bilister

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
igår kväll var jag väldigt nära att råka ut för en olycka , låg på e4an var kanske 1km från stan och kommer en kille och ska förbi mig, jag saktar in lite grann, kör åt höger och bilen kör om . Fyfan vad rädd jag blev då han körde om, nära mig :kocko en dryg decimeter från backspegeln var han , hade det kommit en vindpust eller att jag hade vinglat till hade jag fått en rejäl knuff och troligen åkt ner i backen.kan inte bilisterna visa lite hänsyn? Han hade hela e4an att köra om mig på, inga möten och sen ska han ligga en dm ifrån mig när han kör om!? :mad:

Skaffa en snabbare hoj så slipper du bli omkörd! :hihi

Skämt åsido... När man är ute och åker hoj är det ju standard att man får tänka åt två personer samtidigt: Mig själv och bilisten!

Nästa gång en bil försöker köra om, måste du alltså tänka lite åt honom. Eftersom han förmodligen inte har förstånd nog att hålla avstånd vid omkörningen, måste du se till att du har kvar utrymme mot vägrenen, så att du kan svänga ut lite om det skulle behövas. Eller så lägger du dig mitt i vägen så att han inte kommer om. :hihi

Själv önskar jag att det var skottpengar på mobiltelefontjattrande kärringar som är så förbannat upptagna med sitt mobilprat i bilen att de inte ens märker att de var en milimeter ifrån att få ett liv på sitt samvete! :huvet

För några veckor sedan (när jag drabbades av en sådan) var jag tvungen att åka efter och stoppa fanskapet för att skälla! Hon hade inte en susning om vad hon gjort för fel... Hon hade inte märkt mig alls! Natuligtvis p.g.a. att hon talade i mobiltelefonen, (vilket hon inte fattade) *suck* :rolleyes:

.

Nu när det är semestertider är det riktigt farligt på vägarna,det vimlar av
yra turister som inte vet var dom ska,verkar som dom kör med tunnelsyn.
Var ute och körde en runda i torsdags vid minst tre tillfällen hade det smällt
om man nu inte hade jämfört bilarna med kåta älgar, vid stopptäcken står dom
och väntar tills man är ca 25m i från dom sen drar dom rakt ut framför en :kocko

Jag har haft lappen i 10 dagar & vart ute för 4 tillbud redan med 3 bilar som åkt ut framför mig & en gubbjävel på cykel som bara vek rakt ut i gatan från en paralellt gående cykelväg. Helt jävla sjukt säger jag! Hade de inte vart trafik skulle ja slatt ihjäl gubben.... Man får ju verkligen tänka att ingen ser en & att alla andra kör som idioter.

En sak jag har märkt med åren är att jag inte orkar hetsa upp mig längre över andra idioter i trafiken. Sensast i fredags på väg till jobbet så var det 2 tillfällen som för ett par år sedan skulle ha utvecklats till att köra ifatt och "prata" förstånd med inblandad part. Nu orkar jag knappt skaka på huvudet och har glömt incidenten till nästa korsning. Lustigt hur lätt man tar på det efter ett par år och 100-tals "close-calls". :huvet

Har inte årkat läsa inläggen i denna tråden.. bara det första. Men jag kan hålla med föregående talare... vissa är idioter. Var ute och åkte en eftermidag. Inom 30 minuter så var det 4 bilar i 4 olika korsningar som inte så mig. Fast jag max körde 60 på 50 väg. Alla bilarna han ut ca 1 meter och sen tvärnitade, som tur var så hade jag nån bak på bönepallen då och körde lungt.. men annars... ?

Precis, det finns bara ett sätt att inte bli en förtida fläck på gatan - reta inte upp dig på andra trafikanter och se alla andra som tankspridda fotbollsmorsor med ingen tankeverksamhet alls annat än vad barnen ska ha på sig till skolan i morrn.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D