Billig grussprättare för icke meksugen?

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Hello alla!

Nu är jag mer än lovligt sugen på att utöka med en grussprättare i repetoaren!

R1:an får vara kvar, den är ändå så äckligt dyr att göra sig av med. :mad:

Vad kan ni rekommendera för rolig brukshoj att leka lite med? Lite grusbus, skogsbus o lite landsvägsåka skall den klarar av - det blir dock inget Sthlm-GBG eller enduro SM med denna!

Runt 30-45 tusen hade jag tänkt mig spendera... Gärna mindre om det finns ngt hyffsat i prisspannet. Gammal o skitigt spelar mindre roll men jag vill fasen inte meka varannan timma bara! Någt som håller hyfsat alltså!

Tänkte mest haka på lite quads o leka...

Så... Kom med förslag!! :)

Lucius skrev:
2162797 Hello alla!

Nu är jag mer än lovligt sugen på att utöka med en grussprättare i repetoaren!

R1:an får vara kvar, den är ändå så äckligt dyr att göra sig av med. :mad:

Vad kan ni rekommendera för rolig brukshoj att leka lite med? Lite grusbus, skogsbus o lite landsvägsåka skall den klarar av - det blir dock inget Sthlm-GBG eller enduro SM med denna!

Runt 30-45 tusen hade jag tänkt mig spendera... Gärna mindre om det finns ngt hyffsat i prisspannet. Gammal o skitigt spelar mindre roll men jag vill fasen inte meka varannan timma bara! Någt som håller hyfsat alltså!

Tänkte mest haka på lite quads o leka...

Så... Kom med förslag!! :)

XR 650, KTM 625 SXC eller den slöare Yamaha TTR 600

Nja en KTM 625 för 30-40 kanske det inte finns så många av men nog över 40 sträcket börjar de dyka upp. Annars är ju en KTM 620 ett alternativ om du vill ha en med lite fart. Du har ju den gamla hederliga XR600 alt TTR600.

Här har du ett exempel på en KTM620!
http://www.blocket.se/vi/8181102.htm?ca=11_s

Den perfekta hojen för dig har jag :tummenupp
Yamma XT660R -04.

Tar resten i PM. Tycker inte om att annonsera i trådar :)

Själv har jag en suzuki drz400s till de endamålen. Den har långa serviceintervaller (600mil olja, 2400mil ventiler). Jag har en annan förgasare på min och det gör att den är riktigt pigg på grusvägarna. Har provat att dra lite mot en dr650se och det är dött lopp från 60-145km/h, sedan lät det som hojen skulle sprängas (nerdrevad). Hojen funkar till enduro, cross (om man inte hoppar för mycket) grusvägskörning, stadskörning och i viss mån landsvägskörning, det sitter dock crossdäck på den nu så den skakar en del...
Ett jättestort plus med hojen är att den har el-start :tummenupp

Bifogat

ola_sandin skrev:
2164355 Själv har jag en suzuki drz400s till de endamålen. Den har långa serviceintervaller (600mil olja, 2400mil ventiler). Jag har en annan förgasare på min och det gör att den är riktigt pigg på grusvägarna. Har provat att dra lite mot en dr650se och det är dött lopp från 60-145km/h, sedan lät det som hojen skulle sprängas (nerdrevad). Hojen funkar till enduro, cross (om man inte hoppar för mycket) grusvägskörning, stadskörning och i viss mån landsvägskörning, det sitter dock crossdäck på den nu så den skakar en del...
Ett jättestort plus med hojen är att den har el-start :tummenupp

DRZ :banana Här finns en för 22.000:-

http://www.blocket.se/vi/7937574.htm?ca=4_s

drz 400 , lite underpowered men lättkörd och mycket smidig. hänger med det mesta så länge det inte är kilometerrakor. elstart !

xr 600 r , klassikern bland klassikerna , för de pengarna får du en i bra skick , och motorn är extremt stryktålig. hyggligt smidig och massor med vrid.

xr 650 r , smidig , massor med effekt och stryktålig. tyvär vätskekyld , men så länge inget går sönder är det ju inget problem. ska du piska quads är det denna som gäller.

WebGringo skrev:
2167392 xr 650 r , smidig , massor med effekt och stryktålig. tyvär vätskekyld , men så länge inget går sönder är det ju inget problem. ska du piska quads är det denna som gäller.

XR650R Japp den är vätskekyld, och det är en STOR fördel.
Väldigt trevlig maskin. Låter som det perfekta valet för DIG.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT