset närmare bestämt. Vem vänder man sig till om man ska ändra sin adress och sånt?

Bara så att du vet så är det försäkringsbedrägeri du pratar om.
Bortsett från att du inte betalar din del av kakan och i och med det låter oss som betalar vad vi ska ta en större kostnad än nödvändigt så finns ju dessutom risken att du blir utan ersättning om försäkringsbolaget undersöker saken.

Kay skrev:
Man kanske skulle köpa sig ett 4 kvadratmeter stort ruckel i norrlands djupa skogar och skriva sig där :P

Du kan mycket väl göra så men då blir det FEL =)

Grejen är så att det ställe som man betalar för är den där man merparten befinner sig

Så har du 2 bostadsadresser så är den korrektaste den som du tillbringar mest tid på/vid inte den som är billigast/dyrast

(rätta mig om jag har fel, nån?)

(oXydex

oXydex skrev:
Du kan mycket väl göra så men då blir det FEL =)

Grejen är så att det ställe som man betalar för är den där man merparten befinner sig

Så har du 2 bostadsadresser så är den korrektaste den som du tillbringar mest tid på/vid inte den som är billigast/dyrast

(rätta mig om jag har fel, nån?)

(oXydex

Du har rätt, men jag tänker bara på mig själv och billigaste utvägen... :3freak ;)

Nejrå. Jag betalar som 21 åring i Malmö... Billigt o bra. (inte), men försäkringsbedrägeri sysslas det ICKE med... ICKE!! :fakta

craze skrev:
Bara så att du vet så är det försäkringsbedrägeri du pratar om.
Bortsett från att du inte betalar din del av kakan och i och med det låter oss som betalar vad vi ska ta en större kostnad än nödvändigt så finns ju dessutom risken att du blir utan ersättning om försäkringsbolaget undersöker saken.

Jag hörde med Bilsport och mc och de sa att det inte var några problem. Min gode vän gör det dessutom och har gjort så i flera år.

Grejen e väl den att om du jobbar i malmö men är skriven i Höör så kommer nog Skattemyndigheten undra lite.....risken finns att du råkar ut för skattebrott....men det jag är inte säker...

///Mats

Mingves skrev:
Grejen e väl den att om du jobbar i malmö men är skriven i Höör så kommer nog Skattemyndigheten undra lite.....risken finns att du råkar ut för skattebrott....men det jag är inte säker...

///Mats

Så du menar att man inte får pendla utan att få skattemyndigheten efter sig? :fatta!

Skulle inte tro så. Jag är skriven i Finspång men jag jobbar i Norrköping.

Kom att tänka på att ifall man pendlar mellan två bostäder så finns regler kring hur stor del av tiden man måste vistas på den orten man står skriven. Om försäkringsbolaget tvivlar på att man är folkbokförd korrekt borde de rent teoretiskt kunna kolla upp det genom att kika på arbetssituation m.m.

Är det långsökt tro?

berggren_martin skrev:
Kom att tänka på att ifall man pendlar mellan två bostäder så finns regler kring hur stor del av tiden man måste vistas på den orten man står skriven. Om försäkringsbolaget tvivlar på att man är folkbokförd korrekt borde de rent teoretiskt kunna kolla upp det genom att kika på arbetssituation m.m.

Är det långsökt tro?

Dom har bättre saker för sig än att leka detektiver hela dagarna.

Klart du skall flytta till Höör! Här har vi de finaste premierna och de bästa vägarna! :tummenupp
Paradiset för skånska hojåkare...

"Everybody want's to live in Höö-ööör...."

Jo jag "flyttar" till Höör. Det var sjukt mycket billigare försäkring. Men är där inga nackdelar att bokföra sig nån annanstans?

Ulukai skrev:
Jo jag "flyttar" till Höör. Det var sjukt mycket billigare försäkring. Men är där inga nackdelar att bokföra sig nån annanstans?

Förutom att det är skenförsäkring, nej.

Vi som verkligen bor på mindre orter får hoppas på att
försäkringsbolaget vägrar dig ersättning ifall någt händer
annars är det vi som sponsrar din försäkring. :fatta!

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026