Billiga hojgrejer....

korvgubbe skrev:
...eller någon for av restlager med tanke på att storlekarna är XL-XXL...
Finns säkerligen återförsäljare som säljer ut tidigare säsongers restlager till vem som helst för en spottstyver...

Men det får väl inte återförsäljare göra va? De får väl inte sälja grejer under border (läs privat)? Måste finnas lite skatteregler som sätter stopp för sånt, eller?

Så det är ju endå olagligt..

Zee skrev:
Men det får väl inte återförsäljare göra va? De får väl inte sälja grejer under border (läs privat)? Måste finnas lite skatteregler som sätter stopp för sånt, eller?

Så det är ju endå olagligt..

Alltså... Låt säga att Biffens McPryl och Mek köper in kläder å hjälmar -02 till inköpspris... han säljer det mesta... Året efter rear han ut så mycket han kan till halva priset och dumpar därefter till inköpspris... I år upptäcker han att han likförbannat har kvar saker.. Enda sättet är att sälja ut det till förlust..

Blocketkillen känner Biffens kusin och får nys på partiet och köper upp allt till en bra penning... Därefter försöker han kränga eländet på Blocket...

Biffen gick iofs några spänn back på grejorna men fick loss plats på sitt lager och i sin lilla butik.

Blocketkillen tror sig göra en hacka..

...köparna får köpa någon säsong gammal men oanvänd utrustning...

.....Biffen lär ju ha gjort rätt för sig även om blocketkillen knappast lär redovisa ev. vinst...

.....Visst kan det vara stöldgods.. men det kan lika gärna vara så som jag gissar... Har många gånger stött på helt oanvänd sportutrustning i små krimskramsbutiker som just inköpts från återförsäljare som gör sig av med eländet till vrakpris..

korvgubbe skrev:
Alltså...

.....Visst kan det vara stöldgods.. men det kan lika gärna vara så som jag gissar... Har många gånger stött på helt oanvänd sportutrustning i små krimskramsbutiker som just inköpts från återförsäljare som gör sig av med eländet till vrakpris..

Jo, visst. Men om snutarna kollar upp killen kanske det finns indicier på att det är stöldgods. Har han kvitton? Matchar klädsortimentet grejer som blivit stulna, osv.

Det kan ju vara värt för polisen o sätta dit en liga.

Right?

ring å hör me han om han har snott det bara. svårare än så behöver det väl inte vara? :kocko

Får jag reda på att han är med i kettingjenget och ni försöker sätta dit honom då jävlar kan ni räkna med att få en ketting i tacket!! :mad:

Min första tanke var också att det var nåt skumt med det där, för samma annonsör har sålt en del uppsättningar mc-grejer förut. Kanske är man paranoid.

Neb Jones skrev:
Min första tanke var också att det var nåt skumt med det där, för samma annonsör har sålt en del uppsättningar mc-grejer förut. Kanske är man paranoid.

Ifall han har sålt mc grejer förut så är väl chansen större att han inte har snott det eller är han och gör inbrott i samma butik varenda gång och stjäl de största ställen som jag antar är svåra att sälja??

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back