Billig frakt

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Hej alla fraktgenier!

Är en trevlig kille här på sporthoj som är intresserad av ett avgassystem jag har. Jag bor utanför Stockholm och han i Skåne.

Med vem skickar man ett skrymmande "paket" i Sverige billigast för att det ska vara någon ide, känns som frakten kommer kosta som halva systemet just nu.... ´

Måste finnas många stjärnor här som skickar hojprylar runt landet va?

Tacksam för svar, Stephenj

stephenj skrev:
Hej alla fraktgenier!

Är en trevlig kille här på sporthoj som är intresserad av ett avgassystem jag har. Jag bor utanför Stockholm och han i Skåne.

Med vem skickar man ett skrymmande "paket" i Sverige billigast för att det ska vara någon ide, känns som frakten kommer kosta som halva systemet just nu.... ´

skicka med bussgods
köpte ett komplett avgassystem till min bmw bil växsjö/borlänge 47 mil
fraktkostnaden 275 kr
ring bussgods be om prisuppgift lycka till :yoparty :banana

Skickade mitt avgassystem med Bussgods,,kostade 100:- nånting
Skåne har dock inte så många ombud ännu,,kolla länken

http://www.bussgods.se/ombud/sido_meny.asp

stephenj skrev:
Hej alla fraktgenier!

Japp jag lägger min röst på bussgods jag med.
Har funkat kanon då jag nyttjat dom.
//Tobbe

har skickat fälgar 17tummare med däck på över halva sverige med bussgods för ynka 320:-

Tack för alla svar!

Ni verkar eniga allihopa, måste nog ringa dit, vad jag får fram med vikt kontra kubik uträkningen så verkar det gå på upp mot 400 :-

Det kan ju knappast vara dyrare än ett bilsystem...ringa tydligen :rolleyes:

Knalla ner med prylarna i en kartong och fråga vad det skulle kosta till den destinationmen du tänkt skicka. Skulle tro att det blir billigare än 400 kr iaf. Själv skickat med bussgods och aldrig kostat mer än en hundring....

RSV_R skrev:
Knalla ner med prylarna i en kartong och fråga vad det skulle kosta till den destinationmen du tänkt skicka. Skulle tro att det blir billigare än 400 kr iaf. Själv skickat med bussgods och aldrig kostat mer än en hundring....

Närmaste verkar vara i Uppsala..."knallar" inte ner, men jag förstår hur du tänker - och du har nog helt rätt. :)

stephenj skrev:
Tack för alla svar!

Ni verkar eniga allihopa, måste nog ringa dit, vad jag får fram med vikt kontra kubik uträkningen så verkar det gå på upp mot 400 :-

Det kan ju knappast vara dyrare än ett bilsystem...ringa tydligen :rolleyes:
Jag har beställt ett Acrapovic helsystem från K&K Racing, och dom tar 190:- för frakten.... Jag vet i.o.f.s inte om det går som vanligt paket, men det var inte så farligt dyrt i alla fall. :tummenupp

Mvh Jugge

Jag har fått en hel del grejer skickade med lastbil svart rätt så biligt, fast det kanske är lättare att få ner priserna om man har lite kontakter, men brukar funka och muta in sig hos nån chaffis för en biligpeng, vet förare som tagit saker ända nere från grekland för några hundringar...

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år