Billiga packningar och dyl till gsxr eller är mjölkpaketet fortfarande bäst?

divez

Letar färdig banhoj!
Gick med
24 May 2004
Hoj
gsxr 750 -98 kass + 750 gixxer från 02
Jaha så var man igång igen. Att man aldrig ska lära sig.

Började som en helt vanlig dag och skulle bara byta orginal kamspännare och göra en ventilkoll eftersom det var dax och det slutade med att jag har demonterat hela motorn och tagit isär den ner till blocket.

Nu så undrar jag eftersom jag letade delar för att sätta ihop den efter min allt för nogranna kontroll av motorn och det kostar ju brallorna och halva benet för att få tag på alla delar, var kan man hitta billiga packningar, sträckbultar, spännare, skims, tändstift, filter, olja och dyl?

Har återandvänt sträckbultar tidigare på bil och det fungerat men hur är det med mc motorer? lite högre effekt/liter
topplockspackningen är riktigt fin även den packningen mellan block och cylinderfoder och tänkte återanvända dessa. nån som har andra erfarenheter?

Sen så är ventilerna olika i färg endast en av avgasventilerna i varje cylinder är ljusbrun och resten är svarta.
är detta ett normalt fenomen? och har det en bra förklaring?

hojen är en gsxr från 98.

Tack på förhand!!

Last edited:
divez skrev:

Började som en helt vanlig dag och skulle bara byta orginal kamspännare och göra en ventilkoll eftersom det var dax och det slutade med att jag har demonterat hela motorn och tagit isär den ner till blocket.

Nu så undrar jag eftersom jag letade delar för att sätta ihop den efter min allt för nogranna kontroll av motorn och det kostar ju brallorna och halva benet för att få tag på alla delar, var kan man hitta billiga packningar, sträckbultar, spännare, skims, tändstift, filter, olja och dyl?

Har återandvänt sträckbultar tidigare på bil och det fungerat men hur är det med mc motorer? lite högre effekt/liter
topplockspackningen är riktigt fin även den packningen mellan block och cylinderfoder och tänkte återanvända dessa. nån som har andra erfarenheter?

Tack på förhand!!

Hej! har både racingstift och original (iridium dyra som faan) till ett bra pris kanske lite annat åxå om jag rotar i gömmorna. :tummenupp

Gixxrarna har återanvändbara pinnsträckbultar, dvs de ska normalt inte bytas.

Vattenkylda kan vara lite kinkiga att återanvända packningar på, men är du noggrann vid rengöringen funkar det förmodligen.

Är 7 avgasventiler svarta och den 8'e brun/vit så har den brun/vita haft ett för litet spel eller för liten kontaktytan mot sätet. Åtgärdar du det inte kommer avgasventilen att brännas upp vid nästa långlånga fullgasrepa.

Originaldelar köpes billigast från MC-Shopen i Karlstad - om du nu inte har rabatt någon annanstans.

Sträckarpackning? Vad är det för fel på Biltemas svarta silikon/RTV på tub som klarar 250 grader?

divez skrev:

Sen så är ventilerna olika i färg endast en av avgasventilerna i varje cylinder är ljusbrun och resten är svarta.
är detta ett normalt fenomen? och har det en bra förklaring?

Tack på förhand!!

Tjenare!
ja det låter intressant vad har du för detaljer till salu, och vad kostar stiften?

Tack på förhand

750-R skrev:
Hej! har både racingstift och original (iridium dyra som faan) till ett bra pris kanske lite annat åxå om jag rotar i gömmorna. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...