billig försäkring 25kw!?

kasjo

whiteninja
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
97, kawasaki zx6r
vad är det för människor som sätter ut annonser med billig försäkring 25kw jag har ring bilsport mc, trygg hansa, if, salus ansvar, folksam. ingen av dom registrerar på strypt effekt, vem är det som egentligen gör det? är många nåt ofantligt dåliga? eller vad är det frågan om?

jag måste hurra för if/skandia som fick error i datorn när ja vill få en offert på zx7r helförsäkring :yoparty

Om du bara har mellankort brukar det kunna registreras på 25 kw, efter som man enligt lag inte får ha mer.
Sök och du skall finna...

Är många, vad för något, ofantligt dåliga? Försäkringsbolag? :va

Ja har också ringt If, hörde att de försäkrade på reg effekten! Men svaret blev "vi går på ursprungseffekten"

Kollade försäkring på en Suzuki Gsx 750 -92

Ska lista vad jag fick för priser, gäller Halvförsäkring/Helår!

Trygg hansa: 4070kr (utan ställ) ca 400rabbat om man har ställ. Får ställa av hojen men man ska inte utnyttja det, då får man en fast månadskostad (Straff) Under sommarmånaderna är det förhöjd månadsavgift (ca 500kr) under lågsäsong ligger den väl på 200 eller nått, kommer inte ihåg vad hon sade!

Folksam: 6200 nått, Får inte ställa av hojen.

Länsförsäkringar: 10200 nått, Får inte ställa av hojen.

IF: 26666kr, får ställa av hur mycket man vill, över 2000/mån

Finns det nått försäkringsbolag som kan vara billigare än Trygg Hansa?

/ Henke

Min är reggad som 25 kw ursprungseffekt i Sverige.

Och min kostar 5000 hel /hel om året.

Dock så är det tyskimport och när den togs in så sa de att det var 25 kw så i sverige ser försäkringsbolgen att det är 25 kw.

bagerah skrev:
Om du bara har mellankort brukar det kunna registreras på 25 kw, efter som man enligt lag inte får ha mer.
Sök och du skall finna...

Är många, vad för något, ofantligt dåliga? Försäkringsbolag? :va

folk som sätter ut annonser billig försäkring är dåliga tyckte jag :arsele
sa det till försäkringsbolagen att ja hade mellankort men dom verkade inte förstå. försäkringsbolagen är inte riktigt kloka måste ju va fulla eller nåt :fyllisar

philsson skrev:
min hoj är försäkrad på strypt effekt. (Bilsport & MC)
till mig sa dom bara 24.700, trafikförsäkring, han ja prata med va inte speciellt trevlig heller, verkade sur över att jag ens frågade. han ville bara veta modellen på hojen inget annat.

kasjo skrev:
till mig sa dom bara 24.700, trafikförsäkring, han ja prata med va inte speciellt trevlig heller, verkade sur över att jag ens frågade. han ville bara veta modellen på hojen inget annat.
Det låter ju skumt.. :va Grym dyr trafikförsäkring måste jag säga... hel är väl endå billigare i så fall. :hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park