Biljäveln dog, Hjälp mig!

Det är nästa steg då, tar det imorgon eftermiddag, eller om jag hinner på morgonen. Kanske till och med gör det senare i natt om jag orkar:tummenupp

Se till att inte ta för klen kabel bara, typ en 4mm2 borde räcka hur bra som helst, sen sätter du säkringen nära batteriet. Om du ska koppla in pumpen på det viset alltså. För att bara testa lite snabbt krävs inga säkringar.

Se till att inte ta för klen kabel bara, typ en 4mm2 borde räcka hur bra som helst, sen sätter du säkringen nära batteriet. Om du ska koppla in pumpen på det viset alltså. För att bara testa lite snabbt krävs inga säkringar.

"4mm2" ?:va Har en del gamla vanliga "230V-sladdar" liggandes i garaget, duger det tro?

Säkringen ska sitta mellan batteri och relä sen? Eller relä och pump?

"4mm2" ?:va Har en del gamla vanliga "230V-sladdar" liggandes i garaget, duger det tro?

Säkringen ska sitta mellan batteri och relä sen? Eller relä och pump?

4 kvadratmillimeter. Dom du har är på 2,5 kanske... funkar nog de med.

Batteri, säkring nån dec ifrån så den går ifall du skaver sönder kabeln i något på vägen. Sätt relät i bakluckan och koppla batterikabeln där. Sen från relä till pump.

4 kvadratmillimeter. Dom du har är på 2,5 kanske... funkar nog de med.

Batteri, säkring nån dec ifrån så den går ifall du skaver sönder kabeln i något på vägen. Sätt relät i bakluckan och koppla batterikabeln där. Sen från relä till pump.

4mm tycker jag låter onödigt grovt.
Allt över 1,5 borde räcka gott.

nu har jag inte orkat läsa allt, men jag läste nått om reläfel. Iom att jag har kunnande inom området så kan du ju ringa om du behöver det eller bara ett par extra händer :)

nu har jag inte orkat läsa allt, men jag läste nått om reläfel. Iom att jag har kunnande inom området så kan du ju ringa om du behöver det eller bara ett par extra händer :)

Låter bra, men nu funkade det inte med Mickes fungerande relä så det är ju inte det som är felet.

Blir nog till att lämna in bilen på verkstad för att få den fixad, farsan ska kolla med sin "kontakt" imorgon.

Orkar inte meka mer.

Låter bra, men nu funkade det inte med Mickes fungerande relä så det är ju inte det som är felet.

Blir nog till att lämna in bilen på verkstad för att få den fixad, farsan ska kolla med sin "kontakt" imorgon.

Orkar inte meka mer.

är det inget kabel fel innan relät då? prövat med en annan styrenhet?

är det inget kabel fel innan relät då? prövat med en annan styrenhet?

Det är säkert något kabel-brott men jag orkar inte med skiten längre.

Ja, har du en styrenhet till volvo 300 över så provar jag gärna:tummenupp :)

Kan väl uppdatera lite här, verkstan bytte soppa-pumpen (och ena filtret) och igår fick jag bilen igen, och på den glädjen så började det snöa och det la sig ett 3 cm täcke över alla stora parkeringsplatser :yoparty :yoparty :sladda

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra