Billigare att försäkra 25kw reggade hojar?

Om man nu har en 25kw reggad hoj, men vill vara ärlig hur går det till för att regga den med full effekt?

PB

du menar att strypningen är borta och du vill att det står full effekt i regbeviset med ??

bara att köra in till bilprovingen och förklara att den är ostrypt så lär de ju ändra tillbaka.
kan inte tänka mig att de vill se intyg på att det är borttaget.
skulle vara att du behöver ett intyg om org effekt från tillverkaren då kanske.
om det inte har dessa på SBP.

Och till TS:
Ring runt och kolla, kolla med INS-Planet osv.
För mig var SaluAnsvar billigast MED VETTIGA SJÄLVRISKER
Ger 18,5k Hel/Hel ej avställningsbar självrisk på 5 eller 6k har inte pappert här nu, men de var hästlängder ifrån IF, Folksam, LF.
Bilsport & MC tar inte i Sporthojar med tång....
även om de står som märkesförsäkring till Yamaha t.ex....

ha koll på de olika självriskerna, det är inte ovanligt med 25 eller 50k i självrisk på sporthojar.
Även om försäkringsförsäljaren i telefonen påstår att det är 6k i självrisk eller liknade så kan det stå helt andra grejor i pappaerna du får hem och skriver under.
Se till att lusläsa den delen när papperna kommer hem, eller ladda hem dem från FB-Hemsida och jämför.
Polaren fick reda på att han hade teknat Helförsäkring / Halvår i somras för sin VFR, ställde av den nu i oktober eftersom haövåret löpte ut.
Fick ett kravbrev på resterande år eftersom han inte fick ställa av hojen..

Säljaren hade sagt fel och menat att han hade HalvårsBETALNING på sin helförsäkring.
När han i själva verket sa att hade HALVÅRSFÖRSÄKRING på sin HELFÖRSÄKRING en försäkring som inte finns för märkesförsäkringen....

Återigen, LÄS SJÄLV vad dem kan erbjuda för dig och din hoj

Last edited:
Tack för svaren och sry för OT.

Den är strypt nu, men kommer strypa av den i vår. Det skilde inte speciellt mkt på full effekt och 25kw på försäkringen så kanske är lika bra att regga den med fulleffekt.

Mvh PB

Har min 25kw GSXR 600 -00 försäkrad hos Folksam.
Dom var i särklass billigast.

10.000kr halvförsäkrad, per år.
Fast då går det att ställa av.

Ringde till alla bolag som internet kunde uppbringa.
Lite roligt var det ju när IF gav mig typ 5000kr hel/hel, skitbra sa jag men sen ringde den apan upp och sa att det var fel, han hade gått på 25kw när han räknade :gnissla

Frågade ALLA bolag om dom gick efter 25kw eller fulleffekt (utom IF såklart då, jag tänkte ju blåsa dom på det, anade att något var lurt :rolleyes: ) och ALLA svarade att dom gick efter ursprungseffekt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park