Billiga däck samt bra stövlar

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Jag undrar om någon vet var man kan beställa riktigt billiga däck till supermotard? vad har dom som tävlar för däck resp gatlekande?

Jag behöver även ett par stövlar och undrar då om man ska ha vanliga race stövlar till sitt skinnställ eller är det cross stövlar som gäller?

Jag kör med crosstövlar. Alpinestars Vector. Funkar kanon tycker jag. :tummenupp

Jag kör med Sidi crosstövlar och har ett par Alpinestars S-MX som jag aldrig använder, trivs bättre i crosstövlarna.

Toro skrev:
Skaffa ett par med utbytbar sula, den kommer nämligen försvinna med tiden.....
Jo jag vet, men tills dess så luktar väl dom skunk så då äre förmodligen dags å förnya sig ändå. Den dagen den sorgen.

Jag köpte ett par Diadora motardstövlar med utbytbara sulor för 2.295:-. Bra pris o är kanonsköna ! Tog visserligen ett tag att vänja sig vid dom eftersom de är "högre" precis där växelspaken ligger an mot skon , så det blev lite okänsligt i början. Mina Alpinestars crosstövlar var bättre känsla i , men de var så fantastiskt obekväma att gå i.. :D Men nu .... underbara !!!!! :tummenupp

Helgon26 skrev:
Jag undrar om någon vet var man kan beställa riktigt billiga däck till supermotard? vad har dom som tävlar för däck resp gatlekande?

Jag behöver även ett par stövlar och undrar då om man ska ha vanliga race stövlar till sitt skinnställ eller är det cross stövlar som gäller?
Jag bröt precis foten p.g.a. ett par stövlar som inte riktigt var avsedda för det jag höll på med. Så, det viktigaste är alltså att börja med att fundera över hur och var du kommer att köra.

Generellt så skall du leta efter ett par stövlar som är så styva/hårda som möjligt kring fotleden. Det skall vara slalompjäxkänsla här alltså. Är dom det så klarar dom en vurpa med foten under hojen bäst.

Om du någon gång planerar att åka bana så skall du sen leta efter ett par stövlar med någorlunda glatt sula, helst även med ett par utbytbara 'glidinlägg' i. Det är framför allt i det här jag gjorde min stora miss.

Sen finns det ju även en komfortparameter att ta hänsyn till åxå.

Bästa tipset är nog trots allt att satsa på ett par stövlar som är avsedda för motardåkning och att dessutom kritiskt granska dom när du ser dom.

Jag själv har ett par Alpinestars Vector. Dom funkar jättebra för gatmuppande, grusvägar och i skogen. Dom är åxå tillräckligt bekväma att gå i kortare sträckor. MEN, dom är förkastliga för banåka. Anledningen till det är att hela sulan (och den är stor skall gudarna veta) är gjort av suddgummi som inget hellre vill än att suga fast foten i asfalten. Det är av den anledningen jag nu har foten i gips. I en kurva nöp foten fast och jag körde förbi den. Snip, snap, snut så var foten av. Jag vurpade alltså inte ens.

.

Billiga däck= sämre känsla

Jag skulle säga att det kan vara dumt att snåla på däcken med tanke på att det är sjuk skillnad att köra på ett par bra däck och ett par slitna eller mindre bra. MICHELINS MOTARD DÄCK e sjukt bra men kostar en slant men det är det värt.

CalleP skrev:
Jag skulle säga att det kan vara dumt att snåla på däcken med tanke på att det är sjuk skillnad att köra på ett par bra däck och ett par slitna eller mindre bra. MICHELINS MOTARD DÄCK e sjukt bra men kostar en slant men det är det värt.

har kollat på mcdackonline..... sjukt bra priser :banana
Nej jag kommer aldrig snåla med kvaliteten på däck men dock leta efter den billigaste leverantören och sen kränger jag själv.....2500kr för en uppsättning pirelli diblo inkl frakt till dörren e ju helt ok.... liknande pris för michelin däcken

Rekomenderar, alpinestars tech 10. Riktigt sköna stövlar med maximalt skydd. Du kan köpa stövlarna nu på hösten och spara en slant.

Alpinestars tech8, löstagbara innerskor, kanon att bara rycka ur när dom blir skunkiga och slänga i tvättmaskin. Förövrigt skitsköna!

I have AlpineStars Tech 6 ,i use them when riding my motard and my ATV (Honda TRX450R)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT