Billig försäkring hur gör man upp eld?

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Ingen
Jag blir galen på dessa förbannade försäkringbolag...
Såg nån här sp som betalde nada förförsäkringen

Hur fan bär ni er åt för att få en R1 helförsäkrad helår för 4500 sek, ZX9R för 3800 hel, helår enligt , med banåkning
Så fort jag ringer är det 10 000 tusen tals kronor för en gammal
GSXR 600-2000, bor Norrköping och har haft kort sen 1912 (1991) och är 29år
Aldrig utnyttjat försäkringen.........

Vad för uppgifter finns i deras register egentligen??

Fan det var bättre förr...

Vi borde gå ihop och göra nått test...typ kommer överens om att ringa på samma hoj...verkar ju slå nått grymt..i pris

MVH A.J

Min erfarenhet är lika tragisk som sjuk: man ska ha tur. Har upplevt hur många gånger som helst att man fått ett pris på morgonen och ett helt annat på eftermiddagen. Så pröva igen, helt plötsligt kan premien vara sänkt med en 10-15 000:- !

MR Z skrev:
Min erfarenhet är lika tragisk som sjuk: man ska ha tur. Har upplevt hur många gånger som helst att man fått ett pris på morgonen och ett helt annat på eftermiddagen. Så pröva igen, helt plötsligt kan premien vara sänkt med en 10-15 000:- !
Skenförsäkra eller bli gammal... det är dina allternativ, jag gör inget av det

betalar 6000 helår/halv för min FZR600-96

Olika likadana hojar kan ge olika premie.
Helt sjukt, men kolla ett annat regnummer.
Jag ringde på en bilförsäkring åt tjejen för nån vecka sen.
Då fick jag 300:-/mån
Nu blev det inte så att hon köpte just den, men hon köpte en exakt likadan. Samma årsmodell, samma motor, modell t om färg.

Det enda som skilde var vilket år den var direktimporterad.
Premien höjdes med 200:-/mån.

Så mitt tips är. Ring och kolla en annan hoj om du inte köpt den ännu, men det kanske du har. Om du har gjort det så ring vidare till alla du kan komma på.

MR Z skrev:

Det var som..menar du att det kan skilja så mycket
Ja fast till mig säger de att -"du har en offert som du frågat på tidigare ser jag här..."

yonsson skrev:
Olika likadana hojar kan ge olika premie.
Helt sjukt, men kolla ett annat regnummer.
Jag ringde på en bilförsäkring åt tjejen för nån vecka sen.
Då fick jag 300:-/mån
Nu blev det inte så att hon köpte just den, men hon köpte en exakt likadan. Samma årsmodell, samma motor, modell t om färg.

Det enda som skilde var vilket år den var direktimporterad.
Premien höjdes med 200:-/mån.

Så mitt tips är. Ring och kolla en annan hoj om du inte köpt den ännu, men det kanske du har. Om du har gjort det så ring vidare till alla du kan komma på.

Ja när det är direkt importerat ser de rött hur nu en sådan kan vara farligare för dem...men det kanske hänger ihop med nån penga vändning i vagnskade garantin som ges på nya bilar...ett mörker är vad det är...
Grymt styrt land vi lever i...
Jag kan betala för sådant som sätts i relation till verkligheten...
Samma sak med min gamla honda prelude som jag ägt i 7 år..

haft bra försäkring o allt men så en dag...blev den helt plötsligt en porsche 911 i försäkringsklass ringde genom hela bolaget... alla skyllde ifrån sig...
till sist kom jag till han som sätter klassningen...han litade på statistiken sa han...
60 st svensk sålda 1997..
Skicka statistiken som ligger till grund för dina antaganden till mig sa jag... kom aldrig något på posten...jag byte bolag..o livet blev lite sämre

Tror vi är lite för snälla här i sverige...och låter oss föras av herdarna

Ingen skillnad på privatimport/direktimport, gammal skröna som lever kvar.
Däremot skiljer det på pris beroende på vilken årsmodell SBP har bestämt att det är, d.v.s hur gammal hojen är, vilket gäller likadant om den är Svensksåld eller inte.

Det är ett lotteri. :3freak .2fast4some betalar 2000 mindre för gsxr1000 (importerad från Tysklad) än för sv1000 = 8000 hel/hel, bankörning (länsförsäkringar) samt sänkte självrisken från 8000 till 3000. Är 31 år och har full bonus, bor på landet.

IF däremot skulle ha 29000 :huvet och var man runt 25 år skulle en helförsäkring kosta 80000 :4skrika :skrämd

jag har en snabb fråga bara.. många snackar om skenförsäkringar hit och dit... men om hojen är skriven på t.ex. farsan och fösäkrad på honom men alla i familjen får köra den för försäkringsbolaget.. hur fan ska då försäkringsbolaget kunna säga att det är en skenförsäkring om sonen klotar?

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back