Billiga(re) delar

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Det börjar bli dags att plocka ihop hojen nu så jag har försökt få tag på kåpfästen idag utan nån vidare lycka. Om man inte känner för att bli rånad då. T.ex. skulle övre fästet från ramen till backspeglarna kosta 2000:- sp nu undrar jag om det är nån som har tips på var man kan hitta lite billigare delar på nätet än svenska mc-handlares ockerpriser.
Hojen ifråga är en GSX-R 750 -98

Och jo, jag har sökt bland privatannonser och ringt runt till skrotar utan framgång.

newstead skrev:
2046729 Jadå.. har letat som fan där och hittat en del fast dom flesta vill bara skicka inom USA.
Har du bra "poäng" på ebay så brukar det lösa sig ändå. Jag handlar av många som "endast skickar innom UK eller US".

Jag är också ute efter ett kåpstag! Och som sagt, 2000:- känns saftigt för endast översta fästet. Några tips förutom ebay? Ebay fungerar inte tillfredställande för mig. Kan varken lägga bud eller skicka meddelanden. :va
Ingen som har ett stag som ligger och skräpar? Gxsr -97

Mr K skrev:
2046781 Har du bra "poäng" på ebay så brukar det lösa sig ändå. Jag handlar av många som "endast skickar innom UK eller US".
Jag har 0 poäng där så det skiter sig nog :)

Timon skrev:
2046795...Ingen som har ett stag som ligger och skräpar? Gxsr -97
Jag var först så isf är det mitt :fatta!

Nejdå, skämt åsido så har jag faktiskt hittat en amerikansk firma som är betydligt billigare än svenska dito men det är fortfarande dyrt. Vet inte hur det är att handla därifrån heller men kanske nån annan vet?

http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm

newstead skrev:
2046839 Jag har 0 poäng där så det skiter sig nog :)

Jag var först så isf är det mitt :fatta!

Nejdå, skämt åsido så har jag faktiskt hittat en amerikansk firma som är betydligt billigare än svenska dito men det är fortfarande dyrt. Vet inte hur det är att handla därifrån heller men kanske nån annan vet?

http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm

Du ska ge fan i mina kåpstag :4skrika
Hehe. Lockhart har aftermarket kåpstag! Har dock aldrig sett några återförsäljare i sverige. Www.newportcycleparts.com har jag hittat dom på, dock så håller dom på med en flytt och det går inte att beställa för tillfället :huvet Eftersom det börjar närma sig våren vill man ju vara säker på snabb leverans.
Annars har väl Ronayers.com orginal stag.

Timon skrev:
2046872 Du ska ge fan i mina kåpstag :4skrika
Hehe. Lockhart har aftermarket kåpstag! Har dock aldrig sett några återförsäljare i sverige. Www.newportcycleparts.com har jag hittat dom på, dock så håller dom på med en flytt och det går inte att beställa för tillfället :huvet Eftersom det börjar närma sig våren vill man ju vara säker på snabb leverans.
Annars har väl Ronayers.com orginal stag.
Ronayers skickar inte heller utomlands, åtminstone inte enligt deras websida:

I live outside the US can I order parts from you?
No, International business is not available at this time. Ground shipping charges apply for continental US only. Shipping to Canada is double the ground rate for the US, with the exception of tires. Alaska, Hawaii, and Puerto Rico can only be shipped next day or second day air. Please email us if you have any questions about shipping to these areas.

Har du beställt nåt därifrån?

newstead skrev:
2047059 Ronayers skickar inte heller utomlands, åtminstone inte enligt deras websida:

I live outside the US can I order parts from you?
No, International business is not available at this time. Ground shipping charges apply for continental US only. Shipping to Canada is double the ground rate for the US, with the exception of tires. Alaska, Hawaii, and Puerto Rico can only be shipped next day or second day air. Please email us if you have any questions about shipping to these areas.

Har du beställt nåt därifrån?

Aha ok. Nej jag har inte beställt därifrån. Www.lockhartphillipsusa.com har kåpstag, har dock inte fått kontakt med dom om leveranstid eller om dom ens skickar utomlands. Måste finnas pirat stag att få tag på i Sverige? Någon som vet?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D