Billiga Shoei hjälmar och däck!!!

  • Thread starter Thread starter Sgt Liberia
  • Start date Start date
Att ett skriva ett e-mail skulle vara smidigare än att ringa kommer jag aldrig att förstå (men så är datorer inte mitt största intresse) så till vida man inte kan ringa för sin arbetsgivare mm - men då jag/vi svarar i telefon fram tills sena kvällar så borde inte det heller vara ngt problem!!

Att sen gå så långt som att ta bort vår e-mail adr är inte ett allternativ då vår företagsverksamhet sträcker sig lite längre än vår däckbutik även om den snart tar upp så mycket tid att något måste göras i form av ny anställning av folk - dock svårt att hitta ngn som både vet vad han pratar om samtidigt som personen i fråga kan meka med fordon!!

Men men - hoppas att du till trotts blev nöjd med ditt nya bak däck!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

BTW: när kommer filmen man väntat på i evigheter?
 
Då producenterna äntligen fattat det enda riktiga beslutet på lång tid enligt information så släpps den som brukligt den 15 oktober!!

/Fürstenhoff.

15 OKTOBER??
ÄR DEM HELT JÄVLA PANTADE???? JÄVLA BANDITER!"¤#"¤%T"¤&"#¤%#%&¤&/ER GD"#¤& :machinegu

Hur i helvete kan man komma på en såndan grej när man har kunder som väntar å väntar som redan betalt och vill ha produkten, den bör ju vara klart för längesedan enligt info kommit.. nu blir man ju bara RÖV knullad av produktionbolaget FY FAAAN..


Nä DRA åt HELVETE

6a00c225267957604a00d09e44d526be2b-500pi
 
Last edited:
Jag är ute efter en helsvart X-Spirit, vilken enligt denna hemsida skulle hamna på drygt 4200:- Men en frakt på 7 pund kan knappast stämma till Sverige. En kvalificerad gissning är ett slutpris runt 4500:-, vilket i så fall är 1000-1500:- billigare än i Sverige.

I det exemplet tveksamt om det är värt besväret/risken..
 
Ett par Diablo: 2216 kr (pundet är nere i 13.6)
Frakt : Hmm, det står 7 Pund, ca 98 kr. Men är detta även utomlands? Troligen inte. Räknar med 300kr i frakt.
= 2516 kr
Tull: 6% Moms borde vi inte behöva betala då det är inom EU.
2666 kr.
Montering av däck på Firma. (deflesta har inte möjlighet att montere sina egna däck)
150kr per däck är en inte ovanlig taxa här omkring.
=2966 kr.

Fortfarande ganska billigt. :)
Men det är lätt att glöma bort alla extra kostnader med internet köp.

Tull: 0% Moms från tex England , Tyskland.

Har alltid handlat från www.mcdackonline.com
Extremt bra priser på däck.
Tar alltid ett par dagar sen är dom hemma.



Har personligen heller aldrig förstått detta med en massa frågor per e-mail då ett telefonsamtal både är snabbare, enklare & säkrare för att få reda på det man vill ha svar på!!

Mvh,
/Fürstenhoff.

Exakt !

Vad snackar vi för film. En tönt gastridarfilm eller?

Vill du inte kolla på filmen , skit i det då.
 
Last edited:
Tråkigt att höra men att svara på e-mail är inget jag/vi hinner hur mycket vi än skulle önska och det pga att vi får drygt 600 e-mail i veckan i från hela världen & då dessa förfrågningar då skulle ta upp all vår tid med fördyrningar mm som resultat vilket inget av våra kunder skulle acceptera!!

Har personligen heller aldrig förstått detta med en massa frågor per e-mail då ett telefonsamtal både är snabbare, enklare & säkrare för att få reda på det man vill ha svar på!!

Mvh,
/Fürstenhoff.

Det är fullkomligt uruselt av ett företag att inte svara på e-mail om en e-mail-adress uppges på hemsidan, visitkort, annons eller liknande. Precis på samma sätt som att det skulle vara uruselt att inte svara i telefon om ett telefonnummer uppges eller att inte hålla butiken öppen om besöksadress och öppettider uppges.

