Biljetter till Gran Premio Michelin de Aragon

Apis

Sporthojsnörd
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Försöker finna äldre trådar vad avser vilka biljetter man ska sikta på för Aragon? Vart skall man sitta? Vilka platser är att föredra? För en som aldrig åkt - vad exakt innebär Vip Village, bör detta inhandlas? Får man mervärdet som man erlägger extra - rätt mycket - för?

Samtliga inspel och kloka resonemang tas emot med tacksamhet, fiffiga länkar till google.se betackar jag mig för.
 
VIP Village är så att du får depåpass, du får träffa någon förare, gratis mat och dryck.
Har du pengar så är det helt klart en grym grej.

Har själv inte köpt det då jag lyckats fixa depåpass på annat håll men att runt i depån och se alla förare, alla mekaniker och teamchefer, ta bilder med alla paraplytjejer osv. SÅ JÄVLA KUL! :)

https://www.youtube.com/watch?v=sRx7bz7e9gc
 
VIP Village är så att du får depåpass, du får träffa någon förare, gratis mat och dryck.
Har du pengar så är det helt klart en grym grej.

Har själv inte köpt det då jag lyckats fixa depåpass på annat håll men att runt i depån och se alla förare, alla mekaniker och teamchefer, ta bilder med alla paraplytjejer osv. SÅ JÄVLA KUL! :)

https://www.youtube.com/watch?v=sRx7bz7e9gc

Tack för svar! Ska definitivt fundera över VIP-pass - ser ju riktigt trevligt ut! :hej

Vad tror du om sittplatser? Grada 7 Gold verkar som det bästa stället?
 
Har inte varit i Aragon, men har varit i Barcelona två gånger och Misano en gång. Då var det så att man under fredagen kunde sätta sig vart man ville på alla olika läktare. Under lördag och söndag skulle man sitta på sin numrerade plats, eller om man ville gå till en naturläktare.

Kolla på ett race från Aragon och kolla vilken kurva du tycker ser bra ut, så kollar du om det finns läktare där. Klickar man på de olika läktarna på motogp.com så får man upp bilder på vissa av de så man ser hur det ser ut från läktaren.

Men för mig var det helt klart roligast under fredagen för det var relativt lite folk och man kunde få runt hela banan och stå ett par minuter vid varje kurva. Ibland vill man se och fota förarna på nära håll, ibland vill man stå vid slutet på en raka för att få uppleva farten, och ibland en lång svepande kurva. Allt det får man uppleva eftersom man får gå runt fritt. :)
 
Har inte varit i Aragon, men har varit i Barcelona två gånger och Misano en gång. Då var det så att man under fredagen kunde sätta sig vart man ville på alla olika läktare. Under lördag och söndag skulle man sitta på sin numrerade plats, eller om man ville gå till en naturläktare.

Kolla på ett race från Aragon och kolla vilken kurva du tycker ser bra ut, så kollar du om det finns läktare där. Klickar man på de olika läktarna på motogp.com så får man upp bilder på vissa av de så man ser hur det ser ut från läktaren.

Men för mig var det helt klart roligast under fredagen för det var relativt lite folk och man kunde få runt hela banan och stå ett par minuter vid varje kurva. Ibland vill man se och fota förarna på nära håll, ibland vill man stå vid slutet på en raka för att få uppleva farten, och ibland en lång svepande kurva. Allt det får man uppleva eftersom man får gå runt fritt. :)

Alldeles föredömligt svar - tusen tack för att du tog dig tiden att svara! :banana
 
Alldeles föredömligt svar - tusen tack för att du tog dig tiden att svara! :banana

Bara kul att hjälpa till! Att se MotoGP live är bland det häftigaste jag gjort i mitt liv!
Farten, stämningen, publiken.

Man förstår inte hur jävla duktiga de är på att köra fören man ser det live, så jävla kul att se alla färgglada och välputsade hojar. Allt matchar så jäkla snyggt.

Ett tips, ta med öronproppar, går fan inte och kolla utan.
 
Vi satt på Grada 1C och det var ändå helt ok tyckte jag. Man ser slutet på start/mål rakan, nån kurva till och har en skärm mitt framför läktaren.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top