Billiga tågbiljetter...

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Ska upp till västerås på fredag för jobb och tänkte ta tåget dit och köra hem.

Vet att det finns nån sida där man kan köpa sista minuten, men är det bara på tradera?

Man kan köpa sista minuten på Sj:s sida med. Men man ska ha en jäkla tur om det finns några, verkar som dom har det när dom känner för det.. :va

SJ har lite regler för vem som kan handla sista minuten...

"Sista minuten
Sista minuten är en biljett för dig som ännu inte fyllt 26 år, är studerande eller pensionär."

Förutom det känner jag bara till tradera.

Man kan köpa sista minuten på Sj:s sida med. Men man ska ha en jäkla tur om det finns några, verkar som dom har det när dom känner för det.. :va
Det är väl snarare så att dom har bara sista minuten-biljetter när tåget inte redan är fullbokat? Jag tror ju inte att dom redan från början avsätter 10% av biljetterna till sista minuten ;)

Sista minuten finns i princip alltid, men de läggs inte alltid ut på internetsidan. Ringer man så finns det nästan alltid sista minuten, iallafall malmö-sthlm som antagligen är den mest attraktiva trippen.

Det är väl snarare så att dom har bara sista minuten-biljetter när tåget inte redan är fullbokat? Jag tror ju inte att dom redan från början avsätter 10% av biljetterna till sista minuten ;)

Mjaa. Jag åker lagom ofta mellan gbg och lund. Åker oftast samma veckodagar varje gång. Vissa veckor finns det sista minuten på alla avgångar när jag vill åka, ibland finns det inte på en enda. Fattar inte hur deras system funkar..

Har du en mycket viktigt tid att passa?, ta inte tåget o speciellt då inte x2000, maken till tåg att krångla samt att de har ett brinnande intresse :rolleyes:av att riva ner kontaktledningar :6surkart

Regeln brukar vara så här....ju tidigare du köper desto billigare kan du få det. Brukar sällan köpa SJ:s biljetter men de få gångerna jag köper så blir det X2000 1klass som nästan alltid är billigare än 2a klass. Efterfrågan avgör priset.

Fattar inte hur deras system funkar..

Det är SJ..inte meningen att det ska vara begripligt :näsblod

De håller nästan alltid några biljetter tills några timmar innan avgång.

Last edited:
Nä hade helst sluppit tåg men då jag ska ta med en polare som ska jobba för mig och han passade på att köpa en bil där så åker vi annars själva hem i bilarna, blir många dryga mil...

Får prova ringa dem imorgon och hoppas på det bästa.

Tyvärr är jag självklart precis 26 också.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park