Det är bara att acceptera att vissa kunder använder mail och därför svara på mail då och då precis som att man svarar i telefonen då och då. Passar det inte företaget att svara på mail av något skäl ska man heller inte uppge en mailadress för kunderna utan hänvisa till telefon istället.

Förövrigt undrar du över varför någon använder mail. Jag kan bara svara för mig och ser då följande fördelar:

1. Jag kan läsa och skriva när det passar mig.

2. Handlaren kan läsa och skriva när det passar denne.

3. Både jag och handlaren får skriftligt på vad som utlovas och inte (bra för alla parter).

Företag som inte respekterar sina kunder förtjänar inte att få finnas kvar, det är min fasta övertygelse.
 

Tull: 6% Moms borde vi inte behöva betala då det är inom EU.
2666 kr.
Tull?!? Tillåt mig att vara lite sarkastisk, men för fan, det är ju lägstanivå av allmänbildning att känna till:

E U R O P E I S K A U N I O N E N

Att handla från UK eller något annan land inom EU är som att handla från Göteborg, Östersund, Västerås eller någon annan svensk stad. Man betalar ingen tull, för det finns inga tullgränser. Fri rörlighet av tjänster och varor. Hallå!
 
*Internet däck får man INTE samma dag utan är ngt man måste vänta på i minst ett par dagar, men i bland i veckor!!Mvh,
/Fürstenhoff.

Har beställt däck från dackonline.com 4 gånger och har haft däcken hemma på 2-3 dagar. Har aldrig hört om någon som fått vänta längre än 5 dagar heller. Så att säga veckor är ju att överdriva?

B- om man som kund är i desperat behov av ett svar så måste man kanske inse att e-mail INTE är den bästa lösningen på detta och då ta till telefonen som hjälpmedel!!
/Fürstenhoff.

Utvecklingen går framåt, de kallas ju numera ITsamhälle?
 
Jag är ute efter en helsvart X-Spirit, vilken enligt denna hemsida skulle hamna på drygt 4200:- Men en frakt på 7 pund kan knappast stämma till Sverige. En kvalificerad gissning är ett slutpris runt 4500:-, vilket i så fall är 1000-1500:- billigare än i Sverige.

I det exemplet tveksamt om det är värt besväret/risken..

Köpte min shoei härifrån: http://stores.ebay.co.uk/HELMET-CITY_W0QQcolZ2QQdirZ1QQfsubZQ2d999QQftidZ2QQtZkm

Massa Shoei i olika lacker mm.
X-spirit fr. 300 pund
XR-1000 fr. 160 pund
Leverans tid ca 2 veckor
 
Det är fullkomligt uruselt av ett företag att inte svara på e-mail om en e-mail-adress uppges på hemsidan, visitkort, annons eller liknande. Precis på samma sätt som att det skulle vara uruselt att inte svara i telefon om ett telefonnummer uppges eller att inte hålla butiken öppen om besöksadress och öppettider uppges.

Det är bara att acceptera att vissa kunder använder mail och därför svara på mail då och då precis som att man svarar i telefonen då och då. Passar det inte företaget att svara på mail av något skäl ska man heller inte uppge en mailadress för kunderna utan hänvisa till telefon istället.

Förövrigt undrar du över varför någon använder mail. Jag kan bara svara för mig och ser då följande fördelar:

1. Jag kan läsa och skriva när det passar mig.

2. Handlaren kan läsa och skriva när det passar denne.

3. Både jag och handlaren får skriftligt på vad som utlovas och inte (bra för alla parter).

Företag som inte respekterar sina kunder förtjänar inte att få finnas kvar, det är min fasta övertygelse.

:fakta
Jag har sällan tid och möjlighet att ringa på dagtid när butiker har öppet, om jag inte vill ringa när jag är ute och kör bil, jag undviker gärna telefonen i trafiken.

Sen en sak som inte tagits upp här;

  • Telefon - om jag har bråttom/dålig koll
  • Mail - om jag har tid att vänta några dagar och vet exakt vad jag vill ha och bara vill ha en prisuppgift

I vintras (nov/dec) så mailade jag runt till ett gäng handlare om ny framfälg till min zx6:a, fick 1 svar. Inte fan kan ni ha så otroligt mycket att göra så off season? Nu under högsäsong kan jag förstå det, men allvarligt talat, om ni har tid att svara på alla samtal som görs till er så har ni nog tid att plita ner ett par rader mellan samtalen också.
 
