Billiga Depåstöd?

P-E skrev:
Med tanke på att de flesta funkar precis likadant kan man lika gärna välja ett snyggt. Dessutom har ju skit många depåstöd för att det är snyggare än ett sidostöd, t.ex. när du har den hemma för vinterförvaring eller om du ska ta snygga bilder osv osv.
Ok, den var ny för mig, att man hade depåstöd istället för sidostöd för att det är snyggare! Men om du säger så att det är så väldigt många som har det av den anledningen så är det kanske så...
Anledningen till att jag har den uppställd på depåstöd över vinter är inte direkt för att det är snyggare... :)

Okej, kanske inte direkt för att det är snyggt. Låt säga att du köper det för du är enklare att mecka. Till din förvåning upptäcker du att det är snyggt som fan. Då kan det hända att du låter den stå på depåstödet över vintern istället. Har ju sett många hojar som har depåstöd på bilder, många av de är vanliga hojar, och då har de ju sidostöd. Så då antar man att de har det för att det är snyggare. På mässor och utställningar har också många depåstöd. Jag kommer lätt köpa depåstöd för snygghetens skull, tänk dig själv om du ska visa hojen i garaget för polarna då ser det faktist snyggare och proffsigare ut när den står på depåstödet. :)

P-E skrev:
Okej, kanske inte direkt för att det är snyggt. Låt säga att du köper det för du är enklare att mecka. Till din förvåning upptäcker du att det är snyggt som fan. Då kan det hända att du låter den stå på depåstödet över vintern istället. Har ju sett många hojar som har depåstöd på bilder, många av de är vanliga hojar, och då har de ju sidostöd. Så då antar man att de har det för att det är snyggare. På mässor och utställningar har också många depåstöd. Jag kommer lätt köpa depåstöd för snygghetens skull, tänk dig själv om du ska visa hojen i garaget för polarna då ser det faktist snyggare och proffsigare ut när den står på depåstödet. :)

Eller så är det för att folk inte vill ha plattor på däcken, eller för att dom mekar under vintern, eller för att den står säkrare på depåstöd. Men visst, på rätt bild ser det bättre ut.

Jag personligen tycker det är bättre med ett integrerat depåstöd på hojen, då det alltid är till hands... :3freak

Har hört nämnas att man kan relativt enkelt bygga ett eget depåställ om man skulle "Råka" hitta en gammal kundvagn..

Dessa kan man för övrigt köpa humant på skroten eller folk som handlar med beg butiksinredning mm..

Nåja.. Det man sparar in på ovidkommande kan man ju lägga på bensin elelr trim ;)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026