Billig intercom - vilken är bäst?

Köpte hem ett kit med två V6 intercom i våras.. för min del är de snudd på oanvändbara då jag får oerhört mycket störningar så fort jag kopplar telefonen till dem (iPhone 7), så fort jag får ett samtal så får man det där ljudet som man fick för längesedan när man höll en telefon för nära en radio.

Enda lösningen jag kommit på var helt sonika att plocka ur antennen ur den, funkar typ som handsfree och för musik från telefonen men ingen intercom mellan enheterna längre.
Fan va tråkit för dig .
Själv har jag använt samsung s6 edge+ och Samsung s7 utan störningar . Har kört med en annan som hade iphone och v6 1200m utan problem så du fick nog ett defekt x så bara lägga in en case så får du nytt eller pengarna åter .
Alldrig haft problem när jag gjort em case på ebay , om säljaren strular så klicka på låt ebay avgöra.
Alltid fått mina pengar åter ..

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Öppnade faktiskt ett case om det och jag fick välja mellan typ 5-10$ refund och behålla dem eller skicka tillbaka dem till han, orkade inte hålla på så tog pengarna och skrev av det som en dålig affär bara.

Handlar rätt mycket på ebay annars och generellt sett så är säljarna mycket mer tillmötesgående än vad den här tomten var!

Mött dom oxo men när dom strular så har jag bara tryckt på att låta ebay avgöra , berättar för säljare vad returfrakten kostar och kräver betalt innan så ger dom sig .

Jag har exakt samma problem med min v8. Massa konstiga störningsljud när man använder bluetooth.

Som vanligt då: man köper det "billiga" först, blir missnöjd och köper sedan det dyra ändå eftersom det är det som fungerar. Så har man betalt BÅDE för det dyrare och för skräpet. Billigare är att bara köpa det som fungerar direkt.

Buy quality, cry once.

Skickat från min G8231 via Tapatalk

Jag är grymt nöjd med min v6.
Fungerar klockrent med min s7 både för Spotify och att prata i telefon. Jag hör dem jag pratar med tydligt och de hör mig bra. Låg i 80-90km/h häromdagen när min sambo ringde och hon kunde inte höra att jag åkte hoj :tummenupp

Har även prövat ihop med polarens v6 och kommunikationen mellan oss har fungerat utmärkt.

Har provat att köra med V6 1200 ett par timmar i dag parkopplad med annan mc. Kan bara meddela att allt fungerade hur bra som helst. Mycket prisvärt köp, mao.

Vi ser fram om en rapport augusti 2022. Någon vecka brukar det mesta fungera...

Vi ser fram om en rapport augusti 2022. Någon vecka brukar det mesta fungera...
Kört många mil med min detta året , även i regn och så långt funkar den bara bra .
Med tanke på att den kostar 300kr så om jag köper en ny varje år tills 2022 så är det fortfarande billigare än att köpa en som möjligen oxo är gjort i kina men bara ett annat känt märke .
Risken är att det står made in kina på din med :-)
Men vi kan väl båda prova komma ihåg denna tråden sommaren 2022 och sen kan vi skriva om vi har kvar samma eller bytt ut dom och jämföra kostnaden .
Såg en begagnat sena g9 idag för bara 1200kr hmmm näää tror inte det när även när min kompis med sin g9x tyckte det var bättre ljud i min :-)

Last edited:
Köpte en V6 när en polare ville övningsköra förra året. Har kört två säsonger med dem nu och de funkar utan några som helst problem.

Har övningskört med fyra pers de senaste två åren som alla kört med V6 också och än så länge rullar de på bra.:tummenupp

Lånar denna tråd☺️
Ska övningsköra med dottern nu i vår och vill ha ett billigt men framförallt fungerande intercom. Har någon erfarenheter att dela med sig av?
Mvh

Jag har precis beställ ett par Moman H2 från Ebay och den har fått väldigt bra omdöme på youtube!

Nåt man bör tänka på oavsett dyrt eller billigt skulle jag vilja säga att hur knapparna ser ut. Så frustrerande när knapparna är för små för att kännas genom en handske. Man vill lätt, även med handskar på, kunna hitta den knapp man vill komma åt, om det så må vara volymknapp eller av/på eller vad som.

Har kört med V6 intercom sedan 5 år nu. Lyssnar på musik och pratar i telefon dagligen vid pendling och pratar med passagerare på semesterresa. Funkar fint men vid ett tillfälle efter spöregn funkade inte mikrofonen. Lagade sig självt efter en stunds torkning dock

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti