Billig SP1a

Nej det lutar åt en SP1 a..
Mille vill jag inte ha....

men...

zx9r 98 2000 mil 35000:-

SP1-00 4000 mil 60000:-

:va

Råkar ha en av varje, Mille o SP1 och bägge har sina fördelar (och nackdelar givetvis). Ingen av dem är några touringcyklar precis, och sambon vägrar åka på nån av dem (:tummenupp)

Millen är rymligare i sin sittställning, medans SP1:an är föremål för en massa frågor och intresse var man än är, vlket är kul.

Två bra val tycker jag, hursomhelst! Lycka till!:Bugar

Sorry men då blir det nog en zx9:a då sambon måste få plats + en del packning.

Last edited:
Är SP2:an bättre än 1:an och vad skiljer dom 2 åt?

Varför ska jag välja en SP2 istf en zx9...
Jag har svåst att välja...:huvet

Hur funkar SP1 alt SP2 att skjutsa på?
Jag plus 50kg sambo och packning för en helg?

SP2 har annat sprut, lättare och styvare sving, annat styrhuvud, lättare hjul, något högre kåpglas mm...små förfiningar helt enkelt. Motormässigt är det +4 hästar, försumbart i sammanhanget. Efter 3 dagar på Gotland Ring vill jag nog påstå att den är mer lättkörd än SP1, mer följsam och lättare att dosera kraften (SP1ans sprut var rätt mkt av/på)

Ja varför ska man välja en HRC-byggd homologeringshoj som såldes i 35 ex på den svenska marknaden istället för en dussin Kwak? Du skojar va....?? Jag tycker valet är helt solklart men så är jag ju lite partisk också.:D

Tja allt går ju men nää, jag tror inte tjejen kommer att vara alltför lycklig tyvärr. SP1/2 är solohojar för "inspirerad körning" på bana och kurviga vägar...ska du toura är zx9 det klart bättre valet.

Last edited:
Råkar ha en av varje, Mille o SP1 och bägge har sina fördelar (och nackdelar givetvis). Ingen av dem är några touringcyklar precis, och sambon vägrar åka på nån av dem (:tummenupp)

Millen är rymligare i sin sittställning, medans SP1:an är föremål för en massa frågor och intresse var man än är, vlket är kul.

Två bra val tycker jag, hursomhelst! Lycka till!:Bugar

En Mille OCH en SP1??? Trasslig tillvaro du verkar ha...:D:tummenupp

Ska troligen köpa en Aprilia Rsv mille Factory-08 med Acraslipon på Torsdag som har gått 100mil,kanske borde avstå?Å tänka annan V-twin istället....:confused:Vad ska man köpa?Har bara haft ett par R1or innan men sugen på lite muller...

Last edited:
Ska troligen köpa en Aprilia Rsv mille Factory-08 med Acraslipon på Torsdag som har gått 100mil,kanske borde avstå?Å tänka annan V-twin istället....:confused:Vad ska man köpa?Har bara haft ett par R1or innan men sugen på lite muller...

har du kollat försäkring på en sådan innan du åker iväg och handlar?!

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back