Sen en sak som inte tagits upp här;

  • Telefon - om jag har bråttom/dålig koll
  • Mail - om jag har tid att vänta några dagar och vet exakt vad jag vill ha och bara vill ha en prisuppgift

jo några dagar ja, de kan jag absolut gå med på men 3 veckor utan svar?
 

Det är bara att acceptera att vissa kunder använder mail och därför svara på mail då och då precis som att man svarar i telefonen då och då. Passar det inte företaget att svara på mail av något skäl ska man heller inte uppge en mailadress för kunderna utan hänvisa till telefon istället.

Sant. Finns det en mailadress ska man kunna räkna med ett svar inom rimlig tid.
 
3047408 jo några dagar ja, de kan jag absolut gå med på men 3 veckor utan svar?
Precis det jag menar, men man kan ju gå med på ett släp på någon dag eller så. men finns det mailadress på hemsidan: så svara på mailen som ni får eller skriv en kommentar att det är inte säkert att ni får svar innom rimlig tid ifall ni mailar hit just nu etc.. skriv det både på svenska och engelska
 
Köpte min shoei härifrån: http://stores.ebay.co.uk/HELMET-CITY_W0QQcolZ2QQdirZ1QQfsubZQ2d999QQftidZ2QQtZkm

Massa Shoei i olika lacker mm.
X-spirit fr. 300 pund
XR-1000 fr. 160 pund
Leverans tid ca 2 veckor

Oj vilka sjyssta priser. Vad kostar frakten?
Givetvis testar man en likadan hjälm innan man beställer, men vågar man beställa på internet. Har hört så mycket om att om man råkar tappa en hjälm så är den förbrukad å så. Vad gör man om den är trasig när man får den?
 
Oj vilka sjyssta priser. Vad kostar frakten?
Givetvis testar man en likadan hjälm innan man beställer, men vågar man beställa på internet. Har hört så mycket om att om man råkar tappa en hjälm så är den förbrukad å så. Vad gör man om den är trasig när man får den?

Frakten är ca 30 pund.

Jag chansade och min hjälm var hel och fin i originalkartong. Han har ju dessutom ca 1000 nöjda kunder som handlat via hans "affär" på e-bay så det känns ganska safe. Skulle det därimot vara nått fel eller så så blir det ju krångligt att reklamera mm
 
Oj vilka sjyssta priser. Vad kostar frakten?
Givetvis testar man en likadan hjälm innan man beställer, men vågar man beställa på internet. Har hört så mycket om att om man råkar tappa en hjälm så är den förbrukad å så. Vad gör man om den är trasig när man får den?

Går också i tankarna att beställa en hjälm över internet och jag tror det är rätt så lugnt att göra det.

Hjälmarna som våra svenska handlare säljer är väl inte svensktillverkade?!
Så man har ju ingen aning om hur dom transporterats heller! :)
 
Går också i tankarna att beställa en hjälm över internet och jag tror det är rätt så lugnt att göra det.

Hjälmarna som våra svenska handlare säljer är väl inte svensktillverkade?!
Så man har ju ingen aning om hur dom transporterats heller! :)

Jo har oxå funderat på det där. Svenska affärer får väl antagligen sina hjälmar från i princip samma ställe. Blir nog att beställa och hoppas på det bästa.

Om det nu mot all förmodan skulle vara fel på hjälmen så är det nog krångligt att reklamera. Någon som vet hur hemförsäkringar brukar ställa sig mot "Tappade/trasiga" importerade hjälmar?
 
Jo har oxå funderat på det där. Svenska affärer får väl antagligen sina hjälmar från i princip samma ställe. Blir nog att beställa och hoppas på det bästa.

Om det nu mot all förmodan skulle vara fel på hjälmen så är det nog krångligt att reklamera. Någon som vet hur hemförsäkringar brukar ställa sig mot "Tappade/trasiga" importerade hjälmar?
Ja dom ersätter den precis som all annan egendom du äger, och har försäkring för. Varför skulle det spela roll var den är köpt?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top