Billig mediaspelare?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Vilken mediaspelare är billigast men ändå fungerande? Behöver flera som kan spela upp film från en hdd kopplad till en airport express. Ska bara spelas barnfilm i låg upplösning så har inga krav på att den ska klara hd eller liknande. Måste dock klara wifi.

Du är väl Apple anhängare då är det ju rätt givet, en Apple-tv som du lägger in fungerande programvara på.

Dock hörde jag att XBMC ska sluta utvecklas till Apple-tv.

Begagnad Mac Mini tycker jag låter som det du söker.
Alternativt en iPad kanske?

som mjukvara röstar jag på att ladda ner PLEX (gratis), snyggt, kraftfullt och smidigt.

Jasså, var "hörde" du det?
Känns konstigt att de från att uppdatera så gott som varje dygn helt skulle upphöra?

Efter lite googling verkar det som att det ryktet jag hade hört (bekant Applefanatiker) var felaktigt, då är det ju solklart.

Tjöp en Apple-TV2 och hacka loss på den! (den enda Appleprodukt jag för tillfället vill ha)

Känns bara mekigt med jailbreak men kanske får bli en sån.

Känns bara mekigt med jailbreak men kanske får bli en sån.

Det är väldigt enkelt. Tar bara några minuter.
Jag fick dock problem eftersom jag ovetandes gjorde det mitt i glappet mellan två versioner i Apple TVs OS.

Dessutom ringde den hem och ville uppdatera mitt i jailbreaken, så det tog några försök innan jag fick till det. Nu skall allt det där vara fixat.

Det är väldigt enkelt. Tar bara några minuter.
Jag fick dock problem eftersom jag ovetandes gjorde det mitt i glappet mellan två versioner i Apple TVs OS.

Dessutom ringde den hem och ville uppdatera mitt i jailbreaken, så det tog några försök innan jag fick till det. Nu skall allt det där vara fixat.

Beställde en och testar med. Har du en länk till nån guide för jb?

Någon som testat Western Digital TV HD Live Media Player Gen 3 ?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=966788

Verkar intressantare ur mitt perspektiv som inte är allt för förtjust i äpple?

Den är säkert ok. Det är dock inte mycket äpple kvar i äpplet när du rootat det och instllerat XBMC.
Den är en liten fin manick. Tung och kompakt som en hockeypuck, och fjärren är ett smycke bara den.

Den är säkert ok. Det är dock inte mycket äpple kvar i äpplet när du rootat det och instllerat XBMC.
Den är en liten fin manick. Tung och kompakt som en hockeypuck, och fjärren är ett smycke bara den.

WD:n verkar stödja betydligt fler video & ljudformat och klarar 1080p. Den har dessutom flera USB-ingångar så man kan jacka i en USB-disk om så önskas...

Svårt val.
Design är av underordnad betydelse för min del.

Det går inte att koppla en extern disk till Apple TVn öht. Man måste köra via NAS/mediaserver. Det kan vara en nackdel för vissa. Har man flera TV-stereo så har man ju en NAS hursomhelst.

Den stöjder inte 1080.... eller inte helt iaf. I senaste XBMC-uppdateringen ("Eden") så snackas det om stöd för 1080, men jag vet inte vad de menar med det.

För min del kvittar det dock. ser knappt nån skillnad på 720 och 1080, dessutom tar 1080 upp ca dubbelt så mycket plats, så jag tycker inte det är värt besväret att ladda ner.

WD:n verkar stödja betydligt fler video & ljudformat och klarar 1080p. Den har dessutom flera USB-ingångar så man kan jacka i en USB-disk om så önskas...

Svårt val.
Design är av underordnad betydelse för min del.

Hittade twonky media server idag som fick min samsung smart tv att kunna spela upp x264 om man kör via datorn, så nu slipper jag en media spelare hemma.

Back