Limez
Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Skulle iväg till skolan, glad i hågen för min nyköpta bil satte jag mig bakom ratten och startade bilen, körde iväg, och i en korsning ca 60-70 meter från garaget så dog biljäveln. Jaha, lite kall tänkte jag, så jag provade att starta igen, nej, det funkade inte, stod där en stund och drog på startmotorn, inget hände. Öppnade huven, ryckte lite i allt man kan rycka i, det kom förbi en gubbe som började snacka om fördelaren och vi kom fram till att han skulle putta ner mig till garaget igen, inga problem, en stark gammel jävel
Jag gick in i garaget och hämtade 5-56 och WD40, lossade tändkablarna(en och en, jag är inte dum i huvudet) sprutade på friskt med WD40 och avslutade med att duscha hela jävla fördelaren med skiten. Sen lossade jag tändhattarna från stiften och sprutade lite där också. Provade att starta, inte en tillstymmelse till liv. Kollade oljan, lite för lite, hittade nått mög i garaget som jag hällde i några deciliter av, drog runt motorn, kollade stickan igen, lite bättre i alla fall. Fyllde på nån liter kylvatten, kollade batteriet, var 12 V i skiten, borde ju funka tycker man.
Nu satte jag möget till batteri på laddning, bara för att.
Så, finns det någon här som är bra på Volvos motorer?
Bilen är en Volvo 340/360 från -88, har ingen aning om vilken motor det är men den ligger på 110 häst enligt VV.
Har kört 14 mil sedan jag köpte den, och då tankade jag 50 liter, så det är ingen simpel soppatorsk.

Jag gick in i garaget och hämtade 5-56 och WD40, lossade tändkablarna(en och en, jag är inte dum i huvudet) sprutade på friskt med WD40 och avslutade med att duscha hela jävla fördelaren med skiten. Sen lossade jag tändhattarna från stiften och sprutade lite där också. Provade att starta, inte en tillstymmelse till liv. Kollade oljan, lite för lite, hittade nått mög i garaget som jag hällde i några deciliter av, drog runt motorn, kollade stickan igen, lite bättre i alla fall. Fyllde på nån liter kylvatten, kollade batteriet, var 12 V i skiten, borde ju funka tycker man.
Nu satte jag möget till batteri på laddning, bara för att.
Så, finns det någon här som är bra på Volvos motorer?
Bilen är en Volvo 340/360 från -88, har ingen aning om vilken motor det är men den ligger på 110 häst enligt VV.
Har kört 14 mil sedan jag köpte den, och då tankade jag 50 liter, så det är ingen simpel soppatorsk.