Billig/äldre hoj vs ny/dyr hoj?

  • Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
Jag skiter väl i vikt/effekt förhållandet på gata, jag vill ha VRID på låga varv, orkar inte ligga och plocka med växlarna hela tiden.

750 som gathoj går fetbort pga symaskins karaktären.
 
GSXR1100R skrev:
Jag skiter väl i vikt/effekt förhållandet på gata, jag vill ha VRID på låga varv, orkar inte ligga och plocka med växlarna hela tiden.

750 som gathoj går fetbort pga symaskins karaktären.


Just där är anledningen till att jag köpte en 1000 istället för en 750.
 
GSXR1100R skrev:
Njäe 1195 är mitt midjemått, jag kör orginalborrning, polaren har 1216 och den flyttar på sig :tummenupp
Fasiken, var visst bara 1117 jag hade (1074 orginal på denna). Men visst, det rör väl på sig.
 
Mavve skrev:
Ska du ha kvar din tusen då? :7peta

Jag har väl råd den här säsongen, nästa så lär jag få betala 1200000000000 för en försäkring så då lär man absolut inte ha råd. Funderar på att skenförsäkra den på Freppas katt.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Funderar på att skenförsäkra den på Freppas katt.

Det borde ju bli skitbilligt.
Katter kan ju inte köra, så då kan de inte klota.
Kattastrofalt bra.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag har väl råd den här säsongen, nästa så lär jag få betala 1200000000000 för en försäkring så då lär man absolut inte ha råd. Funderar på att skenförsäkra den på Freppas katt.
Skensälj den till mig så kan du köra när du är här nere.

Lite OT men hur gör SJ med sina tåg, är dom skenförsäkrade :va
 
bmwjohan skrev:
jag verkar resonera väldigt annorlunda än dom flesta här inne. jag har aldrig ens tänkt tanken på hur mycket det skulle kosta om jag skrotade min hoj som jag bara trafikar. Jag bryr mig till 99,9% om vad jag själv får för skador på kroppen om jag vurpar och till 0,1% vad hojen får för skador. om jag ligger i 180 km/h i en kurva med träd i vägkanten så tänker då inte jag i alla fall "fan åker jag av här går nog kåporna sönder", jag tänker mer "åker jag av här är jag stendöd på 0,5 sek"

Jag räknar inte med såna skador. Tror du det blir lite sprickor i kåporna när du drar ut i det räcket då. Jag menar att jag törs trycka till lite extra ute på banan utan att vara rädd för 20 000 i kåpskador. Att man vågar prova en stoppie på tanken, göra 12´o clock försök med betydligt mindre pengar på spel.
 
Jag är inne på samma spår som dig men funderar på en r1 -98 en sån kan man köra halvförs utan att grina ihjäl sig om man klotar,den är 30kg lättare än min och har mer hk och är garanterat skönare att köra(när d svänger iallafall). jag förstår er som inte vill byta ner sig till 750 eller mindre för har man haft detta vrid så skulle man sakna det.

ps. nån som kört både en senare fzr1000 och en gsxr1100 som vet hur dom är jämfört med varandra?
 
Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top