Billig väg till ett fräckt ljud?

Re: Re: mekonomen

iommi skrev:
men vadå för dämpare? vilken modell? ÄR det bara o leta reda på den sim passar bäst in på en mc eller?
måste ju vara mer skit man måste tänka på.. eller?

Tja, det som kanske är viktigt är väl att inte skrota rören alltför mycket, den här dämparen kommer förmodligen inte att passera prickfritt genom en besiktning. Vad dämparen beträffar har jag inte gjort nånting alls åt den, det är ju fullt blås genom ett tvåtumsrör utan några magiska insatser som ska ge register hit och register dit. Vad jag gjorde var att jag tog den gamla V&H burken som GARANTERAT lät som en 39:a med full ebk och sågade bort den. Eftersom slutröret var tvåtum och mekonomen dämparen likadan så var det bara att svetsa ihop det hela och SHAZAM! ett äkta vedbodkit satt på hojen. Möjligen måste jag bestycka om förgasarna till lite större munstycken. Det här funkar på en gamgixxer och det funkar för mig av den anledningen att jag inte är så mycket för kolfiberfjollerier för alldeles för mycket pengar. Dessutom matchar det Sveriges fulaste skinnställ som jag ikläder mig när det ska åkas :crash
Appropå det kanske man ska polla om dom fulaste skinnställen som syns på vägarna! Vad tror ni om det; har ni nån chans att bräcka mig tror ni!? :D

craze skrev:
Men nu har du väl ändå knarkat något riktigt dåligt?
Har hojen bolt-on original = köp bolt-on.
Har hojen slip-on original = köp slip-on.
Har hojen helsvetsat system = köpt ett helsystem.

En R6 har slip-on original, så glöm det där med bolt-on.

Jaja... :rolleyes:

Visst är det så, ALLA hojar har inte "bolt-on" som original, men ganska många vad jag sett.
Men det var ju huvudsaken, att montera tillbehör bolt-on om det finns bolt-on som original förstås...
Synd att kapa av fästet (en fläns) till original bolt-on dämparen. :hej

Nu är han alldeles för blygsam den gode Tob, för lite har han allt modifierat den fina Simonitzen. Jag var nämligen närvarande när burken monterades och vid första uppstart lät som en trimmad amazon från våra ungdoms glada dagar. :p

Rensningen av burken utfördes medelst ett tillspetsat spett och och en hyfsad slägga. Som sagt, vedbodtrimm är det... Inget för finkänsliga men det funkar... :crash

jamen, jamen...

Ryno skrev:
Nu är han alldeles för blygsam den gode Tob, för lite har han allt modifierat den fina Simonitzen. Jag var nämligen närvarande när burken monterades och vid första uppstart lät som en trimmad amazon från våra ungdoms glada dagar. :p

Rensningen av burken utfördes medelst ett tillspetsat spett och och en hyfsad slägga. Som sagt, vedbodtrimm är det... Inget för finkänsliga men det funkar... :crash

Å dej har man som kamrat! Mina fiina hemligeheter rakt ut i etern bara så där!!!! Skämt å sido så var faktiskt amazonljudet i sig en efterkonstruktion som inte gick hem till 100%, så det skarpslipade vapnet användes för reset till default !

Jag ska nog dessutom ta och lägga upp en liten bild på stället!
Men det kommer på bilder och filmer tråden. Vi får välan se om moderatorerna pallar trycket!! :skrämd
/T

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...