Billig parkering i Piteå?

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Tjo

Imorgon bär resan iväg till pdol eftersom en bildelsfirma såg till att sinka mig med en dag fast jag beställde delar i god tid, men det är en annan historia.

Planen var att sova i bilen under pdol så nu frågar jag alla er pitebor:

Finns det någon billig (runt en 5a i timmen) eller gratis parkering hyffsat centralt? Eller kanske tom ett p-hus med öppet 24/7?

Seså, när jag vaknar imorgon räknar jag kallt med att någon svarat! :)

Till 99% så är alla parkeringar gratis, men man måsta ha en P-Skiva som det kallas. Mån - Fre mellan 10 - 18 måste du ha P-skiva. Lördag mellan 9 - 14 måste du ha p-skiva. Söndag oftast utan p-skiva.

Annars kan du parkera bredvid PDOL campingen & sova där utan att bry dig om p-skiva

Ett alternativ är att parkera på havsbadet, finns(fanns) en grusad parkeringsplats där det brukar stå sådana som TS. Man kör förbi receptionen och in lite till vänster. Förutsätter att du har vanlig personbil, för en husbil lär dom inte acceptera där.

Tror det ska gå bussar regelbundet till och från festivalen. Och det brukar vara rejält med drag på campingen också. Bara man lyckas hålla sig undan dom korkade och överaggresiva vakterna på området.

Ett alternativ är att parkera på havsbadet, finns(fanns) en grusad parkeringsplats där det brukar stå sådana som TS. Man kör förbi receptionen och in lite till vänster. Förutsätter att du har vanlig personbil, för en husbil lär dom inte acceptera där.

Tror det ska gå bussar regelbundet till och från festivalen. Och det brukar vara rejält med drag på campingen också. Bara man lyckas hålla sig undan dom korkade och överaggresiva vakterna på området.

Har de inte 20års gräns där numera? Jag är en liten sparvel på fjuniga 18 tyvärr :gnissla

Aja, det löser sig alltid på något vänster. Borde ju egentligen vara påväg (eller framme).

edit:
30 tom :näsblod

"OBS: Alla som är 30 år fyllda eller barnfamilj är hjärtligt välkomna att bo på Pite Havsbad under festivalen."

Last edited:
Det var ett par år sen det var drag på havsbadet på Pdol.
Parkeringen på campingen är bra för dig eftersom du har en gammelbil.
Noliaområdet är också ett alternativ.
Det bästa är nog Kvarnvallen om du vill vara relativt ostörd men ändå ha nära till stan.

Det var ett par år sen det var drag på havsbadet på Pdol.
Parkeringen på campingen är bra för dig eftersom du har en gammelbil.
Noliaområdet är också ett alternativ.
Det bästa är nog Kvarnvallen om du vill vara relativt ostörd men ändå ha nära till stan.

Kanske det men det finns knappast någon åldersgräns för att parkera bilen på parkeringen där. :D

Det blev på parkeringen för "långa fordon" (allt är relativt) på västra kajen. Var en hel hög med andra bilar som hade samma idé.

Dock hade de som stod vid mig stuckit när jag kom tillbaka andra natten. Men min bil var helt lämnad ifred konstigt nog. De hade däremot hoppat på en av bilarna bara några meter därifrån :gnissla

Min bil måste se mafioso ut helt enkelt :hihi

Det blev på parkeringen för "långa fordon" (allt är relativt) på västra kajen. Var en hel hög med andra bilar som hade samma idé.

Dock hade de som stod vid mig stuckit när jag kom tillbaka andra natten. Men min bil var helt lämnad ifred konstigt nog. De hade däremot hoppat på en av bilarna bara några meter därifrån :gnissla

Min bil måste se mafioso ut helt enkelt :hihi

Det är för att jag var förbi och vaktade den då och då. Fin grön färg! :)

Du var inte & muckade med ordningsvakterna på campingen nå då ?!!!

Du var inte & muckade med ordningsvakterna på campingen nå då ?!!!

naj, det är jag för skötsam för. Aldrig fattat vinken med att bråka då man ska ha roligt :D

Dock verkade de där vakterna fruktansvärt griniga enligt några klasskamrater som skulle hälsa på några de kände som bodde där. De fick inte komma in alls, och enligt de själva var de spiknyktra (right :gnissla)
Sanningshalten vet jag inte, pratade inte med dem (vakterna) själv som sagt :)

naj, det är jag för skötsam för. Aldrig fattat vinken med att bråka då man ska ha roligt :D

Dock verkade de där vakterna fruktansvärt griniga enligt några klasskamrater som skulle hälsa på några de kände som bodde där. De fick inte komma in alls, och enligt de själva var de spiknyktra (right :gnissla)
Sanningshalten vet jag inte, pratade inte med dem (vakterna) själv som sagt :)

Undrade bara pga att jag jobbar som ordningsvakt där. Varför dom inte kom in var pga att dom inte bodde där. Under PDOL så är det bara dom som är incheckade där som får komma in pga säkerhets skäl. Om det hade varit öppen för alla så hade vi haft världens efterfest där & många tält hade varit plundrade på öl och värdesaker

Om han hade vrit nykter så hade han nog berättat samma sak som jag skrev nu

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...