Billig och gammal enduro / gathoj?

DR400 lite tung, lite trött men har långa serviceintervall och kör man inte alltför fort så är inte fjädringen begränsande. Klarar betydligt mer än vad man tror och så har den elstart :-). Kicka XR600 i skogen när man är skittrött o kört fast i ett surhål är ingen bra början på en skogsåkarkarriär.
 
Jag hade ungefär samma krav, det blev en DR350 -95. Kan grabbarna från Mondo Enduro köra runt jorden på såna så ska väl jag kunna pendla och ta mig utanför vägnätet vid behov. Gick inte att classicaförsäkra men IF var inte många hundringar dyrare. Drar 0,3 liter milen på landsväg så tanken räcker långt.
 
Last edited:
Ja dr400 är det inga problem på eller 350. Men 400 ligger för dyrt och 350:n hittar man inte just nu. Skulle en dyka upp så är det värt att kolla.

Och xr600r verkar ju överprisade, går ju alltid att pruta med min charm. Men jag har ju inte uteslutit de andra hojarna ännu. Har tänkt att köpa nästa vecka, så kollar på allt och alla.

Det finns många dr650 ute för bra priser...

Vad fan är en yamaha XT600 för något? Bra eller anus?
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_xt600__3700_mil_61987932.htm?ca=11&w=3

Finns ett par till men XT600e från 93-94.

TTR600 som finns är för nya, så försäkringen blir för hög. Går att betala men är inte värt det för sådana hojar på sån liten budget som jag har för inköp.

Börjar bli dum...ska gå och meka på nuvarande hojen och kolla mer sen när hjärnan har klarnat till.
 
Man får vara snabb om man ska ha en DR350, de flesta som säljs är bara e-reggade om ens det. Jag fick köra hem min från Växjö. Helt omöjligt att hitta en i Stockholm.
 
Yamaha yz250wr. 96kg smal bra fjädring. 2t min har gått med motard hjul dryga 1000 mil asfalt utan problem. 1600:- hel- hel extraallt på swedea.

Drar föresten ca 0,38milen i 90 blås på vägen o med 12liters tank kör du längre än arslet vill vara med..
 
Har en Dr350s -92 som kan bli till salu. 25 mil söderut.
Kul hoj men körs för lite.
 
Yamaha yz250wr. 96kg smal bra fjädring. 2t min har gått med motard hjul dryga 1000 mil asfalt utan problem. 1600:- hel- hel extraallt på swedea.

Drar föresten ca 0,38milen i 90 blås på vägen o med 12liters tank kör du längre än arslet vill vara med..

Ska jag hämta den hos dig eller levererar du den hem till mig?:hihi
 

Alla wr är e reggade från början men utrustar man dom med erfoderlig utrustning så går det att regga till gatreggad..

Att sedan inte polisen bryr sig ett skit om att dessa är e-reggade är ju enkelt för ägaren. Swedea gör ingen skillnad heller om man står på öronen då nästan inget kan gå sönder.. Mer än chauffören:-)):crash
 
Alla wr är e reggade från början men utrustar man dom med erfoderlig utrustning så går det att regga till gatreggad..

Att sedan inte polisen bryr sig ett skit om att dessa är e-reggade är ju enkelt för ägaren. Swedea gör ingen skillnad heller om man står på öronen då nästan inget kan gå sönder.. Mer än chauffören:-)):crash

Jag vill nog påstå att du har lite fel där, de flesta wr mellan 03-07 är landsvägsreggade i grunden, Åtminstone fyrtaktarna.
Före och efter de årsmodellerna är det lite blandat om de är landsväg elelr e-reggade.Bättre att leta reda på en som är landsvägsreggad i från början i så fall.. Tvitaktarna å andra sidan är väl i regel omgjorda Yz som är e-reggade.
Att landsvägsregga en mc som i grunden är en e-reggad cross(yx,yzf) brukar bli svårt, räcker inte att smälla på blinkers utan det skall fram intyg och annat. En av anledningarna till att dessa blir just e-reggade och inget annat.
Huruvida polisen bryr sig eller ej låter jag vara osagt men att ha en e-reggad cykel för daglig pendling utan giltig endurolicens och ej vara på väg till träning/tävling kan generera böter för olovlig körning.
En polis som ser en e-reggad mc som far förbi kanske inte orkar ta upp jakten men vid en flygande besiktning kan det bli svårare att snacka sig ur situationen. Lite svårt att hävda att man är på väg till novemberkåsan i april eller skall träna på lokala enduroslingan en onsdag om den bara är öppen på lördagar...
 
En fråga till:

Hur är det med kickstart på vintern? Blir det helvetes problem så att man blir självmordsbenägen?
 
Hadde en dr600 för ganska länge sen inga problem o kicka igång vintertid
 
Har kört både dr500 och dr600 på vintern. Startar även fast de står ute i 15 minus eller kallare.
 
Dom hojar med kick jag haft, startar faktiskt bättre när det är kallt än när dom är redigt varma.
 
Kicken i sig själv gör inte de svårare att starta på vintern utan hur man har underhållit hojen å hur bra man har allt inställt..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top