Billig bankörning på Mantorp i Juni

Gött!! Vilken grupp då?

Röd var det väl. Fan va kul, då blir det samma goa gäng som förra året på Mantorp :tummenupp

Vi får väl samla ihop oss och ha en "radhuslänga" som sist?

Du och Christer står för boende? (Förföraren skall väl prompt bo i tält, tror nog han skall med)

Last edited:
Ja vi får väl gå igenom det imorgon kväll för du har väl inte ställt in "mötet" vän?? :)

Röd var det väl. Fan va kul, då blir det samma goa gäng som förra året på Mantorp :tummenupp

Du och Christer står för boende? (Förföraren skall väl prompt bo i tält, tror nog han skall med)

Bokad och klar! Men tog blå grupp. Ligger ju långsammare än er.. blir nog bra!

Kul att se att ni ska dit Gixxlito och Richi-Rich :yoparty

Vi ses där.
Ha det
Rami

Fantastiskt att se så många av er med dig för.
Det blir bra att köra något bra race med broderliga folk :krama

Översatt från danska av Google translate, så jag ska inte skratta om det är nonsens :lol

Last edited:
Jag är helt ny inom bankörning och undrar lite vilken grupp man ska välja. Jag har under flera år kört sm i motocross. Tror själv att jag passar väldigt bra på bana då känslan finns där.

Frågan är då om man ska "fega" och välja grön grupp eller testa blå? Om inget annat så borde man väl kunna byta grupp?:gnissla

Lägger du tid på detta så blir du garanterat duktig, många av våra bästa började med mx. Fast det är ändå en viss skillnad i teknik och särskilt att vänja sig vid de höga hastigheterna etc (väldigt lätt att bromsa på sig i början med onödig krasch som följd, särskilt innan man lärt sig banan). Så mitt tips är att inleda i långsammaste gruppen, går det alldeles för sakta så kan du säkert byta grupp under dagen.

Jag tror du hade kunnat välja blå grupp och passa där du har känsla för hojkörning. Jag tror dom kommer ha transponderservice om jag inte läst fel på deras sida. Och då kommer som flytta dig under dagen och sätta dig i den grupp du passar! Så välj den du känner :)

Jag är helt ny inom bankörning och undrar lite vilken grupp man ska välja. Jag har under flera år kört sm i motocross. Tror själv att jag passar väldigt bra på bana då känslan finns där.

Frågan är då om man ska "fega" och välja grön grupp eller testa blå? Om inget annat så borde man väl kunna byta grupp?:gnissla

Betalt och klart! :yoparty

Kan bo hos morsan i Linköping (30 min bort). Funkar det eller vill man bo närmre?

Är gammal och bekväm, så inget jävla tältande bara. :dummer

Tackar så mycket för de snabba svaren! :) Har en planerad körning på Anderstorp innan så hinner i alla fall träna lite. Ska bli riktigt kul att testa detta.

Tackar så mycket för de snabba svaren! :) Har en planerad körning på Anderstorp innan så hinner i alla fall träna lite. Ska bli riktigt kul att testa detta.

Om du skall köra på Anderstorp först, och Mantorp inte vara första gången du kör trackday, så bil jag rekommenderar Blå grupp.
Alla kommer att köra med transpondrar och från tiden kommer att skapas en ny klassificering efter 3 pass.
Så fel det inte kan gå :-)

Betalt och klart! :yoparty

Kan bo hos morsan i Linköping (30 min bort). Funkar det eller vill man bo närmre?

Är gammal och bekväm, så inget jävla tältande bara. :dummer

cool, ser vi fram emot att träffa dig :tummenupp

Personligen föredrar jag absolut att bo på området under arrangemanget.
För mig, atmosfären och stämningen i depån på kvällen, där du går runt och säger fibs och sparka däck, minst lika mycket en del av det att köra trackday, som att köra på banan.

Det är bara inte riktigt samma sak om man inte bor där :)

PS: Jag använder fortfarande Google translate från danska till svenska, så om det ser helt svart ut, så det är därför :3freak

Personligen föredrar jag absolut att bo på området under arrangemanget.
För mig, atmosfären och stämningen i depån på kvällen, där du går runt och säger fibs och sparka däck, minst lika mycket en del av det att köra trackday, som att köra på banan.

Det är bara inte riktigt samma sak om man inte bor där :)

Och jag förstår det är någon enstaka Tuborg som gäller till kvällens barbeque, allt annat är väl strängt förbjudet? :D

Är det många danskar som kommer?

Vi Svenskar får väl hålla på Preppens blåa och surströmming så blir det ett kulturutbytesprogram plus mc-körning :-)
Annars kan jag rekommendera att prova någon av de många mikrobryggerier som finns hos grannarna framför Tub*** & ****berg. :fyllisar
Skall bli riktigt sjovt (kul) med 4 dagar bankörning! Funderar bara hur jag skall få med mig tält och grunkor på hojen :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT