Billiga slip on från Ebay. Vilket snyggast?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Tänkte pimpa hojen lite med ett slip on. Alla kostar runt 300 dollar. Kommentarer kring dom här? Nån som har nåt annat att rekommendera? De ska på en gixxer 750 2007.
1. Scorpion
2. Erion Racing
3. Hot Bodies

Tack på förhand!

/Bosozoku

Bifogat

• scorpion.jpg
    scorpion.jpg
    33.6 KB · Visningar: 468
  • erionracing.jpg
    erionracing.jpg
    34.4 KB · Visningar: 219
  • hotbodies.jpg
    hotbodies.jpg
    19.9 KB · Visningar: 1,247
håller med föregående. bild nr.1 helt klart.

Scorpion helt klart.

Det första figurerar ju en del i sk sound checks på youtube och ger ett rätt mycket dämpat, skönt, lite mörkare ljud. Egentligen vill jag inte att det ska låta för mycket. Det bästa hade ju varit att slippa byta tillbaks till original för bankörning.

Men jag måste säga att jag bara älskar den råa tävlingslooken på nr 2. Tyvärr hittar jag ingen YT-rulle på den.

[YOUTUBE-ID]IIjZrezcRb8&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]96UEUqdho1U&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]_twVoMtMarY&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Kolla in ett M4 gp slipon, de är störtsköna:tummenupp

Ska kolla definitivt. Tack!

Last edited:
Det första! Dom andra såg ju hemmasnickrade ut :)

Edit: Jag ändrar mig! Burken i det sista Youtubeklippet var det bäst sång ur :tummenupp

Last edited:
Jag köpte nyligen det första från https://www.cyclegear.com/
gav 2600 inkl frakten +moms:P

Skit nöjd, riktigt snyggt med bra finish och grymt fint ljud. Dom kampanjar scorpion just nu så bara köp! har bild i mitt garage.

Scorpion! Övriga ser mest hemmasnickrade ut. Man tröttnar dessutom rätt fort på hög ljudnivå.

Nu har jag absolut ingen aning om vare sig märke eller modell, men det finns ett riktigt snyggt blås till suckan som följer kåpans linje bra. Riktigt kort med dubbla utblås.

Köp det.

Edit: Nåt i den här stilen, men jag vill minnas att det finns ett kortare som ser mycket bättre ut.

http://www.jardineproducts.com/products/productID/720

Last edited:
Tycker detta är stilrent och snyggt. Vet dock inte märke eller var man kan få tag på det :S

2dmbnvd.jpg

Jag köpte nyligen det första från https://www.cyclegear.com/
gav 2600 inkl frakten +moms:P

Skit nöjd, riktigt snyggt med bra finish och grymt fint ljud. Dom kampanjar scorpion just nu så bara köp! har bild i mitt garage.

Skitsnyggt på din hoj. Jäklar vad snygg k4-5 är av 1000, det slår mig varje gång. :tummenupp

Det första! Dom andra såg ju hemmasnickrade ut :)

Edit: Jag ändrar mig! Burken i det sista Youtubeklippet var det bäst sång ur :tummenupp

Det ska vara samma tror jag förutom att det är gjort av rostfritt, men det är ju möjligt att det ger annan klang.

Nu har jag absolut ingen aning om vare sig märke eller modell, men det finns ett riktigt snyggt blås till suckan som följer kåpans linje bra. Riktigt kort med dubbla utblås.

Köp det.

Edit: Nåt i den här stilen, men jag vill minnas att det finns ett kortare som ser mycket bättre ut.

http://www.jardineproducts.com/products/productID/720

Jag har också sett dom där och dom är jäkla tuffa. Men det är väl kort nog tycker jag. Problemet tror jag kan vara att det är högljutt, det står visserligen nåt om 'Quiet inserts included' om nu dom gör nån nytta.

Tycker detta är stilrent och snyggt. Vet dock inte märke eller var man kan få tag på det :S

[[/IMG]

Jag tyckte dom där var fina först men har ändrat mig då jag hellre vill ha nåt som ser rått ut än cleant.

Last edited:
Okej, Racefit finns ju också. De är snygga och låter riktigt gött.

14w9hly.jpg

Last edited:
Jag tycker också att Racefit verkar göra snygga system, dock lite skymt på den här bilden :tuttar :hihi

Bifogat

• FBK220crack800x600.jpg
    FBK220crack800x600.jpg
    88.1 KB · Visningar: 143
1 tveklöst. De andra ser just bara billiga ut.

Hotbodiesgrejorna ger jag inte mkt för...en kompis hade liknande rör, enkelväggiga...trodde jag inte kunde tycka att det lät FÖR mkt men jo, faktiskt. Bankörningar, stunt och streetkvällar mm är bara att glömma med såna rör.

Skulle vilja höra ett taylormade. Sugen på ett själv. Av de du visade säger jag scorpion!

Första, helt klart. :tummenupp

Lycka till med köpet!:)

2dmbnvd.jpg

Det är taylormade på den bilden, jag satt på ett sånt på
min gsxr 1000 i höstas det blir riktigt snyggt.
Shinko.se tar hem såna men dom är dyra nu när dollarn
börjar bli hög igen, runt 10000:- tänker jag. om man inte
beställer från usa sj o de blir billigare då.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing