Billig motardkonvertering för ktm

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Nu har det faktiskt börjat smälta och om några veckor är nog vägarna bara, då tänkte jag byta ut endurofälgarna mot motard. Har dock rätt tight budget på typ max 9000 och är lite osäker på vad man måste ha och vad som inte är nödvändigt.

Kollar man på den här annonsen t,ex så kan man köpa "bara motardfälgarna och bromsskivorna" http://www.blocket.se/vi/20625079.htm?ca=1_9_s men räcker det eller måste jag köpa nya ok? nått mer?

http://www.blocket.se/vi/18424986.htm?ca=1_9_s kan jag t,ex köpa dom och köra med originalskivor och bromsok?

Eller sista annonsen; http://www.blocket.se/vi/19806717.htm?ca=1_9_s&last=1
Följer med skivor och drev. Helt enkelt, passar det rakt av eller måste jag ha någon adapter för oket? Originalskivorna är ju mycket mindre...

Har ingen koll alls, mer än att jag förstår att det måste vara rätt dimension så det passar min hoj.

det finns en uppsjö med grejer som passar rakt av. välj sådana produkter. även om du kan spara några kronor om du handlar grejer från andra hojar så är det inte värt jobbet för att få dit grejerna.

är skivan mindre behövs såklart en adapter. det är ganska enkelt att lösa om man har resurser. lämna bort det kostar ganska mycket pengar.

det går att köpa motardhjul och köra med orginalskivan men jag tycker du ska kosta på ett ok oxå. speciellt om du ska prova att åka bana.

Det bästa alternativet är om du kan hitta ett kit där ett beringer ok som inte är radialmonterat följer med då det är enklare om du skall byta mellan motard och endurohjul.

Det bästa alternativet är om du kan hitta ett kit där ett beringer ok som inte är radialmonterat följer med då det är enklare om du skall byta mellan motard och endurohjul.

Stjäl tråden för en fråga:

Räcker org. bromspump till för ett 4-kolvsok? antar att man får klämma lite hårdare om ens den klarar pressa fram tillräckligt med vätska..? Har motard fälgar men inte större skiva eller ok.

Killen jag köpte hojjen av hade kört med org endurobroms men skivan är slutkörd och blånad.. känns inte helt 100 att åka runt med endurobromsen på vägarna.

// J

Stjäl tråden för en fråga:

Räcker org. bromspump till för ett 4-kolvsok? antar att man får klämma lite hårdare om ens den klarar pressa fram tillräckligt med vätska..? Har motard fälgar men inte större skiva eller ok.

Killen jag köpte hojjen av hade kört med org endurobroms men skivan är slutkörd och blånad.. känns inte helt 100 att åka runt med endurobromsen på vägarna.

// J

jag har inte provat 4kolvsok med orginalpump men vad jag har hört så duger det. men inte mer...

jag lämnar över frågan till någon som provat.

Tack för svaret t4pp3r!

Hittade en sån här adapter;
624636-rescaledpic-300x300.jpg

"Supermoto Street/Eco Adapter Bracket

These Supermoto Street/Eco Adapter Brackets are fully CNC machined out of 6082 billet aluminum and orange anodized. They are needed to relocate the stock brake caliper to the correct position in order to accomodate the larger disc.
"

Kanske är det en sån jag behöver för att matcha ihop mina originalok med de större skivorna?

Annars har du en adapter i KTM powerparts för att använda originalok till 320mm skiva.58413014000 heter den och kostar 800:-

sjävl tycker jag det räcker med org broms ok och pump men med 320 skiva. åkt bana och aldrig fått den o koka. dock har jag aldrig provar 4-kolvs oket så hur det är med kännsla och så vet jag inte. men funkar gör det helt klart.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back