Billig bakhjuls hoj....

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Okej, jag erkänner. Jag suger fett på att köra på bakhjulet!

Mest av rädsla att krasha ögonstenen antar jag, och går därför och funderar på att köpa en till, lite billigare hoj, som man kan träna lite stunts på utan att behöva oroa sig för att krasha...

Nån som har några bra förslag??
 
köp en gammal honda XR
eller yamma TT


eller en tidig Gixxer 750...

omöjlig att döda..
 
Macke skrev:
Okej, jag erkänner. Jag suger fett på att köra på bakhjulet!

Mest av rädsla att krasha ögonstenen antar jag, och går därför och funderar på att köpa en till, lite billigare hoj, som man kan träna lite stunts på utan att behöva oroa sig för att krasha...

Nån som har några bra förslag??

En offroad?

Billig både att krascha och att köpa.
 
Har själv gått i dessa tankar..

Tanken är väll att man även i framtiden ska få upp ögonstenen på bakhjulet...

Då undrar jag HUR stor skillnad är det att få upp en offroad mot tex min CBR?

//Nichlas
 
jag har tyvärr inte fått nån träning innan jag hade min retta, så jag tränade med den......tror om man bara tar det lugnt och först o främst lär sig att alltid ha foten på bakbromsen och anbända den för att komma ner, så att det liksom sitter som en reflex, ja då kan man nog lugnt träna med sin befintliga mc...
Det viktigaste är att ta det lugnt......
 
Med tlr'en är det väll ganska enkelt?
Du har juh stor motorbroms i twinnen och bra
vrid efter 4000 varv, bara köra "gasa, släppa, gasa"
metoden, går det åt pipan BROMSA :tummenupp
 
Jaja man kan ju ta det lungt om man har så förbannat mycket motor så man kan ta det lungt men kör man Blysläde med dålig effekt som min så får man ju tugga varvstop och kasta ut kopplingen för att sedan gå direkt till balans punkten annars faller den som en sten... dock har jag inte vågat göra deta så värts många gånger så jag kan inte köra på bakhjulet... men en Honda XR borde ju vara bra...
 
QiX skrev:
Jaja man kan ju ta det lungt om man har så förbannat mycket motor så man kan ta det lungt men kör man Blysläde med dålig effekt som min så får man ju tugga varvstop och kasta ut kopplingen för att sedan gå direkt till balans punkten annars faller den som en sten... dock har jag inte vågat göra deta så värts många gånger så jag kan inte köra på bakhjulet... men en Honda XR borde ju vara bra...

Nu överdriver du lite va? :p

Hur många är det egentligen som vurpar vid bakhjulsåkning? Jag har fått för mig att det inte är sååå värst många :confused:
 
Har testat lite på crossen bara, och iaf jag glömmer ofta foten på bakbromsen som är det viktigaste. Den måste sitta där.. Kostade mig en ond axel och bulig krök. Ta det lungt så..
 
Köp min RD350.... kan du slanga med den kan du slanga med allt... :D

Den finns att beskåda ute i sanda...


Schysst att det iallafall finns någon som gillar slangning i min nya hemstad.. :tummenupp så kanske man slipper leka själv :crash
 
greven skrev:
Köp min RD350.... kan du slanga med den kan du slanga med allt... :D

Den finns att beskåda ute i sanda...


Schysst att det iallafall finns någon som gillar slangning i min nya hemstad.. :tummenupp så kanske man slipper leka själv :crash

Nya hemstad? "Stränkan" eller?
 
Hur många är det egentligen som vurpar vid bakhjulsåkning? Jag har fått för mig att det inte är sååå värst många



det är väll ett gäng olyckor när det stuntas men som jag har förstått det så är väll inte det den stora boven med dom värsta skadorna verkar ju som om bankörningarna drar på sig mest kracher samt dom där trevliga färderna på dom små krokiga vägarna med grus i svängarna :skrämd
 
Är det inte rätt lätt hänt att man sabbar framdämparna om nitar bakbromsen när man slangar.
Har bara lyckats med en ofrivillig slangning... på övningsbanan,
tog kortet i höstas.
 
Viffer skrev:
Är det inte rätt lätt hänt att man sabbar framdämparna om nitar bakbromsen när man slangar.
Har bara lyckats med en ofrivillig slangning... på övningsbanan,
tog kortet i höstas.

Gaffeln kan sækert stryka med om man gør en riktig "max biaggi"
Annars ær wheelisar ganska skonsamt, om man gør dom rætt.

Det som slits ær bara; framdæck, framhjulslager, packboxar, gaffel, styrlager, koppling, kedja, bakhjul.

Men om man gør dom rætt så kan man bara rækna in framhjul....koolaste som finns ær man får røkpuffar från framhjulet :D
Sjælv har jag bara lyckats steka ett par packboxar under ett inept wheelie førsøk :crash
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top