Billig brukshoj?

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
är sugen på en billig hoj man kan ha som brukshoj, alltså ingen sporthoj.
vad kan en kille 24 bast i centrala GBG som inte vill köra mindre än 750 förvänta sig för hojar?
hojen ska ju inte vara allt för dyr heller.

kikade tex på en suzuki GS1100 från 80-81 nångång och den jäveln va ju dyrare än min VTR i försäkring!!??
:tomten :va

typ av hoj spelar ingen roll, helst inget äldre än 1980 iaf, ös på med förslag - nån måste ju åka billigt härinne :gnissla

sven666 skrev:
2492219 är sugen på en billig hoj man kan ha som brukshoj, alltså ingen sporthoj.
vad kan en kille 24 bast i centrala GBG som inte vill köra mindre än 750 förvänta sig för hojar?
hojen ska ju inte vara allt för dyr heller.

kikade tex på en suzuki GS1100 från 80-81 nångång och den jäveln va ju dyrare än min VTR i försäkring!!??
:tomten :va

typ av hoj spelar ingen roll, helst inget äldre än 1980 iaf, ös på med förslag - nån måste ju åka billigt härinne :gnissla

Du kan ju köpa en sporthoj som är strypt på pappret, jag har en R1-99 2600 trafik på mig och jag är 23 år... Då kan du ju ha en sporthoj.. Kan vara värt att tänka över

sven666 skrev:
2492219 kikade tex på en suzuki GS1100 från 80-81 nångång och den jäveln va ju dyrare än min VTR i försäkring!!??
Kollade du en veteranförsäkring då?

Annars så är GSX 750 modellerna från tidigt 80-tal ganska billiga och driftsäkra.

Esquire skrev:
2492228 Kollade du en veteranförsäkring då?

Annars så är GSX 750 modellerna från tidigt 80-tal ganska billiga och driftsäkra.

Jo, en sådan här cykel kanske kan vara något.
Det är en 750 EF som går att klassikerförsäkra för 1300kr HEL/HEL.

Bifogat

• aaaaaaaaaaaaa.jpg
    aaaaaaaaaaaaa.jpg
    57 KB · Visningar: 48
Glenn_23 skrev:
2492227 Du kan ju köpa en sporthoj som är strypt på pappret, jag har en R1-99 2600 trafik på mig och jag är 23 år... Då kan du ju ha en sporthoj.. Kan vara värt att tänka över

jag har redan en sporthoj.

vill ha en till som jag kan ha som slit och släng hoj.. åka till jobbet på tex.. nåt som man kan parkera i regnet eller ute i bergsjön utan att stirra i taket hela natten ;)

ed: inget av Fbolagen jag ringt till har ens nämnt nåt om klassiker försäkring ?? tell me more!??

Glenn_23 skrev:
2492227 Du kan ju köpa en sporthoj som är strypt på pappret, jag har en R1-99 2600 trafik på mig och jag är 23 år... Då kan du ju ha en sporthoj.. Kan vara värt att tänka över

Man tar förstås en stor risk med att köra strypt enbart på pappret.
Händer det en olycka och det kommer fram att hojen inte var strypt så står man där med skägget i brevlådan.

sven666 skrev:
2492243 jag har redan en sporthoj.

vill ha en till som jag kan ha som slit och släng hoj.. åka till jobbet på tex.. nåt som man kan parkera i regnet eller ute i bergsjön utan att stirra i taket hela natten ;)

ed: inget av Fbolagen jag ringt till har ens nämnt nåt om klassiker försäkring ?? tell me more!??

Kolla in Bilsport & MC försäkring på http://www.bilsport-mc.com/default.asp?c=sitemap

Last edited:
Försäkring

sven666 skrev:
2492243 jag har redan en sporthoj.

Bilsport och MC.
Alla MC äldre än 20 år. oavsett märke. Under 1400 kr helår helförsäkring.
Enda krav "ej ombyggt fordon"

Så en GSX 1100 från 80-86 för 15-17 kkr + försäkring 1400 kr per år.
Mer hoj för pengarna är svårt att få.

Varför inte en 80 -tals 400 kubikare. Dem får du för under 10 000 kr i bra skick.
Då kommer du undan riktigt billigt
Funderar skarpt på att köpa en själv

Köp en något vägbetonad offroad-hoj (Yamaha XT, Kawasaki KLX/KLR, Honda Dominator, m.fl), de är perfekta att pendla med inne i städer och kostar inte så mycket i försäkring. Det är ju ingen slump att MC-buden kör offroadhojar.

Jag hade tidigare en Kawasaki KLR650 som jag körde med i ur och skur här uppe i Stockholm och det funkade finfint, den kunde jag ställa i princip varsomhelst utan att behöva ha ångest att någon skulle sno eller repa den och försäkringen gick på 2300 halv/hel per år. Man har ju perfekt sitthöjd också för kökörning, eftersom man sitter så pass att man oftast ser över bilarna utan problem.

Vill du ha minst 750 så sikta på GSX750/1100. Skottsäker motor och ok att köra med tanke på åldern. Se till att det blir en -84(?) eller nyare då de fick betydligt stadigare ram då.

Yamaha Fz 750!
Billig i försäkring, går bra.
Den håller bättre än gsxr från den tiden.

Crazy Frog skrev:
2493619 Bilsport och MC.
Alla MC äldre än 20 år. oavsett märke. Under 1400 kr helår helförsäkring.
Enda krav "ej ombyggt fordon"

Så en GSX 1100 från 80-86 för 15-17 kkr + försäkring 1400 kr per år.
Mer hoj för pengarna är svårt att få.

hmm hurpass hårda är dom på "ej ombyggd" delen?, kan ju bli svårt att hålla fingrarna i styr :rolleyes: :D

tackar för alla tipsen, keep em coming :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...