BILLIG K3:a!!!

finns en hel del såna anonser maila en kille om en cbr 1000rr 04 för 4000 euro inklusive frakt hit bara för o kolla han sa att det inte var några problem "bara han fick in pengarna på sitt konto först" :va

pitbull skrev:
finns en hel del såna anonser maila en kille om en cbr 1000rr 04 för 4000 euro inklusive frakt hit bara för o kolla han sa att det inte var några problem "bara han fick in pengarna på sitt konto först" :va

He he! Gjorde du inte det da?
Verkar ju vara en seriös snubbe.
"Jodå sätt in pengarna på mitt konto, så skickar jag hojen på måndag....SURE!!"

Ïbland är vissa saker för bra för att vara sanna men man vet ju aldrig....

Jag har mailat flera liknande annonser, i samma sjuka prisklass.... Och alla har stått på engelska.
Från en del så får man exakt samma svar, trots att det är olika "kontaktpersoner"
Svaren är snarlika och de skriver typ: Some words about the bike: Perfect condition, the bike has never been in an accident, and has no kind of damage bla bla bla....
På en så mailade jag att jag ville ha en kopia på reg-papprerna, då frågade han: hur vet jag att jag får mina pengar då?
CP, ja ville bara ha en kopia, well well, jag fick reg-papprerna till slut. Hojen jag mailade på var en honda 945fireblade, Ja fick reg bevis på ngn gammal Yamaha fazer eller nått från tidigt 90-tal...

Alla dessa typer av annonser är bedrägerier!! vanligt kännetecken är: ASbillig, annonsen står på engelska, och det står typ jämt, perfect condition.

Om nånting verkar för bra för att vara sant, så är det påfallande ofta på det viset :fakta
/F.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...