Billig vinterhoj?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Vad ska jag köpa för hoj för att hanka mig fram och tebax till jobbet på vintern? Helst runt 5000kr.

Jag har funderat (och lagt ut annons) på att köpa en 125 offroadare typ DT eller TS från 80-talet. Jag behöver ju inget som går fort eller så, jag väger just nu bara runt 70 pannor, så tung är jag inte heller.

Jag har varmgarage både på jobbet och hemma, så det är ingen problem att starta hojen på vintern.

Är det nån som har något annat tips? Eller kanske en passande hoj till salu?

stoffer skrev:
Vad ska jag köpa för hoj för att hanka mig fram och tebax till jobbet på vintern? Helst runt 5000kr.

Jag har funderat (och lagt ut annons) på att köpa en 125 offroadare typ DT eller TS från 80-talet. Jag behöver ju inget som går fort eller så, jag väger just nu bara runt 70 pannor, så tung är jag inte heller.

Jag har varmgarage både på jobbet och hemma, så det är ingen problem att starta hojen på vintern.

Är det nån som har något annat tips? Eller kanske en passande hoj till salu?
Usch hojja på vintern, annat än busa i snön lite med en cross, skulla inte gilla...
Smaken är som baken!

Hultan skrev:
Usch hojja på vintern, annat än busa i snön lite med en cross, skulla inte gilla...
Smaken är som baken!
Jag gillar inte bilar, de är stora, klumpiga, jävliga och så droppar det saker på en när man mekar med dem!

Nåå.. ingen som har nått (seriöst) tips?

Hade en gammal offroad-Suzuki DR400 -81 för några år sedan som var kanon som vinterhoj, startade alltid lätt och tuffade på bra. kostade väl runt 7papp i inköp. Enda nackdelen var väl lyset som var i stil med en crescent compact (6volt elsystem)
Snygg var den ju inte heller.
Annars är väl Honda XL 125 inte helt tokig, lite slöare dock.

5000 är för lite för att hitta någonting hyfsat. Går du upp några tusen mellan 8-12000 så bör det finnas lite mer kul att åka med.

Suzuki DR 350 S.... kommer vara en perfekt hoj för vintern. Lätt, smidig med skottsäker motor. Billig att försäkra och håller sig förbannat bra i värde...

Har haft en och var supernöjd!

//jaG

ingen gamal 80-tals KTM om du nu vill köra med grejorna:lol
Som du tänker så är nog nån gamal 125a det bästa, kanske tom luftkyld (ja offroad förstås), det ska ju hålla, du vill ju inte mecka halva tiden antar jag så nåt effektmonster ska du nog strunta i.

Silwer skrev:
Som du tänker så är nog nån gamal 125a det bästa, kanske tom luftkyld (ja offroad förstås), det ska ju hålla, du vill ju inte mecka halva tiden antar jag så nåt effektmonster ska du nog strunta i.
Det var ungefär min tanke.. luftkyld gammal offroad :)

Men än har jag inte hittat nån.

Silwer skrev:

"Kanske Till Mål" talar väll sitt tydliga språk.

Idag är dom dock bra mycket bättre.

stoffer skrev:
Det var ungefär min tanke.. luftkyld gammal offroad :)

Men än har jag inte hittat nån.
Jag har sökt en sån jag med, helst en DT 125 MX, jag har lite skit till en sån liggandes 175cc o lite annat trams.
Men vad fan det som en annan tycker kunde vara värt ett par tusen ska de ju ha flerdubbelt för.

Ska ha den som slitoslängare om jag nu nångång skulle hitta en.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti