Billig försäkring

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
01
Ringde mitt försäkringsbolag idag pga att jag sålde min hoj igår och ska köpa en ny idag: Köpet blir en Yamaha R1 01, jag kommer att ha hojen halvförsäkrad året runt,dvs aldrig avställd, kan köra när jag vill.
Killen på försäkringsbolaget (folksam) var helt kanonbra, han har själv mc,så han visste hur svårt det var med försäkringar,så han letade upp den billligaste för mig (jätte trevlig var han). Jag är 29,haft kort i en säsong och är med i smc, det kostar mig 416 kr i månaden. (Hurra)

Ps,Jag har nummret till killen på försäkringsbolaget.
Så de är bara till att :Bugar snällt...

spinnanders skrev:
Ringde mitt försäkringsbolag idag pga att jag sålde min hoj igår och ska köpa en ny idag: Köpet blir en Yamaha R1 01, jag kommer att ha hojen halvförsäkrad året runt,dvs aldrig avställd, kan köra när jag vill.
Killen på försäkringsbolaget (folksam) var helt kanonbra, han har själv mc,så han visste hur svårt det var med försäkringar,så han letade upp den billligaste för mig (jätte trevlig var han). Jag är 29,haft kort i en säsong och är med i smc, det kostar mig 416 kr i månaden. (Hurra)

Ja 416kr var ju inte helt fel att få som månadskostnad för en R1:a....man ska få en sån person när man ringer och letar. Grattis...ehh får man numret kanske? Han kanske har provision och då är de ju inte fel att fler tecknas av honom :tuttar

LocDog skrev:
Ja 416kr var ju inte helt fel att få som månadskostnad för en R1:a....man ska få en sån person när man ringer och letar. Grattis...ehh får man numret kanske? Han kanske har provision och då är de ju inte fel att fler tecknas av honom :tuttar
Du har pm

Trevligt gjort av honom. :tummenupp Jag som betalar 2800 i Månaden för en R6...halv. :4skrika

spinnanders skrev:

Jag tar gärna nummret till honom . Ska förmodligen införskaffa en r1 i snar framtid.

//Mheel

spinnanders skrev:
Premien är redan fixad o klar..........

Skicka ett pm om ni vill ha nummret, ska iväg nu o hämta bågen. See Yaa

Vilken jävla go gubbe !!
Men tyvärr har jag valt hysteriska hojar och fått redan det bästa priserna.. om jag skulle teckna idag så vart de 5.000 kr dyrare, så jag hade tur som FÖR-bokade mina försäkringar som skall börja gälla nästa år 06-04-01

R1 2004:
21.808 Kr Hel/Hel 10.700 Kr Halv/Hel

ZX6-R 2003
18.678 Kr Hel/Hel 8.539 Kr Halv/Hel

28 år körkort i 5 år

Skall ta mig en rejäl funderar på om man skall köra halv på kawan i alla fall, den är ju värd 60.000 R1:an 100.000 men ändå ganska lika premier, alltså får jag ut mer av att köra Hel på R1:an och halv på Kawan.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN