Billig försäkring? :S

aberg87

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
KTM 690 SM - 08
Hej!

Jag hade tänkt att teckna en försäkring på min KTM 690 SM -08 men är helt vilse i den stora djungeln av olika försäkringsbolag.

Så jag vänder mig till er..

Jag är 21 år bor i borås fick mitt mc kort detta år, är det nån som vet hur jag kan komma billigt undan?

Kan man ställa den på sina föräldrar?

Tacksam för svar!

Kolla med folksam...min 525:a är billig där men jag är 35..bor dock i sthlm. Visst kan du ställa hojen på dina föräldrar...men det är bara en massa meck med det om något händer (+ägarbyte). Inte så troligt att din mamma kör en 690 och jag tror att försäkringsbolagen inte är helt bakom flötet längre.

Kolla salusansvar. Jag valde dom framför bilsport&MC pga betydligt lägre självrisker (framförallt stöld). Försäkra sina egna saker på föräldrarna gjorde man när man liten.

det är inte olagligt att ha den på sina föreldrar :)
det står att den som nyttar fordonet mest ska äga det :)
och varför skulle det vara korkat??

Hade min R6a på far, Krockade den fick allt på försäkringen.... Dock vare motpartens fel!

Äger nu en husaberg FS650e hos salusansvar.... 1564 kr hel/helår

Jag är också 21!

Vi ärliga betalar högre preimer för att andra är mindre ärliga. Det tycker jag är tråkigt !

Hade min R6a på far, Krockade den fick allt på försäkringen.... Dock vare motpartens fel!

Äger nu en husaberg FS650e hos salusansvar.... 1564 kr hel/helår

Jag är också 21!

Hur kan du ha fått så billig försäkring. Ringde salusansvar och hörde om försäkring till min husqvarna 450 årsmodell 04:a helförsäkring skulle kosta mig5500 kr om året och jag är 32 år och har hatt körkort sen 2003.

Tycker oxå att det låter väldigt lite!
Ringde precis salusansvar och fick då 3300 :- halv/hel för min KTM 450.
"Touring - 12 kW".

Jag är 23 år och är skriven på vischan.

det är inte olagligt att ha den på sina föreldrar :)
det står att den som nyttar fordonet mest ska äga det :)
och varför skulle det vara korkat??

Hur många ggr ska det här diskuteras?
Det är den huvudsakliga brukaren och personen med ekonomiskt intresse i fordonet som ska stå som ägare!

25år , 2000:- helförsäkrad, påställd året runt , Länsförsäkringar

Jag ger 2300 kr om året helförsäkring på min husaberg FS650e på trygg hansa och jag är 20 år men tecknade försäkringen när jag var 19

Det är ju såklart olika beroende på
- var man bor
- hur länge man har haft KK
- Hur gammal man är
- vilket MC man har...

Enda rådet är att sätta sig ned och ringa runt... eller välj samlingstjänst på nätet typ Insplanet.

För min egen del hamnade Folksam bäst till med tanke på årsavgift och självrisker... skiljde så mycket som 4000:- per år och 6000 i självrisk.... galet!

Hur kan du ha fått så billig försäkring. Ringde salusansvar och hörde om försäkring till min husqvarna 450 årsmodell 04:a helförsäkring skulle kosta mig5500 kr om året och jag är 32 år och har hatt körkort sen 2003.

Bra fråga, Men jag var noga med att poängtera att det är en "tung maskin" inte en lätt motorcykel, men dom sa iaf att jag fick den premien.

4267kr hel/helår betalar jag på bilsport & MC självrisken vid stöld ligger på 10 tusen.
Är 22 år bor i norrköping

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...