Billiga clipon från Kina, något att ha?

brodin

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 929
Jag letar efter ett par clip on att ha som reserv för bandagar ifall man får för sig att vurpa.

Det finns billiga på eBay från Kina:
http://www.ebay.com/itm/50mm-Handle-Bar-Clip-On-Black-For-HONDA-CBR-929-954-1000-RR-YAMAHA-YZF-R1-R6-R6S-/261152211095?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3ccde28097&vxp=mtr

Är det någon som har provat några liknande från Kina, är det isåfall något att ha? Jag tänker mest på kvaliteten (vilken brukar kunna variera rätt kraftigt på billiga Kina-prylar).

Jag har dessa och är nöjd :) så avancerat är det inte att tillverka ett par clipon.

Jag köpte dessa till min CBR600F3 i höstas.

Inte monterat ännu men första intrycket av dem var helt ok. :tummenupp

Köpte även kraschpuckar och vikbara broms/kopplingsgrepp från samma leverantör.

Pilsnabb leverans.

:hej

/e

Det kritiska är själva pinnen och den skall ju gärna inte vara gjord av bonnalu så jag hade undvikit att handla om säljaren inte kan svara vad det är för legerling

Som Boris säjer, pinnen är den kritiska delen. De ser ut som de jag köpte förra året, dock inte samma säljare.
Det höll på att sluta riktigt illa. På första träningen med nya styret, lossnade gasrullen i en högerkurva! Big moment minst sagt!
Vid kontrollmätning visade det sej att pinnen bara mätte 21,8 mm. Gasrullen är tillverkad för 22,0 mm. Så det är läge att vara försiktig!

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort